[Chello] Peer-to-Peer via zelfde gateway kan niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:24
Ok, peer-to-peer verbindingen via dezelfde gateway zijn bij Chello niet mogelijk. Maar ik heb het ooit WEL werkend gekregen, alleen weet ik niet meer hoe.. Kan iemand mij helpen? Je moet gloof ik een bepaalde route toevoegen, maar ik kan het in de search niet meer vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
nog een *schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:31
Move > [forum=19]

Verder is geduld een schone zaak...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18761

route add -host [ip adres van de andere host] gw [ip adres van de gateway] dev eth0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 23 december 2001 11:41 schreef tokkie het volgende:
route add -host [ip adres van de andere host] gw [ip adres van de gateway] dev eth0
Dat is wel onder linux he :)
in windhoos word dit ->
route -p add [DEST] MASK [NETMASK] [IP v/d router]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42
wat kan je hier nou precies mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32691

Op zaterdag 22 december 2001 20:26 schreef Tu-Tone het volgende:
Ok, peer-to-peer verbindingen via dezelfde gateway zijn bij Chello niet mogelijk. Maar ik heb het ooit WEL werkend gekregen, alleen weet ik niet meer hoe.. Kan iemand mij helpen? Je moet gloof ik een bepaalde route toevoegen, maar ik kan het in de search niet meer vinden :'(
jawel hoor zijn wel mogelijk moet je ff een mailtje sturen naar chello of ff bellen dat je daar problemen mee hebt ff je 2 ip's doorgeven en dat fixsen ze dat ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 12:06
Chello -> bellen -> fixen??

I don't think so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 12:45
Ik zou Chello dat niet gaan vragen. Als je zegt dat je 2 pc's achter het modem hebt hangen helpen ze je niet. Is een netwerk en dat mag niet. (volgens de Fair-user Policy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op zondag 23 december 2001 19:02 schreef some het volgende:
Ik zou Chello dat niet gaan vragen. Als je zegt dat je 2 pc's achter het modem hebt hangen helpen ze je niet. Is een netwerk en dat mag niet. (volgens de Fair-user Policy)
heb ik dat dan? *onschuldig kijk*... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24875

Zet er gewoon een routertje tussen. Een Freesco peeceetje of iets dergelijks. Ik heb hier 4 pc's draaien die via chello naar buiten hobbelen. Werkt super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op zondag 23 december 2001 15:37 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Dat is wel onder linux he :)
in windhoos word dit ->
route -p add [DEST] MASK [NETMASK] [IP v/d router]
hmzz... toch lukt het niet...
ik heb op mn router (linux) geprobeerd om die route toe te voegen... dat gaat prima, ik krijg geen foutmelding oid... maar ik kan nog steeds niet pingen naar dat ip? (en JA, normaal gesproken kan een ander ip WEL naar hem pingen, en kan ik ook naar andere ip's pingen.. dus aan de ping zelf ligt het zeker te weten niet...)

en als ik onder windows die route toe wil voegen, neem ik aan dat ik als gateway gwoon mn eigen routertje in moet vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op zondag 23 december 2001 22:00 schreef runningman het volgende:
Zet er gewoon een routertje tussen. Een Freesco peeceetje of iets dergelijks. Ik heb hier 4 pc's draaien die via chello naar buiten hobbelen. Werkt super !
dat heb ik al :) een linux-bakje..

en trouwens, ik heb geen problemen met verschillende bakken die niet naar buiten kunnen ofzo.. ik kan iemand anders op het chello netwerk niet bereiken, het lijkt mij dat het dan weinig uitmaakt of je er zelf een router tussen zet of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24875

Yep. Gewoon gateway invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 23 december 2001 22:05 schreef runningman het volgende:
Yep. Gewoon gateway invullen.
nope.
dat gaat niet werken.

je moet het zo zien: stel heb hebt een envelop. en die moet naar je collega die aan het bureau tegenover je zit.
maar standaard (routetabel) staat dat de default-route (gateway) naar het postvak-uit van de company. de brief gaat het wijde netwerk van de PTT op, en vind zijn weg noooit meer terug, omdat je lokale adressering gebruikt.

wat je dus moet doen, is en jou routetabel zo aanpassen, dat brieven die voor collega's zijn, niet over de default-route (gateway) gaan.

dus moet je een route toevoegen. en dat is hierboven al uitgelegd.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38505

wat is de reden dat je een peer to peer over dezelfde gateway probeert te knallen?
Als het is om je internet verbinding te delen is er een veel makkelijkere setup mogelijk.

Je hebt pc1 die ontvangt chello. Daar bouw je een tweede netwerkkaart in je stelt op je eerste netwerkkaart ICS in wat naar mijn weten mogelijk is op meest voorkomende windows namelijk win2k,win98,winme,winXP,winNT4
Het ip van je tweede netwerkkaart word automatisch 192.168.0.1 die kabel prik je in de link poort van een hub en voila internet X poorten van de hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23256

laat me raden ....com21 platform ???
want daar heb ik al eens een uitleg over gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29310

Dan is je subnet niet groot genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 24 december 2001 12:29 schreef Novell het volgende:
wat is de reden dat je een peer to peer over dezelfde gateway probeert te knallen?
Als het is om je internet verbinding te delen is er een veel makkelijkere setup mogelijk.

Je hebt pc1 die ontvangt chello. Daar bouw je een tweede netwerkkaart in je stelt op je eerste netwerkkaart ICS in wat naar mijn weten mogelijk is op meest voorkomende windows namelijk win2k,win98,winme,winXP,winNT4
Het ip van je tweede netwerkkaart word automatisch 192.168.0.1 die kabel prik je in de link poort van een hub en voila internet X poorten van de hub
duidelijk niet wat die bedoelt.
zijn maatje zit in het zelfde vlan van chello. met een eigen kabelmoden enz.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

route add ip-van-de-ander mask 255.255.255.255 ip-van-de-gateway

En dan moet je dit invullen in dos of uitvoeren.
Dit moeten jullie beiden doen anders werkt het niet.

tip
Als je slim bent kan je dit in een text bestand zetten en dan renamen naar blabla.bat en dit in startup zetten :P

Dit waren mijn tips voor vandaag

Btw. Ik had precies hetzelfde probleem hiermee is alles opgelost, dus het werkt 100% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
Op maandag 24 december 2001 20:26 schreef BOMBER het volgende:
route add ip-van-de-ander mask 255.255.255.255 ip-van-de-gateway

En dan moet je dit invullen in dos of uitvoeren.
Dit moeten jullie beiden doen anders werkt het niet.

tip
Als je slim bent kan je dit in een text bestand zetten en dan renamen naar blabla.bat en dit in startup zetten :P

Dit waren mijn tips voor vandaag

Btw. Ik had precies hetzelfde probleem hiermee is alles opgelost, dus het werkt 100% :+
mijne hartelijke dank :)
Pagina: 1