Toon posts:

Newsposts erger dan een TROLL

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik erger me aan sommige newsposts. Een gemiddelde TROLL moet aardig wat moeite doen wil hij het TROLLniveau van sommige newsposts overstijgen. Voorbeeld? -> http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12226
WEL zeuren over bugs (hahahah!!! bugs! wat een looooosers!!!) maar geen link naar de fixes voor die bugs. Maw: een indruk wekken alsof die bugs niet gefixt zijn.

_PLUS_ het feit dat die bugs ALLANG bekend zijn (en dan praat ik niet over 2 dagen, maar 20 dagen (reported to bugtraq on 30/6)).

Van moderators wordt verwacht dat ze objectief modereren opdat de kwaliteit van de postings omhoog gaat. Maar dat begint dan schril af te steken bij zoveel PULP als newsposting zelf.

zo, die emmer is weer leeg. :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net zal plechtig beloven nooit meer over Microsoft bugs te posten, opdat wij onze objectiviteit kunnen bewaren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mooi. Want dit viel inderdaad wel heel erg op hoor. Hier werd niet eens een poging gedaan om te verhullen dat tweakers.net zelf ongelofelijk anti-MS is.

Virussen? Scan ze hier!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-02 19:09

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik denk niet dat Anton doelbewust de link naar de bugfixes weggelaten heeft.

Je leest maar wat je wil lezen, maar het is complete omzin om ons te verdenken van een vooropgezet plan om Microsoft af te zeiken.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens mij is idd totaal geen sprake van opzet. De nieuwsposting had misschien wat beter gekund, maar om daar nu zo'n probleem van te maken?

Misschien is het verschil dat hier niet alle mensen pro-MS (= niet per definitie anti) zijn? Dan kijk je nog wel eens anders tegen Microsoft bugs aan.

Verwijderd

Ik denk dat het een kwestie is van een goede kwaliteitsbewaking. Dat is bij internet nieuws al moeilijk genoeg, wat het ene moment nieuws is kan het volgende moment onzin blijken te zijn. Ik denk dus dat een zekere vorm van natrekken van berichten geen kwaad kan. In dit specifieke geval zou je dus bugtraq kunnen nakijken oid.
Ik vraag me ook wel af waarom dit bericht zo is gebracht, de titel klopt gewoon niet, een gedeelte van de fouten heeft niet eens wat met windows 2000 te maken maar met applicaties en het nieuws komt van een site waar ook van sun en linux fouten worden bijgehouden, waarom dan niet een overzichtje van recente problemen gemaakt? Dat is een stuk informatiever.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bovendien, je _had_ ook even een reactie kunnen geven met een plek waar de bugfixes staan (als ze er al zijn, want securityfocus weet zelf van niks en in de Microsoft support base kan ik ook niets vinden)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De verhouding Windows - Linux qua bugmeldingen is op tweakers.net ook zéér krom.

En nee, Windows heeft écht niet meer bug-meldingen dan Linux, zie een tijd terug ook maar die posting over bugs-reports uit 1999 (oid). Zat maar 2 procent verschil tussen.

No personal offence, maar zo krijg je natuurlijk wel erg de schijn tegen je, als je alleen Windows-bugs rapporteert en de Linux bugs niet (enkele uitzonderingen daargelaten).

Is het geen idee om een apart hoekje te maken (a la updates) met daarin bug-reports, en indien voorradig, fixes ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Daniel:
Ik haal even uit de nieuwsreacties:

KLAASB

wat ben jij een zeurpiet, over die zogenaamde bug is allang een artikel verschenen, 03 juli is die geschreven.. Q267884 en Q267580. de patch was toen al lang en breed beschikbaar via bepaalde ftp sites.

ik ben blij met ms

Volgens mij zitten die 2 artikeltjes nog wel in het premier support kanaal.

Verwijderd

Ik vind het niet zo raar dat er weinig Linux bugs / fixes e.d. tussen het nieuws zitten. Onder de nieuwseditors van t.net zitten sowieso geen Linuxers (misschien nu wel omdat er wat zijn bijgekomen, dat weet ik nog niet) en daarnaast zit het overgrote deel gewoon dagelijks achter een Windoos te werken, uitzonderingen daargelaten. Ik denk niet dat er dus scheve verhoudingen zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan zou je dus iemand aan kunnen wijzen die achter de Linux-bugs aan gaat.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Femme, je mag bugs posten wat je wil, echter ik vraag me oprecht af waarom en of de wijze waarop het nu gebeurt de juiste is. Ik snap heel goed dat een bepaalde ICQ bug/security flaw belangrijk kan zijn voor users hier, maar zie je die hier gepost? neen. Wel win2k server bugs. Geen Linux bugs, geen solaris bugs, geen (vul in jouw andere favorite OS) bugs. Beetje vreemd. Maar goed, dat DAN NOG daargelaten: waarom de fixes er niet bij vermelden IPV die oerdomme opmerking over 'service pack komt snel'. jaja het busje komt zooo :) maar dat is de oplossing niet.

maw: als je bugs wilt posten, en er zijn fixes, dan lijkt MIJ het niet meer dan normaal die er bij te vermelden.

Maar zeg nou eens eerlijk, gewoon voor de goede orde, WAAROM wel newsposts over bugs in een TCP/IP stack in windows2k, maar niet bugs in Linux. Ik ben er wel benieuwd naar.

Dat er weer 'je zal wel pro-MS zijn' door mensen hun hoofden vliegt interesseert met geen fok, het gaat er mij om dat er weer aangezet wordt tot FUD: 'zie je wel! Allemaal hele NARE bugs in windows2000!! en er is nog steeds geen patch! ik zag het zelf op tweakers.net'. etc etc. Nu kan ik daar dan nog wel mee leven, maar als ik bij een klant kom en die heeft via via deze troep gehoord en DAAROP zn mening gevormd (let wel, de meeste mensen doen dat) moet ik dat weer recht lullen.

Ik ben het met wildhagen eens, dat als je bugs wilt melden, wat een goed ding zou zijn, alleen al bv in producten die veel door tweakers worden gebruikt: outlook express, netscape, ie, ICQ, powerstrip en wellicht andere info over exploits/security flaws, dat je dat dan gestructureerd doet en niet op deze manier: wachten totdat een of andere pipo het een keer post en het dan niet checken, niet verder kijken en zo de site op pleuren.

De reden waarom ik niet vermelde waar de patches staan is omdat dat al gedaan was. Ik postte in die thread alleen een TROLL posting, die gaat toch naar beneden :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar zeg nou eens eerlijk, gewoon voor de goede orde, WAAROM wel newsposts over bugs in een TCP/IP stack in windows2k, maar niet bugs in Linux. Ik ben er wel benieuwd naar.
Misschien omdat er meer Window users op t.net rondsurfen waardoor de behoefte aan Windows bugmeldingen ook groter is? Veel van dit soort meldingen komen binnen via de nieuws submits en volgens mij willen deze mensen toch echt niet doelbewust anti-MS zijn door dit nieuws te submitten.

