Toon posts:

Combinatie???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn comp aardig upgraden door een dvd-speler, geluidskaart(voor 5.1 ondersteuning), 5.1 of 4.1 boxen.
ik heb al een beetje rondgesnuffeld op internet en al een een paar producten op het oog namelijk:

Samsung 16x48x DVD- ROM drive voor FL 189
Labtec Arena 530 4.1 voor FL 199
Creative Audigy player Soundblaster voor FL 290

hebben jullie nog suggesties, want een echt 5.1 setje heb ik nog niet gevonden. Alleen die van creative maar die vind ik een beetje bonkinger, want mijn oude boxen waren ook van creative.
Mijn budget is 600 gulden maar als dat zonde is omdat dat dan minder goede kwalitiet is dan spaar ik nog wel even.
En want zijn de voornamelijke verschillen tussen de duurdere en goedkopere dvd-spelers.
En kan ik beter de live! 5.1 kopen vanwege de kinderziektes van de Audigy. Of is de Audigy echt stukken beter.

Verwijderd

nee man, de audigy is vet goed en heeft helemaal geen kinderziektes. Ik zou de audigy kopen en een 5.1 set van creative (want de SB en boxenset passen het beste bij elkaar want ze zijn voor elkaar gemaakt)

Ik had de Sb audigy voor 189,- OEM
de boxenset voor 250,-
en de dvd zut voor 199,-
das samen 638,- dus nog ff sparen maar dan heb je ook wat

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 20:05 schreef Stylefish het volgende:
En kan ik beter de live! 5.1 kopen vanwege de kinderziektes van de Audigy. Of is de Audigy echt stukken beter.
Kinderziektes van de Audigy worden flink aangepakt, als je de drivers site van Creative bekijkt.
En of 'ie nou zoveel beter is dan de Live! 5.1? Geen idee. Ik ben van een Live! Value overgestapt naar een Audigy Platinum, en heb nu vooral meer gebruiksgemak (door die AudigyDrive) en meer leuke software. Maar ik hoor niet echt kwaliteitsverschil.
Maar ja, ik ben dan ook nog voor goeie speakers aan 't shoppen... :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind de live drive 2,,..voor zijn geld veeelste duur... met die prijs wat je voor dat set betaald..kan je gewoon een professionele kaart kopen (dat heb ik dus gedaan). Dan ben je stukken beter uit.. ok..je hebt dat geen surrounds enzo

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Ben vandaag bij ccb of ccm of zoiets geweest, zo'n wit- en bruingoed zaak. Heb eens een tijdje zitten kijken en luisteren naar een DVD film. Geluid was GEWELDIG. Het waren van die kleine "niet-computer" speakertjes. weet niet wat ze kosten maar kijk daar ook eens naar.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 20:51 schreef gitaarwerk het volgende:
ik vind de live drive 2,,..voor zijn geld veeelste duur... met die prijs wat je voor dat set betaald.
Voor z'n geld vond ik dat nogal meevallen. Kostte me 400 piek op de HCC-dagen... :)

Verwijderd

Topicstarter
En het verschil tussen de dure en goedkope dvd-spelers maakt de ene meer lawaai ofzo. Of loopt de film langzamer. Kan ik met mijn pc wel dvds kijken ik heb een 450 mhz amd-k6
, nvidia riva tnt2 model 64 (16mb), 320 mb.
Maar ik kan dus net zo goed een live! kopen in plaats van de Audigy. want de live is wel iets goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 20:56 schreef SEPP het volgende:
Ben vandaag bij ccb of ccm of zoiets geweest, zo'n wit- en bruingoed zaak. Heb eens een tijdje zitten kijken en luisteren naar een DVD film. Geluid was GEWELDIG. Het waren van die kleine "niet-computer" speakertjes. weet niet wat ze kosten maar kijk daar ook eens naar.
maar hoe moet je die boxen dan aansluiten op je computer. en je bedoelt denk ik bcc.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 22 december 2001 20:58 schreef Stylefish het volgende:
En het verschil tussen de dure en goedkope dvd-spelers maakt de ene meer lawaai ofzo.
meer mogelijkheden,.. beter loopwerk... uitgangen naar decorder... mp3 cd's afspelen enzo..
en vergeet niet : Het design :9

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 20:42 schreef Mr_morpheus het volgende:
en een 5.1 set van creative (want de SB en boxenset passen het beste bij elkaar want ze zijn voor elkaar gemaakt)
*AUW*
Ik ben nog geen Creative/Cambridge speakersetje tegengekomen waarvan het geluid ook maar een beetje in de buurt van "goed" komt. OK, de DTT3500 klinkt vrij aardig, maar vooral muzikaal mis ik nog een hoop.

