Terratec geluidskaart vertraagt de boel

Pagina: 1
Acties:

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 22:23
Dag mensen,

Ik heb een pc die loopt als een zonnetje, ware het niet dat de opstarttijd van de pc best wel lang duurt (ca. 2 minuten). Voor een pc met een AMD Athlon op 1200 Mhz had ik eigenlijk wel iets anders verwacht.

Het vreemde tijdens het opstarten is dan ook, dat ik na het Windows 98-welkomstscherm enkele dos-regels zie en dat er voor ca. 20 seconden geen schijfactiviteit plaatsvindt.

Echter, vanmiddag kwam ik tot de ontdekking dat m'n geluidskaart, een Terratec DMX XFire 1024 de boosdoener is. Zodra ik deze kaart uit de kast trek, verloopt het opstarten een stuk vlotter.

Dus... heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden. Het installeren van de nieuwste drivers heeft geen zin, aangezien ze reeds geïnstalleerd zijn.

Alvast bedankt!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
toch weer even de standaardvraag; heb je de chipset drivers geinstalleerd :?

• Gideon
Op zaterdag 22 december 2001 17:25 schreef ikbenveldmuis het volgende:
toch weer even de standaardvraag; heb je de chipset drivers geinstalleerd :?
Dacht het wel. Ik mag aannemen dat de meest recente drivers op de site van Terratec toch voldoende zijn, of niet?

Ik vraag me bovendien af of er meer mensen met dit fenomeen bekend zijn.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 00:41 schreef Gideon het volgende:

[..]

Dacht het wel. Ik mag aannemen dat de meest recente drivers op de site van Terratec toch voldoende zijn, of niet?

Ik vraag me bovendien af of er meer mensen met dit fenomeen bekend zijn.
Hier word mee bedoelt je Via 4-1 drivers als je een MoBo hebt met de via chipset :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Gideon
Op zondag 23 december 2001 01:55 schreef Reind het volgende:

[..]

Hier word mee bedoelt je Via 4-1 drivers als je een MoBo hebt met de via chipset :+
Ook die zijn geïnstalleerd. Het zijn dan wel drivers voor een AMD-chipset op een Asus A7M266, maar dat maakt niet uit. Het 'probleem' van de lange wachttijd blijft.