Dolby surround op VHS

Pagina: 1
Acties:

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 12:54

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Stomme vraag misschien en heb niet echt wat met computers te maken maar toch...

Op (bijvoorbeeld) VHS videobanden zie je vaak staan: Dolby Surround... nou vraag ik me af: HOE???

Op de videoband staan toch maar 2 geluidssporen ofzo? Een links en een rechts? als er meer sporen zouden zijn, hoe werkt dat dan, loopt er dan een scart aansluiting van video naar decoder???

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
In de FAQ van dit forum vind je de technische uitleg over hoe Dolby Surround werkt.. Je zult zien dat er maar 2 kanalen voor nodig zijn, waaruit een Dolby Surround decoder de andere kanalen uithaalt..

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 12:54

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Is dat dan niet Dolby prologic???

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Dolby Surround (de analoge versie dus voor alle duidelijkheid) Zit in het stereo kanaal gecodeerd.
Een decoder herkend dat en filtert ze er weer uit.
Hoe exact weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat is wel te vinden op het net. Ook hier op GOT is het wel eens voorbij gekomen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dolby surround is gewoon de manier waarop filmmakers aangeven dat er een "dolby" signaal op de band staat.

Je prologic decoder maakt daar gewoon keurig een 4 kanaals geluid van (op de manier zoals in het faqje staat :))>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp