Hallo medetweakers, hier een vervelend probleempje. Ik heb Mxstream basic, met een 'getweakt' modem. Tot voor kort werkte alles prima, inclusief active en passive ftp (dus downloaden en uploaden naar externe ftp servers). Een aantal dagen geleden heb ik echter de nat rules geflushed (omdat het een zooitje was
), maar nu werkt active ftp niet meer. Passive werkt wel, maar sommige ftp's ondersteunen nu eenmaal geen passive mode. Dit krijg ik als ik active ftp probeer:
Dit is logisch, aangezien 10.0.0.150 mijn interne ip-adres is. Ik neem aan dat de adsl modem dit adres automatisch zou moeten veranderen in mijn 'externe' ip-adres, maar hoe doe ik dat? Ik hoop dat er hier mensen zijn die dat weten...
NB: voorheen werkte active ftp dus wel!!
code:
1
2
3
4
5
| PORT 10,0,0,150,6,136 200 Illegal PORT Command LIST -al 425 Can't build data connection: Connection refused. 226 Transfer complete. |
Dit is logisch, aangezien 10.0.0.150 mijn interne ip-adres is. Ik neem aan dat de adsl modem dit adres automatisch zou moeten veranderen in mijn 'externe' ip-adres, maar hoe doe ik dat? Ik hoop dat er hier mensen zijn die dat weten...
NB: voorheen werkte active ftp dus wel!!
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...