Als er een grote security bug in Linux zit dan wordt dat trouwens ook gepost. Ik snap ein'k ook niet wat het probleem hiervan is. Jullie zien bugs posten blijken als een manier op je pro/anti-OS standpunten de wereld in te hulpen. Volgens mij zijn het gewoon berichten die de bezoekers laten weten dat er een bug is. Aangezien het meest gebruikt wordt, is hier ook de meeste belangstelling voor.

Verwijderd

linux bugs :+ waarvan dan? welke kernel? welke distributie? FreeBSD/openBSD bugs ook posten? unix bugs ook? mac bugs ook? beos?

een bug in w2k raakt 30% van de bezoekers, een bug in storm linux raakt 1 bezoeker.

Niks mis met de nieuwspost btw. Als de fix voor de specifieke bugs al beschikbaar is komt die vanzelf ergens op nivo 1 te staan.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De newseditors zijn misschien geen pro-Linuxers of anti-MS'ers, maar wel een hele hoop van de bezoekers die nieuws aanleveren. Ook merk ik gewoon een soort trend dat mensen het cool vinden om tegen MS aan te schoppen. Hierdoor krijgen mensen het idee dat het gewoon bij T.net hoort...

Verwijderd

oh ja nog iets. Als microsoft office 2001 uit komt is dat nieuws en komt het meteen op tweakers.net

Als corel office 2000 voor linux uit komt is dat ook nieuws. Dat het niet op tweakers.net is geweest is omdat het niet bekent is geweest.

Als je alle bugs gaat posten van linux, zou je dus ook alle updates moeten gaan posten !

SP1 voor w2k wordt op de voet gevolgd. Een nieuwe linux distributie is niet altijd nieuws. Mandrake 7.1 bijvoorbeeld is geen nieuws geweest. Terwijl mandrake 7.1 een miljoen keer beter OS voor MIJ is dan w2k. (onder w2k doet m'n com het niet dus geen muis)

een aantal maanden terug heb ik de roadmap voor KDE gesubmit, is ook geen nieuws geweest.

Volgens mij wil otis het liefst dat er niets over linux wordt gepost behalve bug's die nog niet zijn gefixed. Geef maar toe F.B. :+

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Tsja, wat kan ik hier aan toe voegen?
een wervelstorm in een glas water.

Als bezoekers dit eens onderling uitvechten... de een scheld ons verrot omdat we een aantal dingen niet posten, de ander vindt weer dat we pulp produceren omdat er aandacht wordt besteed aan een (m.i. intrigerende) bug die best veel mensen treft... jah, kan ook zeggen dat het mij niet boeit omdat ik achter een vette linux wall zit.

Het valt mij op dat er de laatste dagen onwaarschijnlijk veel gemuit wordt over kleine dingetjes... jij wil meer over Linux zien? laat vooral veel posts over Linux achter in de newssubmit.

Maar dit anti microsoft minded gedoe waar jij ons van beschuldigd?? ik vinnet zwaar overtrokken hoor.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de belediging maar: wanneer dringt het eens tot die domme koppen van jullie door dat als je een ANTI bericht plaatst tegen een ANTI-(product) posting, je niet automatisch PRO-product hoeft te zijn, maar dat wellicht om hele andere rederen doet.

"ah, kijk iemand die zich opwindt over een anti-MS FUD verhaal, dat is OF een MS medewerker, OF een MCSE-er zonder brains, OF een pro-MS sukkel".

NEE

Dus flipz: nee ik geef dat zeker niet toe, want ik sta er niet achter.

Als je bugs wilt plaatsen over Windows related shit, waarom zijn deze bugs dan NIET geplaatst: (die stonden BOVEN de bugs die wel geplaatst zijn, dus nieuwer):

2000-07-19: O'Reilly WebSite 'webfind.exe' Buffer Overflow Vulnerability
2000-07-18: CSM Alibaba Web Server Piped Command Vulnerability
2000-07-18: Blackboard CourseInfo 4.0 Database Modification Vulnerability
2000-07-18: NetZero ZeroPort 3.0 Weak Encryption Method Vulnerability
2000-07-18: Microsoft Outlook / Outlook Express GMT Field Buffer Overflow Vulnerability
2000-07-18: CSM Alibaba Web Server DoS Vulnerability
2000-07-17: GAMSoft Telsrv DoS Vulnerability
2000-07-17: WircSrv MOTD Read Vulnerability
2000-07-17: L-Soft Listserv 1.8c and 1.8d Web Archives Long QUERY_STRING Buffer Overflow Vulnerability
2000-07-17: Microsoft IIS 4.0/5.0 Source Fragment Disclosure Vulnerability
2000-07-14: Microsoft Internet Explorer 5.01 / 5.5 DHTMLED and IFRAME File Read Vulnerability
2000-07-14: Microsoft IIS 3.0 .htr Missing Variable Denial of Service Vulnerability
2000-07-13: WEBactive HTTP Server Long "GET" Request Vulnerability
2000-07-13: Infopulse Gatekeeper Buffer Overflow Vulnerability
2000-07-12: Sun Java Web Server Vulnerability
2000-07-12: CVSWeb insecure perl "open" Vulnerability
2000-07-11: NAI VirusScan/NetShield AutoUpgrade Executable Verification Vulnerability
2000-07-11: WFTPD Denial of Service Vulnerability
2000-07-11: BB4 Technologies Big Brother Directory Traversal Vulnerability
2000-07-11: Microsoft Excel 97 / 2000 Register.ID Vulnerability
2000-07-11: Microsoft SQL Server Enterprise Manager Password Disclosure Vulnerability
2000-07-10: WircSrv IRC Server Character Flood Denial of Service Vulnerability
2000-07-10: Blackboard CourseInfo 4.0 Plaintext Administrator Password Vulnerability
2000-07-08: Guild FTPD File Existence Disclosure Vulnerability
2000-07-07: Microsoft SQL Server 7.0 Stored Procedure Vulnerability
2000-07-05: LocalWEB HTTP Buffer Overflow Vulnerability
2000-07-04: Microsoft FrontPage 2000 Server Extensions Path Disclosure Vulnerability
2000-07-04: Microsoft FrontPage 2000 Server Extensions DoS Vulnerability

Als de telnetserver bug in win2k zo interessant is voor de gemiddelde tweakers.net bezoeker dan zijn er ook wel een paar van bovenstaande bugs interessant. (en zeker die IE501/5.5 exploits!)

Waar het mij dus om gaat is: WAAROM wordt er wel over deze specifieke bug(s) gesproken maar niet over andere bugs? Het komt een beetje over als: alle Corel Linux bugs opnoemen maar niet de bugs van Redhat Linux.

Ga me geen woorden in de mond leggen: als er ergens bugs in zitten dan moet dat gemeld worden, zeker als het kwaad kan aan de gebruikers.

Echter wat gebeurt er? er wordt alleen maar bericht van 1 kant. en ook nog foutief. Daar heb je dus als gebruiker DUBBEL niks aan.

