Toon posts:

GeForce 3 wil niet werken onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net een nieuwe pc aangeschaft, en daarop zit Windows XP. Daarbij had ik een "Asus GeForce 3" kaart gestopt, omdat ik van gamen hou. Eindelijk heb ik de PC, maar ik kan geen enkele game spelen! :(

Als ik een game opstart dan gaat alles goed, tot in het menu, of in het spel. In het menu verspringen er dingen, knippert het, etc. En als ik wil spelen loopt het vast. Ik heb tot nu toe "Max Payne", "Return of Wolfenstein", en meerdere geprobeert. Ook geprobeert om in Windows 2000 mode het spel te spelen, zelfde probleem.. Het wil maar niet werken.

Toen ik de nieuwste driver bij nvidia downloade, liep mijn pc ook vast na de reboot. Heb "veilige modus" gebruikt om de driver weer te verwijderen en de vorige te installeren. (versie 21.83). Die lijkt wel te werken.

Ik geef het op, weet echt niet meer wat ik ervan kan maken. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Via drivers etc, baldiebla ga is zoeken luiendonder :D

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste driver van Nvidia reeds geprobeert, en als ik die installeer loopt mijn pc vast.

Verwijderd

eerst oude driver weghalen, dan nieuwe installen.. en check de laatste via drivers.. blablabla search search etc.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:36
wat die ander zei. UTFS

;)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2025

visboer32

Koen

Echt raar, ik heb ook een Asus G3 (wel ti-200) met Windows XP en ik heb nergens last van. Ik heb drivers 21.81. Probeer die maar eens. *D

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Verwijderd

Topicstarter
O.k, heb nu ook 21.81(a) geinstalleerd, speciaal voor Asus GF3, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Het spel start op, bij menu gaat bepaalde delen van het scherm knipperen, en loopt het uiteindelijk vast... Help :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu bijna elke driver geprobeert, maar het wil gewoon niet werken. Dit is mijn PC:

- AMD Athlon XP 1800+
- 512 SDRAM
- Asus GeForce 3
- Windows XP Home edition
- Soundblaster Live

Heeft iemand een idee welke driver ik het beste kan gebruiken, zodat het wel werkt...?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

VIA DRIVERS :? ook geprobeert :? :?

www.via.com (althans als je een via-chipset moederbord hebt, zit er wel in ;) )

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Installeer je bij XP nog drivers erbij???

Zoja installeer dan geen 1 driver en kijk eens als de spellen het dan wel doen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
update bios/drivers herinstall windhoos, gebruik det 22.80 (mijn favo) lees alle faq's. wat in je bios rommelen helpt ook wel s. agp 4x uitzetten n zo. cooling sjekken, 300wat voeding?
etc...
had je allemaal uit de search en geforce faq's kunnen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 23:06 schreef weareborg het volgende:
update bios/drivers herinstall windhoos, gebruik det 22.80 (mijn favo) lees alle faq's. wat in je bios rommelen helpt ook wel s. agp 4x uitzetten n zo. cooling sjekken, 300wat voeding?
etc...
had je allemaal uit de search en geforce faq's kunnen halen.
O.k, ik heb nu ook 22.80 geinstalleerd, en hij is niet vastgelopen. Ook een update van mijn bios gezocht, maar daar was niets verandert wat mijn probleem kan oplossen ( MSI K7T266 Pro2). In mijn bios rommelen heb ik geen verstand van. Koeling is goed.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, als ik een spel *probeer* te spelen, dan ziet het er niet mooi uit, en gedeeltes van het scherm flikkeren. Waarna het spel na een enkele 20 sec. vastloopt.

Hulp aljeblieft, want nu vink een beetje zonde van die GF3 kaart, als ik hem niet eens kan gebruiken.

BTW: Geteste spellen: "Return to castle Wolfenstein", "Max Payne" en "Sacrifice". Bij allemaal precies hetzelfde probleem.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Probeer een complete nw instal van je windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer net 1 dag uit de winkel. Lijkt me niet logisch om dat alles opnieuw te installeren, of wel?

• Bollebout
Ik zou het gewoon doen,, je weet niet hoe de ene instal met de andere kan verschillen. De ene keer heb je dat het lekker loopt direkt als een zonnetje,,
en de andere keer kun je na een nw instal hebben, dat het gewoon niet loopt.
Is toch ook zo gebeurd?
Geen via drivers installeren, die zitten al in XP.
Unzip de detonators 22.80 of 22.50 in je system32 map, en instal die dan.
Ik weet verder zo helaas geen andere opties voor je.
Suc6!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Mijn ervaring met preinstalled computers is dat het niet goed is. Loopt voor geen meter. Ik zou windows opnieuw installed. Nvidia drivers erop (met de Asus drivers boor mijn XP niet eens, heb dan wel een GF2GTS V7700 deluxe). Via drivers zitten al in XP dacht ik, anders even voor de zekerheid downloaden

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Bollebout
Via drivers zitten al in XP

• visboer32
  • Laatst online: 03-02-2025

visboer32

Koen

Ik had eerst ook problemen met F1 2001. Dat heb ik opgelost door een patch te downloaden. Misschien moet jij dat ook doen. Wat voor spel is het??

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe werkt nog geen enkel spel. Deze heb ik al geprobeert:
- Return to Castle Wolfenstein
- Max Payne
- Sacrifice
- Messiah

Ik neem aan dat ik mijn pc moet formatteren, en dan WinXp er nieuw op moet zetten? Zo ja, welke driver moet ik dan gebruiken voor mijn Geforce 3? (Heb op dit moment 22.80)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
isschien heel stom, maar wat was je oude videokaart. heb je die wel eerst verwijderd uit windows voordat je jouw nieuwe videokaart erin hebt gezet, zonee, dan heeft ie ook nog hidden devices. en gebruikt ie dus ook oudere drivers van jouw eerste videokaart die er normaal gesproken inzat.

:)

en las ook ergens dat je AGP 4x aan hebt staan of niet? zoja zet die dan eens uit, als je alleen in het bios zit en iets met AGP mode? op 2x zet ken er verder niets fout gaan :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de computer is net 1 dag oud. Er zitten dus geen oude drivers op. (voor zover ik weet)

Verwijderd

Topicstarter
O.k, ik heb mijn HD geformatteerd, WinXP er opnieuw opgezet, de driver (22.80) geinstalleerd, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik een spel opstart knipperen delen van het scherm, bijvoobeeld de helft van een letter verdwijnt af en toe. Dit houdt hij even vol, en dan loopt mijn PC vast.

Wat is mijn probleem???

• tweakduke
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
check de bios
ik had ook 1 instelling fout
iets met writing en dan lang getal
reset hem eens
agp 4x en apereture size
en misschien deelt er een dom apparaat een irq met je video

Tweakers Discord

Verwijderd

Je kan ook je omruilen met een nieuwe misschien is je kaart niet goed

Heb ik ook al eens gehad |:(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios resetten? Wil je betere uitleg geven, ben een n00b op dat gebied..

P.S. WinXP werkt grafisch perfect, als ik onwijs inzoom op een plaatje b.v. dan zie ik geen blokjes. Het is alleen dat in spellen er kleine deeltjes van het scherm verdwijnen en weer terugkomen. Wat weer tot vastlopen komt. Ik ben ook nog nooit verder gekomen dan het menu van een spel :(
Pagina: 1