Toon posts:

'k snap er niets meer van...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft nog een Pentium 233MMX staan met 32 MB SDRAM geheugen en ik dacht, kom op, het is bijna kerst, laat ik eens een aantal MBtjes voor hem erbij kopen O+

Nou, ik vragen bij de computerboer of hij ze nog geheugen hebben voor zo'n computertje. Jah, zegt 'ie, hier heb je 64MB op 100Mhz. Ik zeg, jamaar 100Mhz heeft hij niet, hij heeft 66Mhz of misschien nog wel langzamer. Ohh, zegt die gast, hij gaat automatisch op 66Mhz draaien, dat trekt hij wel. Oké, ik zeg ik ga hem kopen, maar als hij het niet doet dan kom ik terug :7

Ik er dus ingooien. Eerst even testen of hij ook alleen draait en dus die 32MB eruit gehaald en alleen de 64MB erin gedrukt. Gaat hij tellen bij de memorytest en telt 'ie maar tot 32MB. Ik snap er niets van, maar hij doet het wel gewoon. Toen dacht ik, dan druk ik ze er allebei wel in en waarrempel, hij telt gewoon tot 96MB en dat klopt dus wel alleen geeft hij vervolgens een memory fail :?

Weten jullie hoe dit komt?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=7]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Dat het moederbord geen dimmetjes van 64Mb aan kan. Waarschijnlijk single-side?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 17:49 schreef havana het volgende:
Move > [forum=7]
Sorry
Op zaterdag 22 december 2001 17:49 schreef Marcj het volgende:
Dat het moederbord geen dimmetjes van 64Mb aan kan. Waarschijnlijk single-side?
Ik heb echt geen idee. Dat 32 reepje ziet er hetzelfde uit als het 64 reepje en het gekke is dat hij de ene keer wel tot 96MB telt en het niet doet terwijl hij de andere keer tot 32MB telt en het gewoon wel doet...

Verwijderd

SIS chipsets hadden dat probleem weles. Bij die oude borden had je nog van dat soort problemen. Sommige kunnen gewoon geen 32 + 64 simultaan aan. Wazig, maar je ken kloten tot je neer valt, het is gewoon zo.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik niet gewoon iets instellen in Bios? En hoe komt het nou dat hij het wel doet? Is dat doordat mijn moederbord alleen singleside aankan?

Verwijderd

Topicstarter
(N)iemand?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je hoeft niets in te stellen in de bios. Als het niet direct werkt, mag je ervan uit gaan dat de memory module niet compatible met je mainboard is.
Het kan dus te maken hebben met het aantal banken dat de memory module in beslag neemt.
Je zou in de manual moeten kijken en anders blijft het gewoon proberen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
[off-topic]
Rampheerde kan je even je e-mailadres in dit topic plaatsen?

Alvast bedankt :)
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 16:47 schreef Epitome het volgende:
[off-topic]
Rampheerde kan je even je e-mailadres in dit topic plaatsen?

Alvast bedankt :)
[/off-topic]
[ook off-topic]
Done :)
[/ook off-topic]

Maar iemand nog meer suggesties?
Pagina: 1