Maarre flipz, wil je mijn mening (wat die ook waard moge zijn) horen over bugreporting hier? ik vind het helemaal niet nuttig, op tweakers.net, servicepack news te zien. Ik wil tweakernieuws zien: hoe tweak ik alles uit product X, hoe maak ik product Y zo snel mogelijk, wat is er te doen aan blablabla...

Dat wordt ook wel gepost, alleen lang niet alles jammer genoeg. Elke dag voodooextreme.com lezen en je hebt meer tweaks te pakken dan hier. En dat is jammer. Want ECHT tweakersnews wordt zo NIET als news behandeld en dom gezever over 1 bug in patchfase, 1 bug die officieel als 'not reproducable' is teruggerapporteerd en 1 3rd party related bug, en OOK nog 20 dagen oud, dan zeg ik... tja... waar komt ineens de DRANG vandaan om dit te posten?

Mijn mening? een zekere koerloosheid die uitmond in dit soort postings. Ik vraag me dan oprecht af: waarom is dat dan nodig? dat hoeft toch niet!

anyway, mn mening is nu wel duidelijk dacht ik zo. doe ermee wat je wilt, draai fijn je "Otis is pro-ms en anti-derest" verhaal nog eens af. Wellicht zie je dan in dat het flauwekul is. Mn motto is niet voor niks: "Use the right tool that fits the job, which is not necessarily the tool you like the most".

prettige avond! :)

• Hans
  • Niet online
Woow... Wat een verhaal... You go girl! :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens mij is Otis een beetje geobserdeerd. Ik bedoel, als je van dat kleine muggetje zo'n enorme olifant weet te maken. En het gaat allemaal maar om een paar bugs die 1) met Microsoft software te maken hebben, 2) te laat zijn gepost, 3) zonder fix zijn gepost.
anyway, mn mening is nu wel duidelijk dacht ik zo. doe ermee wat je wilt, draai fijn je "Otis is pro-ms en anti-derest" verhaal nog eens af.
Stel je voor dat we uitsluitend Linux bugs in het nieuws zouden zetten en _nooit_ een Microsoft bug. Zou iemand zich hier kunnen voorstellen dat jij dan net zo fanatiek zou reageren als nu?

Nou ik niet. In alle postings waar Microsoft ook maar een klein beetje negatief belicht wordt ben jij er altijd als de eerste bij om te verkondigen hoe dom we allemaal zijn enz.

Jouw gedrevenheid is wel bewonderingswaardig.

En die bugs van jou hierboven zijn niet allemaal relevant voor Tweakers.net bezoekers.

Verwijderd

pfffft zie ze gaan

1. als ik het niet eerder van zomer gehoord had op de #T.n chatroom wist ik dat niet dus is het heel leuk dat ze het ff posten

2. als je te debiel bent om zelf ff naar de patch te gaan lopen zoeken moet je hier niet wezen

3. aangezien dat de meeste mensen met windows werken is het niet verwonderlijk dat er meer windows related posts zijn dan linux, solaris, FreeBSD etc etc etc posts

4. der wordt voor dit soort posts grotendeels vertrouwd op nieuws dat wordt gesubmit door bezoekers, dus als jullie zo graag een of andere bug in solaris op t.n willen zien zal je dat moeten submitten

5. dit is waarschijnlijk allemaal al gezegd meer naar boven maar ik ben nogal lui en ben bij die lange posts gestopt met lezen dus begin niet te zeuren dat het er al staat, ga liever een paar leuke bugs zoeken

• TGEN
  • Laatst online: 16:16

TGEN

Hmmmx_

Is tweakers.net dan anti-ms?

Nooit geweten... als dat zo is, *kots*.

Hmm, hmm. Jullie (de twee partijen) hebben allebei een (of meer) punten, maarrreh, wij zijn toch tweakers? dan hoef je toch geen bugfix nieuws? iedereen fixt toch z'n eigen bugs :). Maar ff serieus, bugfixen zijn zeker handig en niet iedereen is perfect. Dat laatste, onthou dat goed. NIET IEDREEN IS PERFECT. Of beter: IEDREEN IS NIET PERFECT. zo.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is Otis een beetje geobserdeerd. Ik bedoel, als je van dat kleine muggetje zo'n enorme olifant weet te maken. En het gaat allemaal maar om een paar bugs die 1) met Microsoft software te maken hebben, 2) te laat zijn gepost, 3) zonder fix zijn gepost
volgens mij ben jij een beetje te veel gefocussed op mijn vermeende geobserdeerdheid en pro-/anti- meningen.

Ik pas er alleen voor dat er FUD wordt verspreid die ik via via weer recht moet lullen bij mijn klanten. En nu kan JIJ lopen emmeren dat dat een ver overtrokken situatie is maar dat is niet zo. Hoe meer FUD en andere onzin de wereld in wordt gestuurd die verband houdt met waarmee IK werk en wat IK adviseer aan mn klanten raakt mij dus wel degelijk.

Als Sun of Oracle loopt te blaten, kan ik daar niks aan doen, wil dat ook niet. Als een skriptkiddie loopt te gillen, doe ik er ook niets aan, it's of no use. Als een populaire site gaat preken tegen eigen parochie van bekeringswaardige onwetenden, dan zeg ik: hey! zeuren is prima, maar wel gefundeerd.

Het zal je verbazen maar ik kan een hele avond klagen over Microsoft. No problem. Ik kan ook een hele avond lyrisch over Unix praten. Wat boeit het allemaal? niet zoveel. Wie ben ik tenslotte. Echter ik noem dit omdat jij het wel even weet te vertellen hoe ik denk/reageer etc:
Stel je voor dat we uitsluitend Linux bugs in het nieuws zouden zetten en _nooit_ een Microsoft bug. Zou iemand zich hier kunnen voorstellen dat jij dan net zo fanatiek zou reageren als nu?
Nou ik niet. In alle postings waar Microsoft ook maar een klein beetje negatief belicht wordt ben jij er altijd als de eerste bij om te verkondigen hoe dom we allemaal zijn enz.
Als je GOED mijn posting had gelezen hierboven (wat je niet hebt gedaan, of je snapt niet wat ik bedoel) dan zeg ik: ALS je bugs report over WAT VOOR product dan ook, doe dat dan om een reden. Als die reden X is, wees dan ook consequent en post ook bugs die vallen onder die reden X. Maar dat doe je niet. En daarom stelde ik de vraag ook: waarom dan TOCH de bepaalde postings en andere postings NIET!

Je noemt het woord 'altijd'. Leuk. Je begrijpt totaal niet waarom ik deze thread gestart heb. Ik zal nog 1 keer vertellen wat NIET de reden is: pro-microsoft zijn en geen kritiek op MS kunnen zien.

Want gefundeerde kritiek is goede kritiek. Ongefundeerde kritiek daarentegen is discutabel en alleen nuttig in flamewars en andere zieligheid. Heb je gefundeerde kritiek op MS shit? Nou dan is dat toch goed? Je hebt wel een HEEL verkeerd beeld van mij als je denkt dat ik dan witheet word omdat je iets negatiefs zegt van MS. Ik ben geen advocate. Integendeel.