Ik heb nu net als test m'n Audigy aangesloten op een kleine versterker (Aura VA100) met daar 2 oude boekenplank luidsprekers achter (Infinity Reference 1i), en daar kan geen Creative setje aan tippen! Het is dan wel gewoon stereo, en geen 5.1, maar m.i. is gewoon stereo wel de basis.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 21:03 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

meer mogelijkheden,.. beter loopwerk... uitgangen naar decorder... mp3 cd's afspelen enzo..
en vergeet niet : Het design :9
Ik wil een dvd-speler voor in mijn computer (om dvds af te spelen op mijn monitor) niet voor mijn tv.
Ik ben nog geen Creative/Cambridge speakersetje tegengekomen waarvan het geluid ook maar een beetje in de buurt van "goed" komt. OK, de DTT3500 klinkt vrij aardig, maar vooral muzikaal mis ik nog een hoop.
daarom zit ik ook aan het merk altec-lansing te denken. Want een maat heeft daar een 2.1 setje van, en ik vind dat de bass veel strakker is. En dat hij minder ruis heeft bij harde geluiden.

• SEPP
BCC dat was het. Aansluiten kan het probleem niet zijn. Je hebt bij speakers altijd 0 en fase (min en plus zeg maar) Je moet alleen passende stekker hebben.
Zelf heb ik mijn SB verbonden met Bose accoustimas(via een MD speler naar een 50jaar oude QUAD buizenversterker) klinkt erg goed.
Met Creative loopt het geluid via minijacks naar de versterker daar wordt het weer gesplitst naar de boxen.
Alles kan, QUESTIE van de juiste plugjes gebruiken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 22 december 2001 21:05 schreef Stylefish het volgende:

[..]

Ik wil een dvd-speler voor in mijn computer (om dvds af te spelen op mijn monitor) niet voor mijn tv.
sorry..khad niet zo goed gelezen..

nou ja..dan post ik hier maar de mijnes waar ik zeer tevree over ben

PIONEER s16T (tray versie van de slotin)

hij is idd stiller,.. snellere toegangstijd.. en vooral vind ik deze top omdat ie UDMA 66 is

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 20:58 schreef Stylefish het volgende:
En het verschil tussen de dure en goedkope dvd-spelers maakt de ene meer lawaai ofzo. Of loopt de film langzamer.
Lawaai bij DVD-ROM spelers is niet echt aan de orde: op 't moment dat je een DVD film afspeelt, draaien ze toch allemaal op 1X snelheid. En da's meestal vrij stil. :)
Kan ik met mijn pc wel dvds kijken ik heb een 450 mhz amd-k6
, nvidia riva tnt2 model 64 (16mb), 320 mb.
Kan, maar zit op 't randje. Met een hardware MPEG kaartje als een Hollywood+ of Creative Dxr3 (is eigenlijk ook een Hollywood+) wordt 't allemaal wat soepeler. Dan kun je zelfs op een Pentium1/166 nog prettig DVD's kijken.
Maar ik kan dus net zo goed een live! kopen in plaats van de Audigy. want de live is wel iets goedkoper.
Is wat kort door de bocht, maar over het algemeen: ja.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 21:07 schreef SEPP het volgende:
BCC dat was het. Aansluiten kan het probleem niet zijn. Je hebt bij speakers altijd 0 en fase (min en plus zeg maar) Je moet alleen passende stekker hebben.
Zelf heb ik mijn SB verbonden met Bose accoustimas(via een MD speler naar een 50jaar oude QUAD buizenversterker) klinkt erg goed.
Met Creative loopt het geluid via minijacks naar de versterker daar wordt het weer gesplitst naar de boxen.
Alles kan, QUESTIE van de juiste plugjes gebruiken.
koop je die plugjes gewoon bij de BCC :) ofzo. En hoe zit dat dan met de drivers.
Maar hoe kan je dan ook surround geluid hebben of is dit niet mogelijk met normale (niet computer) boxen.
Kan, maar zit op 't randje. Met een hardware MPEG kaartje als een Hollywood+ of Creative Dxr3 (is eigenlijk ook een Hollywood+) wordt 't allemaal wat soepeler. Dan kun je zelfs op een Pentium1/166 nog prettig DVD's kijken.
maar wat bedoel je met kan net, wat gebeurd er als het net niet kan. Gaat het dan het beeld haperen ofzo.
En hoe duur is zo'n mpeg kaartje en wat houd dat in. Neemt hij het rekenwerk van de videokaart/processor op zich.

