Toon posts:

[MOBO] multi-boot in bios??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of er mobo's zijn dit in hun in bios of op andere wijze hebben ingebouwd zodat je niet met software en dat soort dingen loopt te klooien

En na een bepaalde code of druk op een knop direkt het juiste besturingssysteem te pakken hebt zonder eerst de pc aan te zetten te w88 en dan het besturingssysteem te selekteren. Dus mijn vraag is: zijn deze te verkrijgen en zo ja welke fabrikant?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
nee maar je kan wel kiezen van welke schijf je kan booten
zoals bij mijn mobo a7v met promise controller
er zijn vast wel meer borden die dat ondersteunen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Je kan meerdere disken in je bak hangen met elk een eigen OS. Als je dan een mobo hebt waarbij je b.v. door tijdens het booten op ESC te drukken kunt aangeven van welk device hij moet booten ben je klaar :) Heb hier b.v. nog een P3B-F, daar zit dus zo'n optie op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 16:03 schreef happy3736 het volgende:
nee maar je kan wel kiezen van welke schijf je kan booten
zoals bij mijn mobo a7v met promise controller
er zijn vast wel meer borden die dat ondersteunen
ik kan alleen volgorde aangeven van welke schijven die gaat booten en aangezien ik er maar een heb die opgedeeld is schiet ik daar niet zo veel mee op. Mij lijkt het juist handig als die ook de partities kon gebruiken om vanaf te booten.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

je kan toch gewoon het bootmenu versnellen. Dus als je binnen 3 seconde niks selecteerd, dat ie gewoon de default opstart?? Heb ik ook, en die defaukt kun je gewoon wijzigen. Of is dit niet een oplossing?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Kan wel....
De meeste recente borden, hebben een soort menu waar je kan kiezen vanaf welk device je wilt booten. Je kunt dit menu vaak oproepen door zo'n beetje na de mem-check op esc te drukken. Zowel mijn P3V4X als mijn A7V266E hebben die mogelijkheid.

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 16:06 schreef silentsnow het volgende:
je kan toch gewoon het bootmenu versnellen. Dus als je binnen 3 seconde niks selecteerd, dat ie gewoon de default opstart?? Heb ik ook, en die defaukt kun je gewoon wijzigen. Of is dit niet een oplossing?
dat kan maar ik wil graag dat ie meteen doet wat ik wil dat ie doet (uhm beetje lastig met PC's mja) en niet dat ik mn pc aanzet hij gaat booten en ik er bij moet blijven zitten om OS te selecteren liefst heb ik dat hij na bijvoorbeeld een ENTER op mn tb hij WIN XP opstart en na een spatie LINUX oid. En ik heb maar een HD van 60 GB en die is niet aan vervanging toe en is ook nog niet vol.
Op zaterdag 22 december 2001 16:11 schreef diekstra het volgende:
Kan wel....
De meeste recente borden, hebben een soort menu waar je kan kiezen vanaf welk device je wilt booten. Je kunt dit menu vaak oproepen door zo'n beetje na de mem-check op esc te drukken. Zowel mijn P3V4X als mijn A7V266E hebben die mogelijkheid.
het is niet het device wat ik wil selecteren maar de partities en dat word niet ondersteund. :(

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat dus (nog) niet??
Pagina: 1