patch voor dracula

Pagina: 1
Acties:

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:55

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
heb dracula (vlad tepes dracula)
heel grappig spel al best oud strategie spel lekker simpel ook maar het nadeel van het spel is dat de ai zo slecht is
dat je bij wijze van spreken met een boompje in een opn veld een heel leger (200 man) tegen kan houden omdat ze simpel weg niet snappen dat je er ook om heen kan en niet hoeft te wachten op de gast voor hun
maar nou dacht ik er is vast wel een slimmerik die dat probleem heeft opgelost of die een officiele patch heeft
(de site is er niet meer)
die mij die wil geven

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Ik heb even voor je op Google en Altavista gezocht en het enige nuttige wat ik kon vinden was dit:
Vlad Tepes Dracula
Een geheel in Nederlandse vertaling verschenen strategisch spel waarbij het de bedoeling is om je rijk te verdedigen tegen je boze buren en je tegelijk moet proberen het rijk uit te breiden ten koste van die buren.
Om dit alles te bereiken moet je zorgen dat je eenvoudige economie voldoende legers kan onderhouden, dat je kastelen en bruggen niet kapot gaan en dat je legers de belangrijke punten in je land goed verdedigen.
De taal is bij strategische spellen meestal vrij onbelangrijk en dat is nu ook het geval. Er komt zo weinig tekst voor in het spel dat een Engelstalige versie door vrijwel iedereen ook prima te spelen zou zijn geweest.
Het spel is grafisch dik in orde, mede door de ondersteuning van de 3dfx kaart.
Het spel is ook voldoende afwisselend om te blijven boeien.
Wat minder in orde is, is de intelligentie van de legereenheden.
Als je een opdracht geeft aan een legereenheid waar wat andere eenheden omheen staan, dan wordt je opdracht niet uitgevoerd totdat je alle andere eenheden zelf opdracht hebt gegeven uit de weg te gaan.
Het komt ook regelmatig voor dat legereenheden blijven steken achter een boom totdat je ze weer het juiste pad wijst.
Ik stoorde me hier wezenloos aan omdat het goed reageren van je legers het belangrijkste onderdeel is van een strategisch spel.
Conclusie: Leuk geprobeerd maar pas geslaagd als er een patch komt waarin de AI (artificial intelligence) op een hoger niveau wordt gebracht. Tot die tijd zou ik het even laten liggen.
Stukje is uit '98 (volledige tekst hier)

Er = dus helaas voor jou geen slimmerik geweest die zo'n patch geknutseld heeft vrees ik :o
Zat patches voor andere Dracula spellen, maar geen 1 voor deze, zover ik kon vinden

Te oud spel vrees ik ;(