Ik heb alleen een hekel aan partijdigheid en eenzijdige berichtgeving. Ongeacht over welk onderwerp. Ik hoop dat dit je retorische vraag beantwoord of ik boos zou worden over alleen maar linuxbugs en geen andere bugs. (geloven zal je het waarschijnlijk niet, maar ik heb mn best gedaan)

• TGEN
  • Laatst online: 16:16

TGEN

Hmmmx_

Otis:

Samenvatten is niet je sterkste kant? :).
Ik volg het niet helemaal, maar volgens mij kunnen jullie beter stoppen met dat gezeur en handjes sluiten enzo voordat Tweakers.net in 2-en wordt gereten en daar zit het merendeel vande ECHTE (?) tweakers niet op te wachten.

Hoogachtend,

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• zomertje
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Als poster van bovengenoemde bugs moet ook ik even hierop reageren.

Allereerst heb ik de MS bugs eruit gehaald omdat het allereerst om win2k _server_ gaat, en ook zeker omdat het MS is. Voordat jullie me gaan beschuldigen van anti-MS zal ik uitleggen waarom:
1. MS is gewoon de meest gebruikte software, nog steeds veel meer dan linux, bijvoorbeeld(als ik een grote linux bug vindt zal ik die net zo goed melden)
2. als een _server_ plat gaat heeft dat veel meer impact dan als je pctje thuis plat gaat.
3. win2k is nog betrekkelijk nieuw.
4. het melden van deze info is puur informatief, ik vind dat jullie het moeten weten dus post ik het.
5. over die IE bugs heb ik nog gedacht, maar ik dacht dat die al gepost waren.

Ook wil ik even melden dat het pas de 2e of 3e keer is dat ik iets post en dat ik dat ook gemeld heb aan een van de nieuwsposters in #tweakers.net. Met de vermelding, kijk maar of je hier iets aan hebt. Ik ging ervan uit dat het wel in de trashcan gedumpt zou worden als het te oud of oninterressant zou zijn. Ofwel ik ga uit van de deskundigheid van degene die daadwerkelijk de inhoud van de voorpagina bepaald

De reden dat ik iets heb gepost is dat ik probeer een bijdrage te leveren aan de site die ik dagelijks lees. Hoe nieuw nieuws moet zijn, daar heb ik dus nog niet zo veel ervaring mee. Verder heb ik er geen commentaar bijgezet, en nooit gesuggereerd dat ICQ win2k kan neerhalen. Tevens vraag ik me af waar die vraag ove patches vandaan komt, het lijkt me toch niet verplicht om ook gelijk maar patches te zoeken of wel??

Ik moet wel zeggen dat ik niet vrolijk wordt als ik voor Troll uitgemaakt wordt :( :( , zo moet je vooral doorgaan als je je bezoekers wilt houden, heel triest en slechte reclame voor de site. Kritiek prima, maar het kan ook op een normale toon. Op deze manier heb ik de neiging om maar gelijk weer op te houden met het posten. (en ja ik kom hier al langer, let niet op mn karma, dat is vorige week gedelete dus ik ben weer op 0 begonnen)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

ja kan van zomer 1 ding zeggen een troll is ze niet :D

Verwijderd

zomer :

Jij wordt hier niet voor troll uitgemaakt, maar de nieuwsposting.
Het nieuws wat jij submit is prima (hoewel een klein beetje outdated), maar het gaat hier om hoe het nieuws er op de frontpage eruit komt.

Als je het zo ff leest dan haal je er makkelijk uit dat win2k vol met zeer gevaarlijke bugs zit, waar ook niets aan gedaan wordt. Dat dat natuurlijk niet zo is, weten de meesten wel, maar ik kan zo mensen voor me zien die "in paniek raken" als ze dit nieuws zo lezen.

Als er alleen bugreports van MS producten gepost worden (hoeveel ze ook worden gebruikt) is het niet moeilijk om indirect Microsoft in een kwaad daglicht te zetten.
Want als er 10 postings staan met MS bugs en 0 van andere OSen dan is een conclusie snel getrokken.

Natuurlijk is tweakers.net afhankelijk van de nieuwssubmits van zijn bezoekers en aangezien die meer MS producten gebruiken en daar ook meer ingeintresseerd zijn zullen zij eerder bugreports opsturen van MS producten dan van andere "onbekende" OSen.
Vandaar dat deze dus ook vaker op de frontpage zullen verschijnen, hoewel het geen kwaad kan als ze wat genuanceerder gepost worden.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

citaat:
Ik zie nu dat de SOURCE van het bericht security focus is, oftewel Bugtraq. Heeft de TROLL die dit bericht gepost heeft (ene 'zomer' ?) ook gekeken naar de fixes? neen. Te lui zeker. Of was het anders een NUL onderwerp? waarschijnlijk.
Ik wordt dus wel publiekelijk voor Troll uitgemaakt en nog door een moderator ook! daar ben ik erg teleurgesteld over, zie verder mijn bovenstaande post

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

het melden van deze info is puur informatief, ik vind dat jullie het moeten weten dus post ik het.
Er is dus één ding dat ik hiet totaal niet begrijp en dat is: waarom moeten er 'net zoveel' Linux als Windows bugs in het nieuws komen. Dat slaat toch _helemaal_ nergens op. Het gaat om de informatieve waarde van de bugmelding, niet om een spelletje 'wel OS heeft de meeste/minste bugs'.

Een site zoals Active Win is zeker pro Linux omdat ze uitsluitend Windows bugs posten?

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

/me heeft medelijden met Otis. Niemand luistert. Iedereen leest 3 van de 20 regels en begint dan snoeihard terug te schreeuwen. De kern van het betoog kwam kennelijk NA het moment dat men gestopt is met lezen want die kern wordt niet echt begrepen...

Het gaat dus NIET om Pro/anti X. Het gaat niet om aantal(X) = aantal(Y)...

Volgens mij zou deze discussie veel meer moeten gaan over "in hoeverre moeten we bugs posten (wat zijn de criteria - bijv. voor hoeveel bezoekers is het relevant, is er al een patch voor, etc.), moeten we er regels voor opstellen (zo ja welke)". En NIET over de persoonlijke overtuiging van Otis of Zomer.

Echt ontzettend warrig. Iedereen draait er maar een beetje omheen.

Persoonlijk (maarja, wie ben ik.. ;)) vind ik dat er idd veel te veel bugs/bugfixes in het nieuws staan die me TOTAAL niet boeien. Ik zou het dus een goed idee vinden als de news-posters+admins even rond de (virtuele) tafel gaan zitten en een aantal criteria opstellen waaraan een bug moet voldoen om gepost te worden.. Want ehhm.. het is heel leuk hoor dat er voor de 8e keer een bug in IE 5.5xx.xxx.xxx.xxx build xxx gevonden die ervoor zorgt dat iemand iets gemeens kan doen, maar dat boeit me TOTAAL niet. Deze bug is maar interessant voor een zeer beperkt aantal mensen. Verder is er nog geen oplossing voor en zal je er toch niet mee in aanraking komen...

