80GB Harddrive onder windows

Pagina: 1
Acties:

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb tijdens de HCCdagen een 80GB 7200RPM Maxtor Harddrive gekocht. Op de controller van m'n AMD 300MHz op Asus P5A-B Super 7 bord met laatste beschikbare BIOS aangesloten. De websitre beweerd dat de gens van 32GB nu is opgeheven. NIET DUS! Het BIOS herkend de drive niet (ook niet als ik de beperkings jumper erop pleur). Nu is dit 99.5% van de tijd geen probleem, Debian GNU/Linux kan het helemaal niks interesseren of het BIOS nu wel of niet iets vind, :) maar windows is een heel ander verhaal. :( Ik moest een paar dagen geleden helaas dat "OS" starten. dit lukte dus niet, een vage error dat de driveletters niet kloppen en zelf safe mode weigerd. Iemand ideeen hoe ik dat rotOS :( toch gestart kan krijgen? Even voor de duidelijkheid: Ik wil dus geen data van die neiuwste drive lezen ofzo, toch in ext3 en dat kan dat M$ product toch niet lezen, ik wil alleen maar kunnen starten.

If you can't win fair, cheat!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39

Predator

Suffers from split brain

Heb je al es met jumpers proberen goochelen.
Om de 1 of andere duistere reden wil mijn quantum niet als master met de master jumper. Zonder jumper wel... zit ie ook op master

Raar genoeg. Als slave wou ie ook.
Maar jumper master of cable select niet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Evi
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 19:07 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Heb je al es met jumpers proberen goochelen.
Om de 1 of andere duistere reden wil mijn quantum niet als master met de master jumper. Zonder jumper wel... zit ie ook op master

Raar genoeg. Als slave wou ie ook.
Maar jumper master of cable select niet.
Hij staat inmiddels zonder jumpers als Master. Ik heb um ook nog even als slave (met slave jumper) gehad, maar dat wilde ook niet. :( CableSelect blijf ik over het algemeen heer ver van uit de buurt.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Anders zul je Maxblast moeten gebruiken. Dat is software die dit soort problemen oplost, kijk op de maxtor site.

Verwijderd

Tot hoever kun je dan nou wel gaan????

Tot hoeveel gig ondersteund jouw mobo volgens de website een hd?

• Evi
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 19:29 schreef Soldier2000 het volgende:
Tot hoever kun je dan nou wel gaan????

Tot hoeveel gig ondersteund jouw mobo volgens de website een hd?
Windows start alleen in safemode en geeft daar een mededeling dat er een probleem is met de driver voor de IDE controller.

De website van Asus geeft aan dat [...] the limit of 32GB has been removed [...] staat niet bij wat het dan wel is geworden. Helaas lijkt dat dus niet zo te zijn, ik heb um nu maar in het BIOS uitgezet, ik zou toch mogen denken dat windows dan gewoon zou werken, maar om de een of andere reden dus niet (vind dat het vaagste).
De drive werkt fysiek wel prima en alle 80GB is aan te spreken.

Pagina: 1