Toon posts:

[Linux] Wil pc'tje booten, Win2k en Mandrake maybe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc'tje staat win2k en ik had gedacht, dat et wel leuk was om een Linux als dual boot, maybe multiboot erbij, dat dat wel leuk zou zijn. En zeer handig. Ik heb me eens zitten informeren en de beste versie vond ik Mandraka 8.1, die deed het meeste aan wat ik nodig had. Dus, ik gezocht achter mandrake iso's en die gedowned, had een iso van CD 1 en heb dus vlug isobuster moeten downen,met dat ik geen writer heb, nu wil ik die extracten, maar het lukt gewoon niet :s
Wat doe ik verkeerd, of hoe moe ik het doen vanaf het begin.

Kan iemand eventueel uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe ik het dan wel moet doen...

Ik dacht, ftp zoeken, iso downen, dan extracten en installen...

Plz help.

Verwijderd

Je moet van flop of cd booten en kan je niet vanuit je fat32 doen zover ik heb meegemaakt :) (half uurtje trug...)

(beetje search wil ook weleens helpen)

hoewel het wel op mn fat32 staat :? /me confused

Verwijderd

Vanaf FAT kun je ook installen. Zie http://www.mandrakeuser.org/docs/install/ihdinst.html

Verwijderd

Topicstarter
Het is vooral dus, ik heb cd 1 van mandrake gedownload, nu wat moet ik daarmee doen? dat staat nergens duidelijk uitgelegd

Verwijderd

Je hebt een aantal opties om Linux te installeren en die zijn afhankelijk van de distro.
- Vanaf cd booten en installeren
- Bootfloppen + cd
- Bootfloppen + ftp
- Bootfloppen + NFS
- Bootfloppen + locale partitie.
Jij kiest voor het laatste. Nou is het mogelijk een iso te mounten zodat ie als normaal filesysteem is te benaderen (onder Linux). Of dat door de installatie routine wordt ondersteund weet ik niet. Ik zou met een tooltje de files extracten naar een dir op je hd die voor een bootdisk leesbaar is (FAT32 ??) en dan bootdisks maken. Makkelijker is geduld en ergens een cd'tje aanschaffen bij tienpiek of munnikes oid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad, de laatste optie, dus als ik nu heel de iso ergens extract, en dan met de bootdiskette opstart, zou het in principe moeten lukken??
Pagina: 1