Ik heb hier een PC voor mijzelf gebouwd, met een
ASUS A7V266-E moederbord
512MB DRR
AMD XP1800+
Thermaltake Mini SuperOrb
Ik heb er nog niks aan getweaked.. (En dat -E moederbord heb ik alleen omdat ze 'm zonder onboard-sound niet op voorraad hadden. Die heb ik dus uitgeschakeld in de bios)
Eens in de zoveel tijd loopt ie vast wanneer ik aan 't browsen ben met IE of Netscape 6. Eerst dacht ik dat 't IE was, maar het gebeurt nu ook met Netscape.
Dus heb ik de netwerkkaart getest, een paar gigabyte aan dataverkeer veroorzaakt, maar dat schijnt geen probleem te zijn.
In spelletjes loopt ie ook niet vast.
En ik heb ook MBM5 ff geinstalled. En ik zie een paar vreemde dingen:

Ik vind de RPM van de bovenste fan van mijn superorb (FAN2) errug hoog. (Geeft ie ook in de bios aan)
En de voltage van de -12 schommelt heel erg. En dan lijkt verhouding te hebben met de RPM van die ene fan. Daarom ook 2 screenshots. Ik vind -15.69 een behoorlijke afwijking van -12.
Ook heb ik beide fans even omgewisselt (stekkertje alleen
), en dan heeft nog steeds de bovenste een hoog RPM.
Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien een tip of oplossing?
ASUS A7V266-E moederbord
512MB DRR
AMD XP1800+
Thermaltake Mini SuperOrb
Ik heb er nog niks aan getweaked.. (En dat -E moederbord heb ik alleen omdat ze 'm zonder onboard-sound niet op voorraad hadden. Die heb ik dus uitgeschakeld in de bios)
Eens in de zoveel tijd loopt ie vast wanneer ik aan 't browsen ben met IE of Netscape 6. Eerst dacht ik dat 't IE was, maar het gebeurt nu ook met Netscape.
Dus heb ik de netwerkkaart getest, een paar gigabyte aan dataverkeer veroorzaakt, maar dat schijnt geen probleem te zijn.
In spelletjes loopt ie ook niet vast.
En ik heb ook MBM5 ff geinstalled. En ik zie een paar vreemde dingen:

Ik vind de RPM van de bovenste fan van mijn superorb (FAN2) errug hoog. (Geeft ie ook in de bios aan)
En de voltage van de -12 schommelt heel erg. En dan lijkt verhouding te hebben met de RPM van die ene fan. Daarom ook 2 screenshots. Ik vind -15.69 een behoorlijke afwijking van -12.
Ook heb ik beide fans even omgewisselt (stekkertje alleen
Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien een tip of oplossing?
...