[WC] Radiator

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Goedendagie,

Hehehehe, had ik net mijn setje compleet komtr er een slimmerik die me weer opnieuw laat zoeken, zei hij dat mij radiator nie veel voorstelde.

Heb ik dus gezoch en idd, de Danger-Den The Cooling Cube blijkt idd niet veel beter te koelen als een Black-Ice, alhoewel deze ook niet goed presteerd volgens de OC-ers.

Nu heb ik dus contact gehad met een overcloker en die zei dat Aqua-Computer Airplex *1 dit een goede radiator was.

Mijn vraag is nu aan jullie wat gebruiken jullie voor radiator, en wat zijn de prestaties, ik wil een radiator met body, en dus niet zo'n ding dat het water net 5 graden koelt.

Zie deze topic voor mijn vorige vraag hier staat ook bij wat ik eerst wilde kopen.

[topic=357599/1/25]

Ik wil dus geen tweakers die hier een reactie gaan posten over het feit dat zij een autoradiator gebruiken want die topics zijn er al genoeg, maar ik hoor nooit iemand over deze topic.

Verder wil ik dat alle mensen die deze afkortingen kunnen gebruiken: UTFS, UTFF en GVD oprotten en uit deze toppic wegblijven.

Alvast bedankt voor al jullie zinnige bijdragen, waar ook andere mensen wat aan hebben.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik had eens een tijdje geleden gelezen over de Big Mamma deze zou beter zijn dan de dangerden cubes en de black-ice.

hier is een link naar een review:
http://www.tweakers.net/nieuws/18044

links naar ervaringen met die aqua-computer Airplex:
http://www.sensemann.com/august.htm
http://www.low-noise.de/web/artikel/wt_tests/aq_airplex
kon jammer genoeg er niet meer over vinden :(

en de officiele site:
http://www.aqua-computer.de/

• cold
  • Niet online
kijk eens op www.waterkoeling.nk

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• cold
  • Niet online

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 19:57 schreef cold het volgende:
sorry www.waterkoeling.nl
zie je dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje rechtsboven in je post?
als je daar op drukt dan kun je je bericht veranderen zonder een extra bericht neer te zetten :)

• BSeB
Jah, maar der is nog een probleem, die sites die je noemde heb ik gelezen, maar al mijn koeldelen zijn van koper, kan der dan wle een aluminium radiator tussen.?!?!!

Verwijderd

http://web01.fureai.or.jp/~hirobo/cooling/kendon_radiator/kendon_radiator.html

was net een beetje aan het loeren voor een goede koeler voor een xp 1900 en toen kwam ik via een kameraad aan deze url

het lijkt mee een zeer goed systeem

maar ja alles zowat in japans en geen adres waar je specs kunt lezen of waar je het kunt kopen :-(

• John BD
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 10:41

John BD

Hebbesite.nl

Op zaterdag 22 december 2001 20:12 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Jah, maar der is nog een probleem, die sites die je noemde heb ik gelezen, maar al mijn koeldelen zijn van koper, kan der dan wle een aluminium radiator tussen.?!?!!
Zou ik dus inderdaad maar niet doen.
Tenzij je een baterij gaat maken. :)

Bezoek mijn blog op www.hebbesite.nl

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
???

Waar moet het water erin dan? Door dat slingerende ding???(die dikke bedoel ik :) )
Dan zou het wel origineel zijn. Een heeeeel brede platte buis :)

• Leipo
  • Niet online
je kan een paar dingen doen als je verschillende metalen gebruikt in je opstelling:

- koelvloeistof mengen met je water (verminderd een klein beetje e warmteoverdracht maar gaat corrosie en dergelijke tegen.

- water-wetter kopen en dat mengen met je water (vergroot de warmteoverdracht en is speciaal ontwikkeld voor dit soort gevallen) enige nadeel: duur als je het in nederland koopt!

- je stopt een nog minder edel stukje metaal in je reservoir: deze zal zich dan eerder opofferen dan alle andere onderdelen in je setup. welke metalen je kunt gebruiken weet ik niet uit mijn hoofd maar met de search zul je heel wat vinden over dit onderwerp!

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 20:19 schreef ice_man het volgende:
http://web01.fureai.or.jp/~hirobo/cooling/kendon_radiator/kendon_radiator.html

was net een beetje aan het loeren voor een goede koeler voor een xp 1900 en toen kwam ik via een kameraad aan deze url

het lijkt mee een zeer goed systeem

maar ja alles zowat in japans en geen adres waar je specs kunt lezen of waar je het kunt kopen :-(
het lijkt veel op die ZEN-koeler en als ik het zo zie met al die assecoires erbij is deze koeler ook net als die ZEN-koeler: gemaakt voor OP je cpu en niet als losse radiator. je ziet op deze foto dat het beschikt over een bevestigings mechanisme voor je socket, deze zal dus niet gaan werken als radiator voor je waterkoelings-setup >:)

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Hoe meer oppervlakte een radiator, hoe beter. Hoe meer oppervlkte => hoe groter (beina altijd). Mag ik erbij zeggen dat de makers van de radiator een beetje nagedacht hebben over het design dan klopt hoe groter, hoe beter.

Dan moet je nog opletten dat er genoeg lucht door de radiator kan. Een ventilator produceert beina geen druk, dus moet de weerstand niet te hoog zijn. Anders gaat er niet genoeg lucht doorheen. En dan heeft het nog geen nut.

Als ventilator vind ik zelf, hoe groter, hoe beter. Een grotere ventilator hoeft op minder toeren te draaien voor hetzelfde -verplaatsings van lucht- resultaat. Minder toeren is stiller.

• BSeB
Okokey, ik begin al iets meer inzicht te krijgen. Ik wil dus als koelvloeistof Waterwetter van Danger-Den.

""WaterWetter® Supercoolant is a unique wetting agent for cooling systems which reduces coolant temperatures by as much as 30°F. This liquid product can be used to provide rust and corrosion protection in plain water for racing engines, which provides much better heat transfer properties than glycol-based antifreeze. Or it can be added to new or used antifreeze to improve the heat transfer of ethylene and propylene glycol systems. Designed for modern aluminum, cast iron, copper, brass, and bronze systems.""

Verder deze koelers:

1x Danger-Den MAZE2-2 AMD Socket A Copper Block
1x Danger-Den Chipset Block
1x Danger-Den GeForce Video Card Block

Deze pomp:

1x Eheim In-Line Water Pump 1250 1200 L/H

Deze silicon slangen:

1x PREMIUM SILICON TUBING 2 meter

Radiator!?!?!?!?!!?!?

1x Zeg nou eens wat een goede is voor mijn systeem>

Nu hebben jullie inzicht in mijn koelsysteem dus geef ook is goede raad, ik snap nu dat ik dus ook gewoon aluminium kan gebruiken, dus geef maar goede raad.

Geef ook de links naar de specs.

Het liefste heb ik een radiator die ik in mijn kast kna hangen, ik heb een HQ08 van AOpen. genoeg plaats dus en dan boven mijn voeding, ik haal die tray voor hard disks eruit en daar kan mijn radiator dan komen. Kan ik dan ook de gaten die er al zitten die eigenlijk voor de fans waren gebruiken als luchtdoorvoer of moeten er grotere gaten gemaakt worden.

Nou hier dan wat meer info

Verwijderd

haal anders ipv de cooling cube de super cube, deze levert betere prestaties en belemmert de doorstroming van water een stuk minder dan de cooling cube
Pagina: 1