• SEPP
Plugjes of verloopplugjes verkopen ze in elke electronica-of computerzaak en op elke computerbeurs.
Van de drivers weet ik te weinig maar ik meen dat ze geen invloed hebben verder dan je geluidskaart. Wat je in je kaart plugt maakt de drivers niets uit. Plug 2 zware boxen op achter, 2 helder klinkende op voor en een kleine box in het midden boven of onder het scherm en je hebt surround.
Evt een boombox en het is compleet.(Erg simplistisch gesteld maar het idee mag duidelijk zijn)

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 21:12 schreef Stylefish het volgende:
maar wat bedoel je met kan net, wat gebeurd er als het net niet kan. Gaat het dan het beeld haperen ofzo.
Jep.
En hoe duur is zo'n mpeg kaartje en wat houd dat in. Neemt hij het rekenwerk van de videokaart/processor op zich.
Wat ze nu kosten weet ik niet, maar 't zal iets van 150 gulden zijn?

Zo'n kaartje ontlast je processor omdat 'ie de MPEG2 stream niet meer hoeft te decoderen. Jouw videokaart (TNT2, heb ik ook) merkt er niet zo gek veel van, omdat 'ie toch al niet met MPEG2 overweg kan. Nieuwere videokaarten hebben zelf al vrij aardige MPEG2 ondersteuning, dus misschien is upgraden naar bv. een ATi Radeon 7500 ook een optie.

Verwijderd

Topicstarter
kennen jullie nog goede 5.1/4.1 sets (uitgezonderd creative) van maximaal 400 gulden.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 21:28 schreef Stylefish het volgende:
kennen jullie nog goede 5.1/4.1 sets (uitgezonderd creative) van maximaal 400 gulden.
Labtec, Altec Lansing, Boston, MidiLand...
Ik roep ook maar wat, want op de eerste 2 na heb ik ze nog nooit gezien/gehoord.

Ik ben zelf ook nog op zoek, en zit zwaar te denken over Acoustic Energy's Aego2. Maar die zijn 3x zo duur, en dan heb je nog maar 2.1.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zijn wel vet mooi

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 21:36 schreef gitaarwerk het volgende:
zijn wel vet mooi
Echt wel! :)
Ik heb alleen nog maar gehoord dat ze goed klinken, ik heb ze nog nergens kunnen beluisteren.
Toch wel een nadeeltje bij zo'n prijs...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zeker..maar ja.. 1200 piek ongeveer? zou ik ook niet zomaar kopen dus

Verwijderd

Topicstarter
Maar weten jullie nou goede 4.1/5.1 boxen(en typen+prijs). En die een beetje goed verkrijgbaar zijn in normale(lees: geen internetwinkels) te koop zijn.
En willen jullie ook jullie luister ervaringen geven. Dus als je hebt wat er zou goed aan is en wat slecht.

Is dit trouwens wat: Midiland S4 7100 HOME THEATER fl. 333,95

Total Piece: 6 pieces, RMS Power: Total 100W Satellite 10W+10W+10W+10W Subwoofer 50W Shielding: Yes Frequency: 180Hz - 20kHz+3dB Satellites 20Hz - 180Hz +3dB Subwoofer Drivers: 2.5" Satellite speakers, 6.5" Subwoofer Controls: Control module includes power button, volume, treble, bass, fade, balance and mute controls, LED power indicator Dimensions: 3.30" x 3.90" x 4.10" Satellites, 8.70" x 13.40" x 13.50" Subwoofer,5.80" x 1.70" x 3.10" Control Module, Weights: 40 lbs ,S/N Ratio: 55dB , Input Sensitivity: N/A

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ken alleen idd de labtec en de creative... en die bevallen me best wel (als speaker criticus :P )

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 21:47 schreef Stylefish het volgende:
Maar weten jullie nou goede 4.1/5.1 boxen(en typen+prijs). En die een beetje goed verkrijgbaar zijn in normale(lees: geen internetwinkels) te koop zijn.
En willen jullie ook jullie luister ervaringen geven. Dus als je hebt wat er zou goed aan is en wat slecht.
'k Heb daar een nieuw topic over geopend. Ben zelf ook wel benieuwd... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 22:09 schreef Afterlife het volgende:

[..]

