Redhat 7.1 met Fasttrak RAID op Asus A7V-133

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik heb al heel veel doorgelezen over het installeren van RH 7.1 met de Promise RAID drivers, maar ik krijg het nogsteeds niet voor elkaar.

Op het bord zit BIOS 1007, en ik heb de laatste Promise drivers gebruikt. In de readme bij de drivers staat dat je parameters moet toevoegen omdat de vroegere 2.4 kernels de RAID controller verkeerd herkennen. Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd.

Het probleem is dat de computer vastloopt zodra ie de Promise drivers gaat laden. Uit de driver readme leid ik af dat dit zou liggen aan een verkeerde herkenning van de RAID controller, maar ik doe alles precies zoals het daar beschreven staat.

Heeft iemand ervaring met het installeren van RH 7.1 op een A7V-133 met een RAID array?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 16:31 schreef janjanjansen het volgende:
http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html
Die was ik in een andere topic al tegengekomen. Maar ik wil RH schoon vanaf de CD installeren, en met de Promise drivers zou dat probleemloos moeten werken. Het punt is dat de kernel die drives op de Promise controller als aparte schijven blijft zien. Daarom crasht ie waarschijnlijk bij het laden van de RAID drivers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
update: Ik heb alles meerdere malen geprobeerd met BIOS 1005a, BIOS 1007 en een gehackte 1007. Verder heb ik Redhat 6.2, 7.0 en 7.1 gebruikt, maar bij alle combinaties loopt het systeem muurvast.

De controller hoeft geen IRQ te delen, dus een IRQ sharing conflict is uitgesloten. Ik krijg nu bijna de neiging om voorlopig geen RAID te gebruiken zodat ik tenminste Linux erop kan zetten. Maar het zou toch moeten kunnen werken...

Ik heb enkele berichten op fora gezien van mensen die het werkend hebben, maar dat is misschien met andere builds van de Promise drivers.

Momenteel staat alleen 1.2.0.9 op de site, en die crasht bij mij onherroepelijk. Heeft iemand nog suggesties?

Verwijderd

Strange dat ie crashed, is er niet iets anders dat de boel verziekt ?
Mailinglist-archive van ATARAID : https://listman.redhat.com/pipermail/ataraid-list/

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb dus exact hetzelfde probleem
Ik ben bezig met een custom kernel voor de installatieflop

Je moet trouwens niet de drivers van de promise site gebruiken. Maar ff bij asus kijken, daar heb ik ze ook vandaan. Ik heb namelijk geen goede ervaringen met de drivers van promise op een onboard controller

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 12:47 schreef hightower het volgende:
Ik ben bezig met een custom kernel voor de installatieflop
Dat heeft helaas geen zin. Het setupprogramma van redhat kan niet met de ataraid partities overweg, ook al herkent ie de RAID controller met drivers, of een kernel waar ataraid in zit.
Je moet trouwens niet de drivers van de promise site gebruiken. Maar ff bij asus kijken, daar heb ik ze ook vandaan. Ik heb namelijk geen goede ervaringen met de drivers van promise op een onboard controller
Eh? Linux drivers op de Asus site? Ik heb bij www.asuscom.de gekeken maar kan geen Linux drivers vinden. En Asus maakt ze denk ik niet zelf, dus dan moeten ze ook van Promise zijn.

Ik ben nu met Redhat 7.2 aan de slag, en ga die updaten met kernel 2.4.9. Ik hoop dan m'n RAID partities aan te kunnen spreken zodat ik de redhat installatie daarheen kan verplaatsen en booten met een nieuwe LILO met RAID support.

To be continued...

Pagina: 1