90 Minuten branden

Pagina: 1
Acties:

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 11:50
Hallo,

Ik wil 90 minuten cd's met Nero maar hij zegt dat hij dat niet kan... Hij geeft altijd aan dat de cd's korter zijn
Weet iemand een oplossing, een ander programma anders misschien of een update...?
Het zijn platinum cd's.

//\\//\\zzls

Verwijderd

wat voor brander?
is overburn optie ingeschakeld in nero?
kan je schrijver wel overbranden?
:?

[quote]
Ik wil 90 minuten cd's met Nero maar hij zegt dat hij dat niet kan... Hij geeft altijd aan dat de cd's korter zijn
[quote]

dat is normaal dat tie dat aan geeft als het goed is word hij gezien als een 80min cd

Verwijderd

Je kan ook het checken of je cd groot genoeg is uit zetten geloof ik. (ik weet niet waar en kan het niet voor je opzoeken want zit niet op de goede comp)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon overburn aanzetten bij options. ALs je wilt branden waarschuwt ie je maar klik je gewoon op 'Use overburn' (oid)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Predator

Suffers from split brain

90mins op 80mins cd's is wel beetje over-overburn :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 18:36 schreef Pr3d4t0r het volgende:
90mins op 80mins cd's is wel beetje over-overburn :)
je hebt ook 90min. cd's... (ik neem tenminste aan dat de topicstarter deze cd's gebruikt..)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je brander moet het ook kunnen. Ik kan met mijn Liteon 8x4x32 bijvoorbeeld geen 90 min cd's bakken. Hij stopt bij 82 min.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 22 december 2001 19:22 schreef rick_h het volgende:

[..]

je hebt ook 90min. cd's... (ik neem tenminste aan dat de topicstarter deze cd's gebruikt..)
nou ja ik d8 dat ie wou overburnen ...

nm :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb zelf 90minz cd's en ook ooit eens ergens een doosje 99minz cd's gekocht. Ik kan echter met mijn plextor 1210TSi 'maar' 89:59 en een heel klein beetje :)

check http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_cd-r99.shtml

met een beetje geluk staat je stookijzer erbij en als je dan in nero overburning aanzet zou je toch zover moeten komen als in dat lijstje staat. !NOTE! als je audio aan het stoken bent, hou er rekening mee dat heel wat 'standaard' audio cd spelers niet zover zullen komen!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:29

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Als ik me niet vergis moet je in Nero niet alleen aangeven dat ie overburn moet toepassen, maar zit er in de preferences tevens een optie die aangeeft tot hoe ver ie dat mag doen. Die zul je waarschijnlijk wat op moeten schroeven :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
Die waarde in nero van 'hoever' 'ie mag is alleen voor dat gele en rooie streepje onder in de balk. Daar trekt hij zich onder het fakkelen helemaal niks van aan.

• The Cat
  • Laatst online: 11-04 12:15
Ik heb hetzelfde probleem. The Lite-on 24 speed brander kan tot 99 minuten overburnen. Ik heb 90 minuten cd's, maar Nero herkent ze als 80 minuten en werpt ze dus uit als je wilt gaan burnen.
Ik heb in de expert optie 99 minuten ingevoerd.
Iemand een oplossing??

Verwijderd

lade gewoon weer dicht doen en dan geeft nero een waarschuwing en branden maar

• The Cat
Geprobeerd, maar nero zegt hardnekkig dat het niet past op dit medium en eject wederom de cd. Terwijl het toch echt 90 minuten cd's zijn.

Verwijderd

welke versie van nero heb je dan

• The Cat
De laatste versie. Ik heb hem net vanmiddag geupgrade naar 5.5.6.4
Ik dacht namelijk eerst dat het daar aan lag.

Verwijderd

heeft tie het met de vorige versie wel goed gedaan?
welk firmware versie zit op je brander?