'k Heb daar een nieuw topic over geopend. Ben zelf ook wel benieuwd... :)
ik heb het gezien ik ben ook benieuwt, maar kunnen ze er ook de prijs bij zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 22:14 schreef Stylefish het volgende:
ik heb het gezien ik ben ook benieuwt, maar kunnen ze er ook de prijs bij zetten.
Aangepast.
Loopt wel storm trouwens... :)

Verwijderd

Topicstarter
maar wie weet er nou voor mij een mooi setje te noemen van dvd-speler, geluidskaart, 5.1/4.1 boxen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gewoon de standard combo is goed

Creative Sounblaster LIVE! Player 5.1 digital
Cambridge DDT 2200
Pioneer 116S/116T (allebei udma 66, verhoogt beter overdracht)

dat gewoon :)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 02:06 schreef gitaarwerk het volgende:
gewoon de standard combo is goed

Creative Sounblaster LIVE! Player 5.1 digital
Cambridge DDT 2200
Pioneer 116S/116T (allebei udma 66, verhoogt beter overdracht)

dat gewoon :)
Ehm... Zie m'n reply van 21:05 over die Cambridge setjes.
En UDMA4 heb je voor DVD echt niet nodig, al is 't voor DVD-ROM wel handig.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja.. kijk..maar dan heb je boekenplank boxjes.. dat is neit te vergelijken..
de meeste mensen zullen dit soort boxjes toch nemen.. omdat et " simpel, voor hun goed genoeg" is

Verwijderd

Stylefish is niet "de meeste mensen".
Is dit trouwens wat: Midiland S4 7100 HOME THEATER fl. 333,95
Da's al een stap in de goede richting... :)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Koop ook nog ff een realmagic kaartje anders heb je zo'n brak beeld op je tv. (En je hebt gelijk DD 5.1 en DTS)

Vandaag is het feest en morgen ook.

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2025

visboer32

Koen

Ik heb Soundblaster live 5.1 met Inspire 5300, klinkt echt perfect!! *D

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

maya 7.1 :)
kost je dan wel wat..maar dan heb je ook gelijk wat voor over een paar jaar :? (nou ja..er komt altijd weer wat nieuws)

en dan sluit ej je versterker en nog een 5.1 setje aan,..en je hebt alles

Audiotrak MAYA website

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het weet: ik neem Creative Audigy player Soundblaster oem bij powerline voor Fl 205
Creative Inspire 5300 ook bij powerline voor FL 325
En de dvd-speler koop ik later wel als ik weer genoeg geld heb.
Hebben jullie hier nog verbeteringen op?

Verwijderd

Topicstarter
iemand??

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 22 december 2001 20:42 schreef Mr_morpheus het volgende:
Ik zou de audigy kopen en een 5.1 set van creative (want de SB en boxenset passen het beste bij elkaar want ze zijn voor elkaar gemaakt)
Jij bent zeker PR manager bij Creative? Stop alsjeblieft met blaten. Er zijn heel veel andere sets die op precies dezelfde manier samenwerken met de Audigy.

Stylefish je bent iig niet bij de goedkoopste zaak voor je geluidskaartje en DVD speler.

http://www.tweakers.net/pricewatch/21994

Je kunt het beste het meeste geld in je speakerset steken, want dan upgrade je het zwakste onderdeel.

Alles bij Europc

*F159,- Audigy Player OEM
*F189,- Lite-On DVD player 16x48 IDE
*Speakers, hier zou ik heel even voor doorsparen en de Midiland S4 7100 HOME THEATER nemen. Die heeft tenminste nog een beetje acceptabele subwoofer met fatsoenlijk laag.
maya 7.1
kost je dan wel wat..maar dan heb je ook gelijk wat voor over een paar jaar (nou ja..er komt altijd weer wat nieuws)
en dan sluit ej je versterker en nog een 5.1 setje aan,..en je hebt alles
Wow nu zeg je me wat, ja topicstarter. Ik zou nog maar 6 jaar doorsparen, want dan kun je wel deze set nemen!!! (daar zal hij wel heel veel aan hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Alles bij Europc

*F159,- Audigy Player OEM
*F189,- Lite-On DVD player 16x48 IDE
maar dat europc is online en dat wil ik liever niet.
En ik zeg al die dingen van creative omdat ze goed verkrijgbaar zijn in winkels. En de inspire 5300 schijnt zeer goed te zijn.
Pagina: 1