S-video op reciever

Pagina: 1
Acties:

• Cannon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb een Yamaha rx-v496rds versterker en die heeft een videogedeelte achterop. Dus je kan zowel s-video als gewone video tulp stekkertjes aansluiten. Nu vraag ik mij af waarom je s-video via je versterker zou willen laten lopen? Wat is het voordeel ervan of het nadeel?

Ik heb namelijk zowel een DVD als een TV-out op mijn videokaart. Heeft het nu een voordeel om deze aan te sluiten via het videogedeelte van de receiver?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu bedoeld, als je vraagt wat is het nut van het videodeel schakelen via de versterker dat is omdat het handig/makkelijk kan zijn.
Je kan de hele reutemeteut VHS, DVD speler en PC erop aansluiten en je kan beeld en geluid in een 1 keer selecteren.

Of bedoel je het nut van de Svideobus?
Naar het schijnt is de kwaliteit hiervan beter dan een gewone video tulpaansluiting doordat de kanalen Rood Groen Blauw zijn gescheiden in de kabel.
(Zie zelf het verschil niet, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat wel doen).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Of bedoel je het nut van de Svideobus?
Naar het schijnt is de kwaliteit hiervan beter dan een gewone video tulpaansluiting doordat de kanalen Rood Groen Blauw zijn gescheiden in de kabel.
(Zie zelf het verschil niet, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat wel doen).
RGB is niet gescheiden, beeld en kleur is gescheiden.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Cannon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik ken wel het verschil tussen s-video en tulp.

Het gaat me inderdaad wat het nut is van het allemaal via je versterker laten lopen.
Ik begrijp dus dat het alleen handig is als je meer bronnen op je tv wilt aansluiten? Of versterkt de receiver ook nog het videosignaal?

Als ik nu een s-video kabel heb van mijn videokaart, kan ik die dan via de versterker aan mijn tv aansluiten of is het beter als ik het direct op de tv aansluit?

Misschien dat dit wat verduidelijkt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Direct is vast beter :). Het is alleen als handige schakelbron handig om het via de versterker te laten lopen.

ALs je bijvoorbeeld je Video, DVD en PC op de versterker aansluit, dan hoef je je TV maar op een kanaal te zetten en schakel je zowel het geluid als het beeld met maar een druk op een knop. Het is dus voornamelijk handig.

Niet beter :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mijn versterker heeft 3 video inmgangen, 2 video uitgangen en een videomonitor

daar heb ik 2 video's en 1 tv out op aangesloten, heel handig als schakelbron

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

DJH

Op zaterdag 22 december 2001 18:12 schreef dreeke het volgende:
mijn versterker heeft 3 video inmgangen, 2 video uitgangen en een videomonitor

daar heb ik 2 video's en 1 tv out op aangesloten, heel handig als schakelbron
Wat houdt dat videomonitor eigenlijk in? Dat heb ik ook maar weet dus niet wat het doet..

Verwijderd

Bij de 795 is het voor het OSD om de speakers enzo in te stellen geloof ik, zal bij de 495 ook wel zo zijn :?

Verwijderd

Da's gewoon een uitgang voor het alle inkomende videosignalen. Daar sluit je dus je tv op aan.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 10:59
voordeel: Je kan meerdere s-video bronnen aansluiten terwijl je TV er meestal maar een heeft. Nu kun je dus via je receiver makkelijk van s-video ingang switchen.
nadeel: Doordat het s-video signaal door je versterker loopt gaat de kwaliteit meestal iets achteruit. Of dit echt veel is hangt van je versterker af. Ik zou zeggen kijk en vergelijk.

Coïtus ergo sum

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb

Asus AGP-V7100/T + Line out pc ---> Video 1
Video 1 ---> PCTV Pro + Line in pc

Panasonic NV-FJ520 Video ---> Video 2
Video 2 ---> Panasonic NV-FJ520 Video

Philips VR200 Video ---> Video 3

Video monitor ---> TV

op die manier kan ik dus met de pc capturen vanaf video, en ik kan met de video de tv out opnemen, zonder dat ik snoertjes hoef te verwisselen :z
+ dat ik met de geluidskaart ook alles kan opnemen wat op de versterker zit aangesloten, en ook het pc geluid weer kan opnemen op tape/video (waarom ik dat zou willen weet ik alleen niet)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb zelf de Pioneer VSX-908RDS,

Die heeft 5 x S-Video inputs. Op dit moment een overkill aangezien ik maar 2 S-Video's gebruik maar dat kunnen er in de toekomst alleen maar meer worden.

Ook heeft die Pioneer enorm uitgebreide instellingen die alleen via OSD te benaderen zijn (speaker groote, afstand tot speakers etc.)

Makkelijk is ook wanneer ik de DVD aanvink op de afstands bediening dat het beeld op de TV automatisch dus meeswitched.

WWW.RC5.NL

Pagina: 1