• The Cat
Ik heb de laatste firmware volgens tweakers driver en bios update. Ik heb de Lite on bij een hp9100 gezet om dat die wat traag werd en niet over de 80 minuten kon burnen. Dus special de lite on gekocht omdat deze tot 99 minuten kan burnen en speciaal 90 minuten cd's aangeschaft omdat ik nog wat films op mijn harddisk had staan die ik eindelijk wel eens wilde branden.
Maar of ik er nu 80 minuten of 90 minuten cd's er in doe, als je medium info op vraagt krijg ik het standaard antwoord van 79 min en 30 sec. Het lijkt dus wel of Nero het verschil tussen de cd's niet ziet. Ik heb helaas geen kleiner dan 80 minuten cd's meer om te checken of hij die als kleinere aan geeft. Maar zijn er nog meer programma's die kunnen overburnen buiten nero. Ik de easy cd software lang niet meer gebruikt.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 21:52 schreef The Cat het volgende:
Ik heb de laatste firmware volgens tweakers driver en bios update. Ik heb de Lite on bij een hp9100 gezet om dat die wat traag werd en niet over de 80 minuten kon burnen. Dus special de lite on gekocht omdat deze tot 99 minuten kan burnen en speciaal 90 minuten cd's aangeschaft omdat ik nog wat films op mijn harddisk had staan die ik eindelijk wel eens wilde branden.
Maar of ik er nu 80 minuten of 90 minuten cd's er in doe, als je medium info op vraagt krijg ik het standaard antwoord van 79 min en 30 sec. Het lijkt dus wel of Nero het verschil tussen de cd's niet ziet. Ik heb helaas geen kleiner dan 80 minuten cd's meer om te checken of hij die als kleinere aan geeft. Maar zijn er nog meer programma's die kunnen overburnen buiten nero. Ik de easy cd software lang niet meer gebruikt.
Het klopt ook dat je brander de CD's als 80 minuten plaatjes ziet. Echter, als je de 90 min. CD erin gooit, bij Expert Features 90 minuten invult (waarom 99 minuten invullen? Dit is veel te veel voor een 90 minuten plaatje!!) en de Overburn optie ook daadwerkelijk aanzet, gaat het je echt lukken *D. En ik kan het weten, kijk maar in mijn signature :)

• The Cat
Helaas helaas. Ik probeer een film van 781 mb te branden. Zit dus ruim binnen de specificaties van 800 mb voor een 90 min cd. Nero in de exper functie op 90 minuten gezet, maar nog steeds de melding dat het niet op dit medium past en werpt de cd uit.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 22:14 schreef The Cat het volgende:
Helaas helaas. Ik probeer een film van 781 mb te branden. Zit dus ruim binnen de specificaties van 800 mb voor een 90 min cd. Nero in de exper functie op 90 minuten gezet, maar nog steeds de melding dat het niet op dit medium past en werpt de cd uit.
Staat die overburn functie ook echt aan? Alleen het invullen van een aantal minuten is niet genoeg.

• The Cat
Het vinkje ervoor staat er. En dat is volgens mij de enige plek waar je overburnen aan kan zetten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je moet zorgen dat je disc-at-once selecteert. Anders doet ie het niet. Staat er ook bij: use overburn in disc-at-once mode :z

Ps. Disc-at-once kun je alleen kiezen als je "no multisession" kiest in het begin.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

[offtopic]

waar is pannenkoek trouwens die is tenslotte deze thread begonnen of heeft tie het zelf al opgelost

[offtopic]

[quote]
Ps. Disc-at-once kun je alleen kiezen als je "no multisession" kiest in het begin.
[quote]

je kan dao al aanvinken in de brandmenu maar dan moet je ook cd afsluiten aanvinken

• The Cat
Yep ook die optie had ik goed staan. Maar nog steeds krijg ik het bericht dat ik een ander medium moet kiezen omdat het er niet op past

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 16:16
Disc at once en klaar... fikt met overburn

• The Cat
Ik denk dat ik een oude versie van Nero ga proberen. Ongeacht of ik een 80 of 90 minuten cd er inleg en medium-info opvraag geeft hij 703 MB aan en 79:57:74. Wat eigenlijk ook raar is omdat dit dan volgens mij 79:58:14 zou moeten zijn. Ik vermoed dus dat hier een bug zit in Nero. Al iemand anders met de laatste versie geoverburned??

