Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
firewall VERWIJDERD???
irq conflicts?
alles in netwerken verwijderen, her install, workgroup goed?
euh euhm euhm
heeft u het al bij de buren geprobeerd?
Verwijderd
- Computers in hetzelfde subnetmask zetten (TCP/IP)
- NetBEUI Protocol installeren (kweet niet meer precies wat het inhoudt
- Voor sharing uiteraard IPX/SPX protocol erop knallen
IP is niet aan barrels, anders kon ik niet pingen.Op zaterdag 22 december 2001 18:48 schreef Stefantv het volgende:
ip aan barrels?
firewall VERWIJDERD???
irq conflicts?
Firewall hoef ik niet te verwijderen. Hij staat uit, maar de ping komt er door. Dus hij blokt niet
Ze zitten alletwee in hetzelfde subnetOp zaterdag 22 december 2001 20:20 schreef Lietsj het volgende:
- NetBEUI Protocol installeren (kweet niet meer precies wat het inhoudt, maar helpt wel vaak bij het communiceren tussen verschillende besturingssystemen)
NetBEUI is een legacy protocol dat eigenlijk niet meer wordt ondersteund. Daar moet je zo snel mogelijk van af. In XP zit het niet eens meer. Je moet het er appart bij zetten.
IPX staat er op.
Het bizarre is dat het vanmorgen 'zomaar' wel werkte. Ik snap er niets meer van. Maar ja, het zal wel goed zijn. Misschien moesten ze aan elkaar wennen
Amateurcoureur en fervent banktukker
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
IPX/SPX wordt NIET gebruikt voor windoze shares...Op zaterdag 22 december 2001 20:20 schreef Lietsj het volgende:
Sommige besturingssystemen kunnen niet 1 2 3 met elkaar communiceren, wat ik altijd doe is het volgende
- NetBEUI Protocol installeren (kweet niet meer precies wat het inhoudt, maar helpt wel vaak bij het communiceren tussen verschillende besturingssystemen)
Je heb al die brol niet nodig
NetBEUI ook niet.
Gebruik gewoon netbios over TCP/IP.
Ach, heb ik wel vaker gezien op win98 configuraties. pingen werkt, netwerk neighbourhood niet. Als het eenmaal werkt: afblijven. factorur die ermee te maken lijken hebben:Op zondag 23 december 2001 18:22 schreef Ortep het volgende:
Het is 'plotseling' gaan werken. Waarom weet ik nog niet helemaal. Voor zover ik weet heb ik niets veranderd. Maar ik zit dit nu te schrijven op mijn laptop via remaote desktop op mijn pc.
-effe wachten, dan komt het in orde
-ipv wacht tot "browse" werkt gewoon in verkenner hard de sharenaam ineens intikken:
\\anderepcnaam\cshare
-volgorde van aanzetten machines maakt uit.
-rotte kabels verpesten het soms.
-De win98 kant is (echt!) de rotte kant.
-guest account aanzette op nt bak helpt. dit is standaard disabled. (Let op dat je internet niet aan je share hangt.)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ja ik heb het net zitten testen. Als ik ze alletwee uit zet, dan ziet w98 de xp kant niet nadat ze weer op zijn. Maar ik kan wel 'find computer' doen. Ik kan er dan ook gewoon op. Maar in de network neighbourhood duikt hij soms pas 10 minuten later op.Op maandag 24 december 2001 13:59 schreef leuk_he het volgende:
-effe wachten, dan komt het in orde
-ipv wacht tot "browse" werkt gewoon in verkenner hard de sharenaam ineens intikken:
\\anderepcnaam\cshare
Praat me er niet van, ik heb altijd geweigerd te werken met dos gebaseerde windows. DOS zelf werkte OK maar ik ben pas aan een MS GUI begonnen toen NT4.0 er was. Ik moet hier helaas met W98 werken door dat laptopje, maar ik zit er over te denken om er toch maar W2K op te zetten. Dat werkt veel degelijker.-De win98 kant is (echt!) de rotte kant.
Ik heb een aparte User er voor aangemaakt. Met eigen rechten Guest is me net iets te bekend-guest account aanzette op nt bak helpt. dit is standaard disabled. (Let op dat je internet niet aan je share hangt.)
Ok...remote desktop werkt. Nu op naar de ICS...Ik merkte dat hij daar een vast IP adres voor gebruikt. Nu ja daar komen we ook wel weer door
guest is meer een anonymous account, als je dat op een share zet is er geen wachtwoord nodig. Kan helpen als je een fout over ipc$ krijgt, maar is eigenlijk niet de goede oplossing.Op maandag 24 december 2001 15:38 schreef Ortep het volgende:
Ik heb een aparte User er voor aangemaakt. Met eigen rechten Guest is me net iets te bekend
Je netwerkbindings (hangt sharing aan de dailup adapter in netwerk settings) bepaald veel meer of je shares aan internet hangen.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Wat een kul. Het is echt onzin om tegelijk meerdere protocollen te gebruiken. Als je wilt internetten gebruik je TCP/IP. Dit praat ELK modern OS tegenwoordig. Als je wilt Windozen installeer je tevens "client for M$ netwerken" en "File en print sharing".Op zaterdag 22 december 2001 20:20 schreef Lietsj het volgende:
Sommige besturingssystemen kunnen niet 1 2 3 met elkaar communiceren, wat ik altijd doe is het volgende
Er zijn nog wel IPX/SPX (Novell) netwerken, maar die gebruiken dan weer een gateway die aan de ene NIC IPX/SPX praat, en aan de andere TCP/IP.
Sterker nog, het gebruiken van meerder protocollen leidt bij foutzoeken alleen maar tot verwarring...
Om verder op het probleem in te gaan van de topicstarter. Hebben de gebruikte NIC's file & printsharing (Of netBIOS over TCP/IP, da's hetzelfde), en client for M$ networks aanstaan? Zitten de machines in hetzelfde subnet?
suc6,
Hans
Het werkt inmiddels, ze zaten inderdaad in hetzelfde subnet en ze hadden de netbios en client for MS aanstaan. Het lijkt er op dat het een algemeen W98 probleem is dat het tijden duurt voor je wat ziet. Dan werkt het al wel, maar je ziet niets. Je kan dan wel rechtstreeks er naar toe en dat werkt dan wel.Op maandag 24 december 2001 16:01 schreef abreemjathuis het volgende:
Om verder op het probleem in te gaan van de topicstarter. Hebben de gebruikte NIC's file & printsharing (Of netBIOS over TCP/IP, da's hetzelfde), en client for M$ networks aanstaan? Zitten de machines in hetzelfde subnet?
Verwijderd
Uhhmm nee, vertelOp donderdag 27 december 2001 09:44 schreef sictc het volgende:
Zegt "master-browser" dan niemand iets ?
Zal wel simpel zijn,
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein