[JAVA] Textarea in jtable freaky

Pagina: 1
Acties:

• Bjoss
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
(Sorry voor de misschien wel onduidelijke onderwerp)

Ik heb in de cellen van een bepaalde kolom van een JTable telkens een jtextarea gestopt (die op zijn beurt in een jscrollpane zit). (Dit wel zonder scrollbars)

Mijn probleem is nu het volgende:
Als ik een rij van de jtable selecteer en ff de menubar doorbrowse, komt de 2de lijn van de (mee geselecteerde) textarea in de menubar te staan (over de menus gepaint). :?

Klink dit probleem bekend?

(java version "1.3.1_01")

ZOEM!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Bjoss: Ik heb in de cellen van een bepaalde kolom van een JTable telkens een jtextarea gestopt (die op zijn beurt in een jscrollpane zit). (Dit wel zonder scrollbars)
en dan...
Als ik een rij van de jtable selecteer en ff de menubar doorbrowse, komt de 2de lijn van de (mee geselecteerde) textarea in de menubar te staan (over de menus gepaint). :?
Hum je menubar staat dus buiten de table en valt over de table heen als je een menu opent... De JTextArea renderer tekent dan over het menu heen... toch?

Vaag! ;) .

Die menu's zouden in een andere laag van het layeredpane moeten zitten, dus ik snap niet wat je JTextArea daar te zoeken heeft... Doe je renderer geen al te rare dingen?
Klink dit probleem bekend?
Nope..
java version "1.3.1_01"
Als je je code even geeft of online zet kan ik hier ff kijken wat er gebeurd op 1.4.0 beta 3.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Bjoss
Op zaterdag 22 december 2001 19:45 schreef mbravenboer het volgende:

[..]
Als je je code even geeft of online zet kan ik hier ff kijken wat er gebeurd op 1.4.0 beta 3.
Heb zonet even getest met 1.4.0 beta 3, en daar blijkt het idd NIET zo te zijn.

Dan zal er wel niet veel aan te doen zijn zeker (via de 1.3) ? :(

edit:
Misschien toch nog even een screenshot van hoe 1.3 reageert?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ben/atg/atgbugprint.jpg

(Om misverstanden te vermijden: de titlebar cut is mijn werk, hoor >:)! Dat eronder niet! |:(

ZOEM!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Bjoss: Heb zonet even getest met 1.4.0 beta 3, en daar blijkt het idd NIET zo te zijn.
Hum, das dan in ieder geval mooi. Of eigenlijk niet, want het is dan dus kennelijk een gebrek in 1.3...

Het zou een hele toer zijn om precies te achterhalen hoe dat precies verooorzaakt wordt denk ik... Je zou zeggen dat er toch ergens op een volledig verkeerde plek getekend wordt, op zich is dat wel mogelijk.. Omdat hij niet over het menu zelf , maar over de menubar heen staat is het iets minder vreemd: hij tekent tenminste niet in een andere laag :o .
Dan zal er wel niet veel aan te doen zijn zeker (via de 1.3) ? :(
Weet niet :o . Misschien met wat gezoek in je renderer wel...
Om misverstanden te vermijden: de titlebar cut is mijn werk, hoor >:)! Dat eronder niet! |:(
Hehe ;) . Wilde net gaan vragen hoe je dat mooie grijs in de titelbalk had gedaan ;) :P .

Het stukje wat je laat zien, ziet er overigens al wel verzorgd uit :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Bjoss
Op zaterdag 22 december 2001 22:19 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Het stukje wat je laat zien, ziet er overigens al wel verzorgd uit :) .
Dank je :). Daarom dat ik me ook druk maak om dit foutje :P.

Ff terzijde, zag net dat - Version 1.3.1_02 - beschikbaar is. Dit lost echter niks op aan't probleem.

ZOEM!