Verwijderd

Ik gebruik de Nero die bij mijn LiteON 24X Retail zat
Hiermee is het mij gelukt om 97 mins op een parrot cd te branden zonder foutjes (hele film deed het ;) ). Probleem is dan wel dat niet alle cd/dvd-rom spelers ze lezen.
Om te kunnen over burnen moet je bij expert functie overburn aan zetten op 99 mins oid, DAO branden (geen multi sessie) en je brander moet het natuurlijk omndersteunen.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 07:50 schreef Dutch_man het volgende:
Ik gebruik de Nero die bij mijn LiteON 24X Retail zat
Hiermee is het mij gelukt om 97 mins op een parrot cd te branden zonder foutjes (hele film deed het ;) ). Probleem is dan wel dat niet alle cd/dvd-rom spelers ze lezen.
Om te kunnen over burnen moet je bij expert functie overburn aan zetten op 99 mins oid, DAO branden (geen multi sessie) en je brander moet het natuurlijk omndersteunen.
volgens mij heeft tie een liteon 24x als je de vorige berichten gelezen hebt??

• The Cat
Yep, maar ik ga nu de Nero die ik al had verwijderen en die bij de lite-on zat installeren. Ik laat het weten of het iets oplost.

• The Cat
Opnieuw Nero geinstalleerd. Geen verschil. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is andere 90 minuten cd's. Ik gebruik nu That's Write waar zelfs achterop de cd de branders worden genoemd die ze zouden moeten verwerken (met daarbij natuurlijk de LTR 24102B vanaf 5S03 firmware).
:? :? :?

Verwijderd

Kijk ook ff op Lite=on site voor de laatste firmware. URL staat op je brander :)

• The Cat
Yep, al gedaan ik heb de laatste versie 5S54.

• The Cat
Ik heb net met Disc Juggler de film zo op een 90 minuten cd gezet geen enkel probleem. Dat zou je toch ook met Nero moeten kunnen doen. Ik hou het dus op een bug in Nero. Ik zal er eens een e-mailtje naar hun kant aan wagen. Maar vreemd blijft het wel. Jammer dat diegene die de threat begon niet meer heeft gereageerd. Ben benieuwd of hij al een oplossing heeft. Maar bedankt voor alles suggesties tot nu toe.

Verwijderd

kheb ook nog de oude fw 5s07 als je nog terug wil flashen
(dit is de dos versie , vind ik nog steeds de beste) voor als je je bedenkt je kan me op icq bereiken of hier ;)

• The Cat
Bedankt, maar ik denk niet dat het aan de brander zelf ligt. Het feit dat ik met Disc Juggler zonder problemen kan overburnen geeft mij de indicatie dat het Nero is die voor de problemen zorgt. Ik heb inmiddels een e-mail naar de support afdeling gestuurd, dus misschien krijg ooit nog eens antwoord ;)
Nogmaals bedankt voor alle hulp.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:49
Als je bij eigenschappen de optie "check for correct Cd format before burning uitvinkt" moet ie het doen. Anders kan je nl geen 90 of 99 min branden.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• HobbeS
  • Laatst online: 20-04 11:50
Het is me gelukt. Het was heel simpel gewoon overburn aan en branden maar. Sorry voor de vraag het stond al in heeel veel topics.

Maargoed misschien dat anderen dit probleem ook hadden. Ik heb trouwens een lg brander.

• Yagermeister
  • Laatst online: 21-04 16:28

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

probeer eens een ander proggie zoals fireburner maak daar een iso mee en burn die via fireburner misschien werkt dat

-Te huur

Pagina: 1