Nouja.. ik dwaal af. Lullen jullie nu maar lekker verder over de details van de relatie Otis-MS enzo... :(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als ik Otis goed begrijp vraagt hij zich of er een vorm van selectie plaatsvindt bij het posten van bug-reports.

Het antwoord is simpel: NEE

Of een Windows, linux, BeOS, BSD of wat voor wazig OS dan ook-bug wordt gepost is puur gebaseerd op het oordeel van de desbetreffende editor: is het interessant voor de gemiddelde bezoeker. En, dit is al 100 keer gezegd, toevallig is een windows-bug vaker interessant omdat veel meer mensen windows gebruiken.

En inderdaad, iedereen maakt fouten, en dus ook de Tweakers.net nieuwseditors. Soms posten ze oud nieuws, soms vergeten ze een link erbij te zetten en soms beoordelen ze de nieuwswaardigheid van een bericht verkeerd. Dat is de zwakte, en tegelijk de kracht van het systeem. Uit in eerste instantie oninteressante postings kan meer nieuws komen, en ook andersom: het kan een grote luchtballon blijken.

Ik ben er voor om bugs niet meer als nieuws te vermelden, tenzij het echt belangrijke fouten betreft die een grote groep mensen treft (en dat zal meestal iets in Windows zijn) Voor opsommingen van elke exploit en security leak zijn speciale sites. Voor Tweakers.net als redelijk algemene nieuwssite is het gewoon niet bij te houden, omdat er elke dag tientallen nieuwe bugs in van alles en nogwat ontdekt worden.
Dan krijg je ook dit soort discussies niet.

Verwijderd

Topicstarter
Burat: precies jij snapt het. Het gaat niet over Otis' zn mening of over Zomer's zn actie door te posten. Zomer is niet verantwoordelijk over hoe de newsposting op de site wordt gezet.

Nogmaals: het klinkt allemaal overtrokken, maar ik maak echt wekelijks discussies mee IRL die gaan over het wel of niet kiezen voor een bepaalde technologie en de afwegingen die worden gemaakt vinden grotendeels plaats op basis van vooroordelen, FUD en gewoon onwaarheden. (Leescht goed, ik laat in het midden om welke technologie het gaat, want het gaat op voor meer dan 1 soort technologie/bedrijf).

Als er dan moedwillig wordt meegewerkt aan het verspreiden van die FUD, onzin en ander leed dan heb ik soms de neiging me daar mee te gaan bemoeien, omdat ik doodmoe word van die domme discussies die ik hierboven noemde.

• Hans
  • Niet online
offtopic:
het woord word hier zo vaak gescandeerd door Otis, dat ik mij nu afvraag: wa's FUD??

• AntonT
  • Laatst online: 21-02 00:28

AntonT

One Ton!

Dank voor de steun van mijn collega-nieuwseditors / administrators.

Soms komt het door een paar eerdere nachten met weinig slaap ervoor dat een nieuwspost niet helemaal door mij wordt uitgediept. Zo te lezen zijn er recentere bugs en niet zeer goed te vinden fixes.

Ik zal proberen zoiets een volgende keer na te trekken, maar toch zitten er tussen het lijstje enkele tamelijk belangrijke bugs, die voor de gemiddelde Tweaker best interessant zijn.

Anton

Verwijderd

Ik zal de discussie niet ingewikkelder maken dan ie is dus hou ik het hierbij: Otis, ik ben het helemaal met je eens!

(Ik ben blij dat hier geen scores worden uitgedeeld anders zou ik zeker -2 krijgen)

Verwijderd

Tja er blijven altijd van die mensen die graag een Flame-forum zouden hebben...
Bedankt voor de info!

Verwijderd

deel 2: JEMIG! Je moet toch zulk nieuws kunnen posten??? Als het over Linux-bugs ging was het net zo goed geplaatst. Omdat bijna iedereen windows gebruikt is het ook voorspelbaarder dat ze daar bugs vinden... Probleem is de reakties, niet het nieuws, daar is nix mis mee... moeten er soms ook nog een BugsTracker komen :) Ik wil graag dit soort nieuws weten, omdat ik Windows heb.....

• Hans
  • Niet online
offtopic:
Die link hierboven doet het niet zo jofel, maar ik heb na wat zoeken ergens anders wat gevonden waar ik m'n vraag kon beantwoorden.

Voor de geinteresseerden:
http://fud-counter.nl.linux.org /

• pven
  • Niet online
[beetje offtopic]
Ik vind de kwaliteit van de nieuwspostings op tweakers.net de laatste tijd sowieso al achteruit gaan.
[/beetje offtopic]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Beste Otis,
Sorry voor de belediging maar: wanneer dringt het eens tot die domme koppen van jullie door dat als je een ANTI bericht plaatst tegen een ANTI-(product) posting, je niet automatisch PRO-product hoeft te zijn, maar dat wellicht om hele andere rederen doet.
Tja, je kunt het ook weer anders bekijken: Wanneer dringt het eens tot die slimme kop van jouw door dat als je sterk pro-iets bent, dat je dan "niet-positief" nieuws als anti ziet.

Tweakers.net kun je ook helemaal niet vergelijken met een professionele krant, en als je het ermee zou gaan vergelijken, dan ligt het dichter bij de telegraaf dan bij het NRC. Tweakers.net brengt het nieuws een beetje sappig en klaar voor consumptie. Ik krijg de indruk dat je vooral moeite met het nieuws hebt omdat het sappig is. Als er een technische omschrijving had gestaan van de bugs met een link naar de fix, was het ok geweest. Maar zo werkt tweakers.net niet. De bezoekers willen dat niet. Het MOET een beetje sensatie gericht zijn. De Telegraaf heeft soms ook een voorpagina met TIENTALLEN DODEN, terwijl het er 12 zijn. Het NRC besteed er vervolgens maar een klein artikel zonder foto op pagina #2 aan.

Dat jij het NRC prettiger vindt, betekent niet dat iedereen dan vindt. De jongste bezoekers hebben de helft van jouw (en mijn) leeftijd nog niet berijkt.

Otis, van de 11900 geregistreerde bezoekers ben jij één van de oudste en meest pro-ms en anti-linux georienteerde. _STEL DAT_ je bij de "top" 80 hoort (wat daar ook onder verstaan mag worden), dan betekent dat dat je stemt voor een partij met 1/150 deel van de stemmen, oftewel één zetel in de kamer. Meer dan 99% van de mensen kijkt er dus iets anders tegenaan dan jij.

Aangezien zo'n 5 a 10 % van alle nivo 1/2 postings van jouw zijn heb jij meer dan genoeg middelen om je "stem" uit te brengen. Je moet in zo'n nieuwspost gewoon even reageren op nivo=1 met bijvoorbeeld:

Stom in een glas water want,
bug #1, omschrijving dat die niet relevant is, oplossing, bugfix url
bug #2, omschrijving dat die nooit voorkomt, oplossing, bugfix url
bug #3, omschrijving dat die wel belangerijk is, bugfix url

Tip #1: Reageer zo neutraal mogelijk, anders hebben bezoekers zoiets van "Daar heb je die pro-M$-er weer"
Tip #2: Gebruik eenvoudig nederlands, bezoekers zijn jonger dan jij

Als je ooit nog een keer op de gedachte komt dat tweakers.net NIET neutraal zou zijn, moet je jezelfs eerst een bedenken dat tweakers.net een "democratie" is. Jij kunt zelf reageren dus het ligt in je eigen hand.

