FIFA2002: na starten beeldscherm standby...

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
Ik heb een TNT2 kaart en ik draai win98SE, 256MB ram PII-350

Ik heb de nieuwste drivers voor de videokaart, de nieuwste directx.
Als ik hem opstart springt mijn monitor na het witte scherm op standby... Ik hoor wel gewoon de muziek.

Kent iemand dit? Wat doe ik hier aan? Kheb geen oudere drivers voor win98 trouwens....ook de originele cd van de videokaart niet :(

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
oudere video drivers gebruiken geen xp drivers gebruiken (de 21.X etc.) tenzij je xp draait de 12.90 zijn aan te raden onder win98

Verwijderd

Probeer in de videosetup eens een andere instelling.. ?
Ik heb het met Half-Life ook wel eens gehad.

Anders is je monitor misschien "out of sync" dus moet je zorgen dat het aantal Hertz niet te hoog staat.
Het programmatje NV Refresh Fix kan daarbij helpen, kweet alleen nie meer waar je die vandaan kan halen, zoek maar effe op google ofzo. (nvreffix-setup.exe)

Suc6

Verwijderd

nvreffix is in de FAQ te vinden, misschien komt het daar wel door.

Als je Fifa in 1024x768 wilt spelen en over je refreshrate op bv. 120 Hz hebt staan en je monitor wil dat niet in 1024, dan doet hij niets meer nee :)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem.

Je moet dan in het programma van DirectX (start->uitvoeren-> dxdiag), onder het tabblad "meer help", de "DirectDraw vernieuwings frequentie" op 60 Hz zetten i.p.v. standaard.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Spellen gaan bij mij altijd naar de 60 hz toe :(. Als ik van 60 naar 100 hz wil lever ik meestal 10 fps in :).

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
Oke...de vernieuwingsfrequentie op 60 zetten werkt in ieder geval. Maar mijn gevoel zegt dat dit ten koste van de snelheid gaat...kan dat kloppen?

En waar kan ik die 12.90 drivers vinden? Wel bij Nvidia.com? Ik kan daar alleen maar de nieuwste drivers vinden... :(

Verwijderd

Ik heb in spellen nooit zo'n last van 60 Hz, misschien dat je er wat eerder hoofdpijn van krijgt >:)

Als je de betere drivers wilt hebben kun je denk ik het beste op http://www.3dchipset.com/ kijken, ook hebben ze daar wat handige tweak utilities... dat je t effe weet :D

suc6
Pagina: 1