Toon posts:

Wat zou jij kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik mijn nieuwe systeempje vastgesteld die ik eind januari gaat kopen :) :) :

Mobo : Abit KR7A-RAID
CPU: AMD Athlon XP 1900+ (1,6GHz) (of 2000+ als hij uit is)
CPU-cooler: Swiftech MCX462-A with Delta FFB-80HP fan (latest revision)
Geheugen : 2x 256MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Micron) 512mb totaal
Videokaart: Asus V8200 Ti500 Deluxe
Voeding: Voeding: 431W, Enermax EG465AX-VE

De spullen die ik nu al heb en die er bij gaan:

Hardeschijf: IBM 60GB (60GXP, 7200rpm, 2MB)
Hardeschijfcooler/rack: Lian-li RH-600
Kast: Lian Li PC-65
Geheugenheatsinks/spreader: Thermaltake passive memory-cooling
DVD: Pioneer DVD slot in (is al wat ouder maar is goed genoeg)
Cdwriter: HP 8210i (is al wat ouder maar is goed genoeg)
Geluidskaart: SBlive value (is al wat ouder maar is goed genoeg)
en nog wat spulletjes

Nu heb ik tot mijn verbazing toch nog wat geld over om nog meer te besteden :9 :

De keuze is gevallen op 2 opties (beide opties komen er zoiezo in 2002 maar welke denken jullie is het handigst om vanaf het begin al te hebben):

1:) 1x een IBM 60GB (60GXP, 7200rpm, 2MB) met Lian-li RH-600 rack om in een RAID 0 (stripping mode) met de ander IBM 60GXP te draaien

of

2:) 256MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Micron) erbij

Geef ff aan waarom die volgens jullie er vanaf het begin het handigst is om er bij de hebben en welke er volgens jullie het meeste aan meedraagt op een snel systeem

Verwijderd

Ik zou de hd er bij zetten, want je hebt toch al genoeg ram geheugen. Maar als je niet naar lans gaat of je gaat niet veel downloaden, dan moet je die ram erbij zetten.

Mijn keuze is HD

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
/me zou ook voor HD gaan... :z

Verwijderd

Ik zou eerst een andere CPU cooler kiezen, namelijk de Swiftech MCX-462 8-)

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
extra kooler?

[edit]Nebuchadnezzar was sneller.

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
waarom nu al wat uitzoeken als je het pas in januarie gaat halen
dan is er al heel wat anders en mischien zijn de prijzen wel hoger of lager

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de HD :)

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
koop een 1800+, watercooling, GEEN enermax maar een chieftech 400watt, 512mb is ruim voldoende neem wel crucial, en koop en nog een ibm bij.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
het kan aan mij liggen hoor, maar zo'n hd is toch veel duurder dan 256 ddr ram??

P.S. Ik zou liever 60 gb erbij hebben (maarja heb dan ook maar 10 :P)

For those about to rock, we salute you!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx voor het snel replyen allemaal

eerst dit Nebuchadnezzar, en DeXtOuRiuS jullie hebben het inderdaad al gezien die cooler moet natuurlijk de Swiftech MCX462-A with Delta FFB-80HP fan (latest revision) en niet die Swiftech MC462-A (Delta 80HP fan), dit is vanaf nu veranderd

happy3736 --> Ik kijk nu al omdat de prijzen dan wel hoger of lager zijn maar die in dit totale pakket wat ik heb gekozen misschien maar 100 - 200 gulden veranderd zijn in laag of hoog, maar ik moet toch nu al een lijstje opmaken wat ik er ongeveer in wil hebben niet /me vind dat nog het leukste om te doen al dat geklooi met onderdelen uitzoeken, het is net een puzzel
(LOL-modus) O ja en januari schrijf je met alleen een i aan het einde (LOL-modus)

ernst --> Hoezo koop een 1800+? en hoezo GEEN Enermax uitleg graag (Ik heb het over de nieuwe Enermax die als het goed is geen 5 volt problemen meer heeft) .
Over de watercooling kan ik kort zijn dit wil ik gewoon niet (water en elektrische aparatuur maken me niet echt rustig, het zal heus wel goed zijn of zo maar nope not for me)

Xplosive15--> klopt hd is veel duurder dan 256 ddr maar gewoon een vraag wat handiger zou zijn beide is namelijk te duur, 1 van de twee past (op dit moment) wel in het budget.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:58
ik zou die koeler niet met een delta 80hp nemen...veeeels te veel herrie voor mij...ik zou er een mooie papst 8412 ngml op zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 20:54 schreef marteltor het volgende:
ik zou die koeler niet met een delta 80hp nemen...veeeels te veel herrie voor mij...ik zou er een mooie papst 8412 ngml op zetten :)
Misschien wel veel herrie maar dat maakt mij niet uit, het gaat om de performance. Ik weet niet de specs van die Papst maar die delta is goed voor een CFM van 80.16 . Weet jij toevallig hoeveel CFM die papst maakt?

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 21:29 schreef typer72 het volgende:
Misschien wel veel herrie maar dat maakt mij niet uit, het gaat om de performance. Ik weet niet de specs van die Papst maar die delta is goed voor een CFM van 80.16 . Weet jij toevallig hoeveel CFM die papst maakt?
Papst 8412NGML = 26.5CFM

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 21:31 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Papst 8412NGML = 26.5CFM
Kijk dat is wat ik bedoel, dus ik stel mijzelf de vraag:
Ik wil performance ongeacht de eventuele herrie wat zal ik kiezen 80.16 of 26.5 CFM ? Dan is de keuze snel gemaakt niet?
thx Nebuchadnezzar voor de CFM van de papst

Dus de meeste mensen denken aan een HD.
Ik ook maar is het dan niet zo dat ik die schijf IBM die ik nu heb helemaal moet formateren om in raid te laten draaien?

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
ok water cooling kost idd veel ruimte maar gaat bij een goede aanleg heeeel goed samen bovendien kan je op die manier horen of je Enermax (die je idd best kan kopen als je er zeker van bent dat de 5V lijn ok is post je bevindingen dan svp) ;) een 1900+ is te duur naar verhouding, bespaar 100 en nog veel piek en koop er iets zinvollers voor, verder kan je een coolance overwegen (als die goed koeld dat weet ik niet :o en ooit nog eens in Nl aankomt ;) )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1