Toon posts:

[fotosoep 5.5] Fill zonder wazige randen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het experimenteren met fotosoep 5.5 en kom er niet helemaal uit.

Als ik een vlak selecteer (bv. een vierkant) en deze dan vul met een kleur (via fill) dan maakt hij aan de randen een 'verloop', zeg maar alsof het vierkant aan de randen 'fade-out'.

Dat wil ik niet, ik wil gewoon dat hij het vlak filled en alles erbuiten met rust laat. 1 kleur, geen verlopen.

Hoe doe ik dit? Waarsch. iets onwaarschijnlijks simpel, maar ik kan het niet vinden..

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
selecteer dan eens dat vlak (met CTRL+layer klikken ofzo)
en als je de selectietool hebt (stippelvierkantje)
rechter muisknop en dan fill...

dat moet werken toch?

//

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A dacht dat koosnaampjes voor programma's alleen door vaste users van programma's werden gebruikt

Zet antialias en feather maar uit

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Het vlak is al geselecteerd, ik wil juist een selectie vullen..

de anti-alias optie staat uit, ik kan voor fill geen feather optie vinden? waar zit die? Niet op het tabblad options iig.

Ik heb fotosoep best veel gebruikt, alleen voor het bijwerken van bestaande bestanden. Niet voor het zelf maken van iets, waar ik nu mee bezig ben :)

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
zorg dat bij die selectie tool anti aliasing uitstaat

Verwijderd

Bij het selecteren moet feather(doezelaar) en anti alaising ook al uit staan.

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging..

het gaat niet om een normale fill, ik probeer de tutorial van www.fotosoep.nl te doen, om precies te zijn deze

Alles gaat goed, ik kan m'n selectie als channel laden, echter probeer ik 'm daarna te vullen _dan_ gaat hij dus het 'zachte randen' effect toepassen.

Als ik gewoon een lege tekening open, daar een selectie op maak en die fill gaat het wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het selecteren moet feather(doezelaar) en anti alaising ook al uit staan.
Dat was 'm, dank je :)

(soms zijn de simpelste dingen het lastigst)
Pagina: 1