Nog iets: De meeste bezoekers lezen vooral de titel en de reacties. De quote is namelijk vaak in het Engels dus veel lastiger te lezen. Veel bezoekers hebben moeite genoeg met engels op school, laat staan dat ze het technische verhaal goed begrijpen. De reacties maken het nieuws.

En nog iets: Take a break, have a cup of coffee. Wat jij van tweakers.net wil is niet wat de andere 99,99% van de bezoekers willen, daar moet je je dus maar bij neerleggen.

• Helsie
  • Niet online
Zemanova, wel geinig dat je zo oud bent, maar als je bereikt met een ij schrijft, dan vind ik niet dat je iemand anders moet vragen om simpeler Nederlands te praten (of juist wel: je snapt zelf ook niks van Nederlands). Als het Nederlands dan toch te moeilijk wordt, vraag dan in elk geval namens jezelf om simpelere taal en niet namens anderen...
Verder vind ik het een aardig stuk wat je schrijft, maar het kwijl druipt er vanaf (zo van 'Otis, jij bent oud en goed, maar ik ook, dus samen begrijpen wij elkaar'...) en dat komt ook niet echt volwassen over ofzo. Verder nog heb ik van jou ook diverse kinderachtige reacties gezien op verschillende discussies, dus een beter milieu begint bij jezelf (ik doe er ook aan mee...soms. Want sommigen halen het bloed onder je nagels vandaan).
Verder op de discussie: Het punt is dat hier nu gezegd wordt 'Windows wordt meer gebruikt en dus komen er meer bugs aan de orde'. Dit wordt op T.net NERGENS zo door iemand uitgelegd. Het wordt daar praktisch altijd uitgelegd als 'Windows is slechter... Duhuh, tuurlijk vinden ze daar meer bugs'. De news-editor kan het soms ook niet laten om 'het is weer eens zover... weer een bug in ...' (of iets in die geest in te vullen). En dat is gewoon zielig. Toch heb ik dat al meerdere keren zien gebeuren...

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

offtopic: /me is een zij....... (ja er zijn hier niet veel vrouwen maar toch een paar...... :) )

Verwijderd

maar als je bereikt met een ij schrijft
geboren afweiking van mei :+

Verder vind ik het een aardig stuk wat je schrijft
bedankt, maar je hoeft niet zo te slijmen...

maar het kwijl druipt er vanaf
pff, het lijkt me beter dan het bloed onder de nagels vandaan trekken. /me heeft geen zin in flames vandaag.

Verder nog heb ik van jou ook diverse kinderachtige reacties gezien
ja en? het één sluit het ander niet uit. ALS je het niet eens bent met het nieuws kun je beter professioneel reageren. Je wilt immers dat het gelezen wordt.

ik doe er ook aan mee...soms. Want sommigen halen het bloed onder je nagels vandaan).
daarom reageerde ik dus ook op een _niet_ aanvalllende manier.

Verder op de discussie: Het punt is dat hier nu gezegd wordt 'Windows wordt meer gebruikt en dus komen er meer bugs aan de orde'. Dit wordt op T.net NERGENS zo door iemand uitgelegd.
niemand verbiedt jou dat een keer te vermelden bij je reacties

De news-editor kan het soms ook niet laten om 'het is weer eens zover... weer een bug in...' (of iets in die geest in te vullen). En dat is gewoon zielig.
Nee dat is vooral sappig brengen. Het woord "weer" heb ik alleen gezien bij security bug's in outlook & explorer. Het is in zo'n geval dus ook zeker weer (een tweede keer is zelfs al weer.) Dat jij dat niet zo prettig vindt snap ik, maar het is gewoon sappig brengen van nieuws. Zoals ik als zei: tweakers.net is niet het NRC dat een klein kopje plaatst, maar eerder de telegraaf die het over tientallen heeft bij 12.

tweakers zou natuurlijk meer NRC richtlijnen kunnen gaan volgen. Daar wordt het wel tering saai van (en weinig motivatie voor discussie). Misschien zijn "pro"-ms-ers wel teveel de bug omschrijvingen van MS zelf gewend. Die zijn professioneel, maar zeker niet objectief.

• Hielko
  • Laatst online: 18:08
Tweakers.net kun je ook helemaal niet vergelijken met een professionele krant, en als je het ermee zou gaan vergelijken, dan ligt het dichter bij de telegraaf dan bij het NRC. Tweakers.net brengt het nieuws een beetje sappig en klaar voor consumptie. Ik krijg de indruk dat je vooral moeite met het nieuws hebt omdat het sappig is. Als er een technische omschrijving had gestaan van de bugs met een link naar de fix, was het ok geweest. Maar zo werkt tweakers.net niet. De bezoekers willen dat niet. Het MOET een beetje sensatie gericht zijn. De Telegraaf heeft soms ook een voorpagina met TIENTALLEN DODEN, terwijl het er 12 zijn. Het NRC besteed er vervolgens maar een klein artikel zonder foto op pagina #2 aan.
Ik zou het op prijs stellen als je de telegraaf en tweakers.net niet in 1 zin noemt, en zeker niet met elkaar vergelijkt... t.net probeert inderdaad het nieuws niet 'droog' te brengen, maar dat wilt niet zeggen dat wij er telegraaf praktijken op na houden.

Over bug meldingen: persoonlijk post ik bijna nooit een bug melding, alleen als ie echt belangrijk is of als het een enorme domme/grappige etc. fout is.
De news-editor kan het soms ook niet laten om 'het is weer eens zover... weer een bug in ...' (of iets in die geest in te vullen). En dat is gewoon zielig. Toch heb ik dat al meerdere keren zien gebeuren...
En wat dacht je ervan als er bijvoorbeeld voor de 10e keer dit jaar een bug wordt gevonden in outlook expres, dan heb je toch wel enig recht van spreken als je zegt weer eens een bug....

Verwijderd

Wat is eigenlijk het nut van die bugreports?
De gemiddelde tweaker zal er toch niet mee te maken krijgen (en ga dan niet beginnen over die icq bug, want wie gebruikt er nu dat guestbook?) want bugs die de gemiddelde tweaker wel tegen zouden kunnen komen zijn meestal verwijdert tijdens de betatest fase.
Het zullen geen "gevaarlijke" bugs zijn waarmee de gemiddelde tweaker in contact zal komen.
Het enige wat bugreports kunnen doen is een negatief beeld geven over een bepaald softwareproduct, zeker als er alleen bugreports staan over een enkel product en geen concurrende producten.
(Dit heb ik hierboven ook al gezegd, maar blijkbaar dringt het niet helemaal door ;))

Verwijderd

Ik had misschien beter tweakers.net kunnen vergelijken met de volkskrant of het AD. Het NRC is droger dan de volkskrant en de volkskrant is (net als tweakers.net) niet zo extreem als de telegraaf.

