USB kaartje in bios standaard aan of uit?

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb een oude Pentium 200 gehad laatst, maar daarvan is de din5 ingang kapot (toetsenbord)
er zit geen ps2 op, dus wilde ik een USB kaartje kopen, met een USB toetsennbord

nu heeft dat natuurlijk geen zin als ik dan eerst in de bios USB aan moet zetten..
Dus bij deze:
moet je voor zo'n kaartje de bios in of niet?

en als het wel moet, is er dan een manier om usb in de bios aan te zetten zonder toetsenbord?
door hot-flashen ofzo?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had vroeger ook zo'n kaartje in muh P133 zitten, werkte perfect zonder in mijn bios iets te veranderen.
Windows vond het kaartje, installeerde usb en vond de usb-apparaten ..

(mjah, als het eens een keertje goed gaat met M$ mag het ook gezegd worden hé ;) )

• BasieP
het probleem is dat het toetsenbord al moet werken VOOR dat ik ook maar de hdd check..
je moet dus met het USB toetsenbordje bijv naar de bios kunnen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien een ander idee (wat mogelijk makkelijker is).
sluit een ps2 poort aan. Waarschijnlijk heb je wel een aantal pinnetjes op het mobo waar die ps2 op kan.

mocht je zo'n ding hebben en je hebt een poortje nodig, mail dan even. ik heb zo'n ding uit mijn oude computer gehaald (die inmiddels 2 jaar dood is :(), maar misschien dat jij er nog wat aan hebt.

[edit]
bovendien heeft een p200 nog geen legacy support, wat betekent dat het keyboard niet werkt in de bios en in dos, maar pas in het os herkend wordt. erg leuk als je iets probeert te installeren (bijv windows)

• BasieP
okay, USB kan ik dus vergeten.. ;(

dit:
http://www.pcpartner.com.hk/prod/vib838ds.htm
is de site van mijn Mobo, en volgens mij zit daar geen PS2 ondersteuning op..
maar heb je daar geen kaartje voor?

van de site van mijn mobo:
- Two USB Ports (Optional Adapter Cable).
- One PS/2 Mouse Port (Optional Adapter Cable).

alleen mouse dus, en geen TB

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt dus wel zo'n aansluiting maar die is voor de muis :(
en een ps2 keyboard en USB/seriele muis :),
Zonder muis kun je wel in dos werken en windows installeren, met een keyboard lijkt me dit onmogelijk.

• Rendier2710
  • Laatst online: 14-08 12:24
Ik geef ook zomaar een dom idee hoor. Maar bij mij op het werk, hebben we serieel->ps2 convertors (dingen kosten bijna niets). Zou dat dan ook niet kunnen werken?? Ik weet het ook niet. Anders zou ik het maandag proberen, maar ik heb vakantie :9~

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 23 december 2001 09:58 schreef Rendier2710 het volgende:
Ik geef ook zomaar een dom idee hoor. Maar bij mij op het werk, hebben we serieel->ps2 convertors (dingen kosten bijna niets). Zou dat dan ook niet kunnen werken?? Ik weet het ook niet. Anders zou ik het maandag proberen, maar ik heb vakantie :9~
dat gaat niet werken, want dan zit hij alsnog met PS/2 en daar heeft hij niets aan. je zou juist een ps2 to serieel moeten hebben. Maar of een keyboard ook op serieel wil werken weet ik niet, doet hij het met de muis dan zou het wel kunnen.

• BasieP
en zijn er geen kaartje met een din5 (toetsenbord) uitgang? (of ingang; hoe wil je het noemen)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 23 december 2001 21:43 schreef basiep het volgende:
en zijn er geen kaartje met een din5 (toetsenbord) uitgang? (of ingang; hoe wil je het noemen)
Ik heb ze nog nooit gezien, maar voor deze dingen zul je waarschijnlijk een 386 uit elkaar moeten slopen, misschien dat ze daar nog inzitten.
Pagina: 1