This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Ik denk dat je bij het draaien van muziek het verschil amper tot niet zal horen... maar bij het afspelen van een DVD heb je bij een 5.1 setje toch een stuk fijner geluid
Onzin. Voor het gewoon afspelen van audio zit er erg weinig vershil tussen verschillende kaarten (ultra-goedkope dingen en duur (semi-)professioneel spul buiten beschouwing gelaten).Op zaterdag 22 december 2001 19:43 schreef basiep het volgende:
Okay, ik heb een paar klasgenoten, die bij hoog en laag beweren dat de Live5.1 mooier geluid heeft dan (ik neem nu even als voorbeeld mijn eigen kaart) een Diamond Monstersound MX300. (Maar neem maar voor het gemak een willekeurige kaart)
het gaat hier dan over de kwaliteit van het geluid, dus hoe het klinkt. (vooral muziek)
Niet over de A3D vs. AEX strijd, want die is al beslist.
edit:
kut heb in de topictitel live met een 'f' geschreven
Alleen schijnt het EAX van de echte creative-kaarten beter te zijn dan het EAX op kaarten van andere merken, maar ik neem aan dat dat buiten de vraag/stelling valt.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Dat valt niet onder kwaliteit, maar onder functionaliteit. Bovendien zijn er genoeg andere 5.1 geluidskaarten te koop.Op zaterdag 22 december 2001 19:50 schreef Lietsj het volgende:
Ik denk dat je bij het draaien van muziek het verschil amper tot niet zal horen... maar bij het afspelen van een DVD heb je bij een 5.1 setje toch een stuk fijner geluid
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Geen van de SoundBlasters die ik ooit gehad heb (16 Pro, AWE32, Live! Value, Audigy Platinum) klonk/klinkt in gewoon stereo zo goed als m'n oude Gravis Ultra Sound MAX. 
Maar ja, MAX is al een tijdje terug overleden, en die nieuwe SB's hebben wel weer een hoop leuke extra mogelijkheden.
Puur voor muziek zijn kaartjes van bv. Terratec, Hercules/Guillemot, etc. toch wel een stukje beter dan de tegenwoordige SB's. Verschil is klein, maar voor de echte fanaat toch wel hoorbaar. Ook al merk je er bij een gemiddeld PC speakersetje absoluut niks van...
Maar ja, MAX is al een tijdje terug overleden, en die nieuwe SB's hebben wel weer een hoop leuke extra mogelijkheden.
Puur voor muziek zijn kaartjes van bv. Terratec, Hercules/Guillemot, etc. toch wel een stukje beter dan de tegenwoordige SB's. Verschil is klein, maar voor de echte fanaat toch wel hoorbaar. Ook al merk je er bij een gemiddeld PC speakersetje absoluut niks van...
Verwijderd
Die functionaliteit zorgt anders wel voor kwaliteitDat valt niet onder kwaliteit, maar onder functionaliteit. Bovendien zijn er genoeg andere 5.1 geluidskaarten te koop.
okay thanx
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Pagina: 1