De vergelijking gaf ik om verschil tussen droog en nat te illustreren. En dat je best mag zeggen waar het op slaat. Dus als er weer een lek is gevonden, mag dat best zo vermeld worden.

/me vindt het ook goed dat de nieuwsposter zegt waar het op slaat. Dat lef is belangerijk. Van "telegraafpraktijken" wil ik tweakers.net niet beschuldigen, dat was niet mijn insteek.

Verwijderd

Trashbash:
[quote]Het enige wat bugreports kunnen doen is een negatief beeld geven over een bepaald softwareproduct[quote]

Zonder bugreport heb je geen goed beeld van de software. Dankzij bugreports hier op tweakers.net ken je de zwakke plekken in software. Als je bug's over veel gebruikte software NIET post, ben je zeeeer eenzijdig bezig. JUIST bugreports zijn een belangerijk onderdeel. En JUIST bugreports van veel gebruikte software. Iemand die linux heeft is zich bewust van bugs, iemand die windows heeft weet niet altijd beter.

Het merendeel van de internetters die ik ken hebben geen firewall, geen uptodate virusscanner, dowloaden klakkeloos pamela.exe en hebben nog nooit gehoord van macro-virussen, visual basic script, serverpacks, patches, ___winNT___ !!! etc.... Zij hebben IE4.0, win9x, msoffice97, outlook (met MIJ in het adressenbestand) en icq.
SP's ? wasdat? bugs?? security?? merk ik nooit wat.. OEPS.. "flip, m'n comp doetut nie meer. Kun je ff helpen?" :'(

(alsof ik nog niet wist dat ze hulp nodig hadden nadat ik hun liefdesverklaring per mail ontving en in notepad de source bewonderde)

Je zou ze toch allemaal debian moeten geven. >:)

bug report laat mensen een andere kant zien. Kunnen ze zelf uitmaken of ze er wat mee doen.

/me dwaalt af, teveel vakantie :)

Verwijderd

Topicstarter
Flipz: je leest niet wat ik schrijf. Je gaat zelf wel bepalen dat ik PRO-MICROSOFT en ANTI-LINUX. Ik heb beide dingen nooit gezegd, dus waar je dat vandaan haalt... ik zou het niet weten.

Verder, als iemand pro-microsoft zou zijn, waarom houdt dat dan volgens jou automatisch in dat die persoon anti-linux zou zijn? erg vreemde redenering die blijk geeft van een 1 product fits all strategie.

Als je wat hogerop in de thread zou gaan kijken zou je zien dat ik een ander motto heb, en dat dus niet strookt met jouw veronderstellingen.

Ik ga die niet NOG eens ontkrachten, dat jij vol blijft houden beter te weten wat IK vind dan dat ik dat zelf doe, tja... volgens mij wordt het dan een beetje zeuren om het zeuren. Je gaat je gang maar hoor. geezzz

Zomer: sorry dat ik je een 'hij' noemde :)

Verwijderd

kijk ik wordt er niet heet of koud van als er weer eens een bug in IE of zo zit, ik ga niet elke fix draaien die ik kan vinden want een keer opnieuw installeren en je bent alles weer kwijt

wat ik wel graag heb is dat als ik op tweakers kom (meerdere keren per dag) dat ik het zie dat er ziets is en mocht ik dan zin hebben om het te lezen dat ik ook weet van ah ja dat heeft er ghestaan en dat had iets met zous of zo te maken

nu ben ik zelf een verstokte win2k gebruiker dus weet ik graag wat er met mijn OS aan de hand is.

De functie van tweakers is toch wel een beetje om nieuws te bieden zodat je niet al die goeie sites afmoet om iets te vinden, wil je zo nodig zelf iets doen dan moet je maar via de links page gaan zoeken.

Persoonlijk vindt ik dat MS door zo'n nieuws posting niet in een slecht daglight gesteld wordt, want iedereen weet dat een OS bugs bevat en ik heb ze er liever uit dan in maar het is wel handig dat ze op ieders favriete site duidelijk te zien zijn.

ergens hierboven staat ook de suggestie om die bugs helemaal uit het nieuws te laten of in de meuktracker te stoppen maar dat bemoeilijkt het hele effect van het in 1 oogopslag het nieuws te kunnen bekijken.

• Helsie
  • Niet online
Het melden van een bug stelt de (maker van)software niet in een kwaad daglicht, de manier waarop het gemeld wordt echter wel.
Daarbij komt nog dat de manier waarop er gereageerd wordt, dit kwade daglicht alleen maar groter maakt. Dat schijnt hier toch niet door te dringen. Er loopt hier gewoon 1 grote hetze tegen Microsoft. Dat veel mensen dit niet inzien, is erg jammer. Iets positiefs over MS zeggen wordt door veel mensen al afgedaan als 'rare MS fan' 'Linux-hater' (want dat is logisch volgens die intelligentia), etc.
Zemanova (waarom heet je trouwens ineens geen Flipz meer? Slechte naam opgebouwd onder die nick?):
Ik ga niet lopen verdedigen waarom er in Windows veel fouten gevonden worden (door veel gebruik, doordat er veel fouten zijn, etc.), want dan kan bij elke bug report weer hetzelfde argument aangevoerd worden. Ik kan mn tijd wel beter gebruiken. Op het moment dat ik (en ieder ander) met Linux evenveel mogelijkheden en dergelijke heeft als met een standaard Windows-installatie (en dus Linux ook het VEEL meer code bestaat) praten we nog wel eens. In een programma van 10mb kun je al jaren bezig zijn om bugs en verbeteringen aan te brengen zonder dat je echt met een nieuwe versie zit, maar puur met een verbeterde versie. Er zijn gewoon mensen die niet willen inzien dat het niet nodig is om steeds weer opnieuw te lachen als er een bug gevonden is (waarin dan ook).
Over het feit dat er meer Windows bugs dan Linux bugs worden gemeld: Bij Linux is het nog veel meer de gewoonte dat er bugs in zitten. Dat hele proces van hoe Linux ontwikkeld wordt, is er 1 van bugs fixen en features toevoegen. Puur praktisch gezien is het een ander proces dan bij Windows (open source <-vs-> een ontwikkelingsteam met een budget), maar in grote lijnen maakt elk product deze ontwikkelingen door.
Daarom blijf ik erbij dat elke hint richting het grappig zijn (wat kan er grappig aan zijn?) van een bug of het lollig daarover doen (in de zin van 'alweeeeer') (hierboven werd al bevestigd door 1 van de nieuws admins dat er inderdaad zo gereageerd wordt: "het is toch ook zo" werd er gezegd) gewoon totaal overbodig is. Dat heeft geen fuk te maken met het sappig brengen van nieuws, maar met een gebrek aan creativiteit.
Sappig brengen kan ook op andere manieren dan 'afkraak' manieren. Ik heb nu geen zin om uit te leggen hoe. Er zijn gewoon mensen die de creativiteit missen om nieuws op een leuke manier (voor iedereen leuk; niet voor het ene kamp of het andere kamp) te brengen.
Dat veel mensen niet in staat zijn om op een voor beide partijen leuke manier te reageren, is al lang duidelijk, maar de nieuws admins moeten daar zowiezo boven staan en creatiever in zijn.

Verwijderd

Otis,
Flipz: je leest niet wat ik schrijf. Je gaat zelf wel bepalen dat ik PRO-MICROSOFT en ANTI-LINUX. Ik heb beide dingen nooit gezegd, dus waar je dat vandaan haalt... ik zou het niet weten.
ach, soms voel je dat soort dingen aan :)

Helsie,
Er loopt hier gewoon 1 grote hetze tegen Microsoft.
Een vredesmars onder het motto, avoid the gates of hell... ;)
Zemanova (waarom heet je trouwens ineens geen Flipz meer? Slechte naam opgebouwd onder die nick?):
heet nog steeds hetzelfde.
Ik ga niet lopen verdedigen waarom er in Windows veel fouten gevonden worden (door veel gebruik, doordat er veel fouten zijn, etc.), want dan kan bij elke bug report weer hetzelfde argument aangevoerd worden.
:+
Het 2e argument kan ik met geheel bij aansluiten: "er zitten er veel in omdat er veel in zitten" Tja, M$ he??? :D

Het 1e argument vind ik flauw, je kunt ook stellen dat er minder worden ontdekt als de source close is. Maar persoonlijk interesseren die bug's me niet zo. Als ze maar snel gefixed worden. Wat ik aan M$ niet goed vind is eigenlijk alleen de marketing. Zo heb ik IE nodig om te scannen (slaat nergens op). Zo kan ik IE wel installeren maar niet verwijderen. Zo kan ik bugfixes niet gebruiken zonder IE 5.5 enz..enz... Al dat soort dingen zijn illegaal, want al die dingen vallen onder machtsmisbruik en oneerlijke concurrentie. In amerika is de wetgeving helaas wat soepeler dan in nederland. In nederland bemoeit zich de overheid en de consumentenbond zich er meteen mee (zoals bij casema, en bij casema is het alleen maar de kwaliteit wat belooft is en ontbreekt)
Sappig brengen kan ook op andere manieren dan 'afkraak' manieren.
Over bugs sappig praten zal bij "pro"-ms-ers altijd een zure appel blijven. Hetzelfde geldt ook voor anderen.

Horen dat er een gat in je os zit is niet fijn (maar nog altijd beter dan andersom)

Verwijderd

Ik ga niet lopen verdedigen waarom er in Windows veel fouten gevonden worden (door veel gebruik, doordat er veel fouten zijn, etc.), want dan kan bij elke bug report weer hetzelfde argument aangevoerd worden. Ik kan mn tijd wel beter gebruiken.
ik ook niet omdat er ergens win2k fout geschreven staat maar zo gauw dat het een security bug is, dus waardoor mensen iets kunnen doen op/aan/tegen mij en mijn pc wordt het natuurlijk al een stuk interressanter

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

tsja. kan de txt van Helsie wel gaan herhalen, maar dat heeft ook niet zoveel zin. Helsie, bennet met je eens. :P

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Er loopt hier gewoon 1 grote hetze tegen Microsoft.
nou nou, zo erg is het toch ook weer niet??? geen enkel OS is perfect (helaas helaas.....) En voor al die mensen die MS sucks roepen: daar hebben we dus moderators voor (omlaag die ellende)

Verwijderd

Topicstarter
ach, soms voel je dat soort dingen aan
Intens raar persoon ben jij zeg. hoevaak iemand het ook tegen je zegt, je gelooft het niet en vindt wat jezelf er van denkt.

Het is wellicht voor jou en je omgeving beter dat je je eens wat meer verdiept in wat de ander bedoelt en dat dat toch wel gemeend kan zijn.

Maar goed, veel vertrouwen heb ik er niet in, maar je doet maar. 'K zit me nu ook af te vragen waarom ik jouw trollmening nog serieus neem.

• Helsie
  • Niet online
En bij deze benoemen we Flipz tot de eerste 'intens rare persoon' (leuke term) die een vergeefse poging doet om zijn trollen-mening te be-argumenteren.
Je kunt wel hele verhalen lullen, maar het argument 'ik voel aan dat...' is helaas niet meer op feiten gestoeld. Jammer dat mannetjes zoals jij met het nieuwe moderatie systeem volkshelden van de meelopende Linux-mannetjes worden...

Verwijderd

Intens raar persoon ben jij zeg. hoevaak iemand het ook tegen je zegt, je gelooft het niet en vindt wat jezelf er van denkt.
Dat je jezelf nog gelooft dat je niet pro-MS bent, na eeuwige discussies, waarin je o.a. vermeldt dat je je linuxdoos wegdeed nadat je je ergerde aan linuxlui na een uitspraak over MS. (als ik het me goed kan herinneren)

:+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Is deze topic NOG niet afgelopen?

LinkedIn WoT Cash Converter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, Flipje (aka Zemanova) zit een beetje te stoken, door dit topic continue omhoog te halen.

Virussen? Scan ze hier!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft FLipje nu WEER een nieuwe nick? Pffff
Damn, nu zet ik hem weer omhoog! :(

LinkedIn WoT Cash Converter

• Helsie
  • Niet online
jaja flipje
en jij bent niet pro-Linux zeker

en inderdaad: mijnheer Flip/Zemanogwa/etc heeft (wat mij betreft) een tijdje ongezien weer opnieuw zichzelf belachelijk kunnen maken door die nick-wijziging, maar aan de onzin die eruit kwam, kon ik al wel vermoeden dat hij het was.
En nu ga ik hier over ophouden. Ik ga 2,5 week op vakantie en ik hoop dat dit onderwerp tegen die tijd afgesloten is.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39

Booster

Superuser

Kom ik nog ff...
ff ouwe koe uit de sloot trekken:
waren maken we geen gedeelte van tweakers een soort bugtrac of packetstorm.securify.com?

En om werk te besparen kunnen we misschien gaan samenwerken met een bekende security-site?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

weer opnieuw zichzelf belachelijk kunnen maken door die nick-wijziging
1) FLipje is nooit mijn nick geweest, er heeft wel iemand anders die nick gehad.
2) M'n "nick" heb ik ooit één keer veranderd: Van 'flip' naar 'flipz'
3) Op het forum heb ik altijd dezelfde "nick" gehad, maar misschien had ik beter F.Zemanova of ook gewoon FlipZ moeten gebruiken
jaja flipje en jij bent niet pro-Linux zeker
Alsof ik dat ontken. /me houdt wel van die opzet. Het systeem is zodanig dat het nooit zal gebeuren dat een linux distributie een monopolie bereikt. Het is de oplossing voor het probleem dat software met zich meebrengt: "De neiging naar monopolie"
maar aan de onzin die eruit kwam, kon ik al wel vermoeden dat hij het was.
Ik zou jou nooit herkennen. Wat heb je liever? :P

//sluiten maar :+
Pagina: 1