Toon posts:

Netwerkkaart wel zichtbaar, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een netwerkkaart van Gistron (Videal) in mijn computer geduwd, en hij wordt heel netjes door mijn Windows XP herkend als Realtek nogiets.

Alleen als ik een netwerkkabel in mijn netwerkkaart stop, dan gaat er geen lampje op de kaart branden (Active), en ook in Windows geeft ie nog steeds aan 'network cable unplugged'.

Zou het eraan kunnen leggen dat ik een gewone UTP-kabel gebruik i.p.v. een crosswire?
Of doe ik iets anders fout?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Zit aan de andere kant wel een pc?

Zo ja dan gebruik je de verkeerde kabel, zo nee, tja dan is dat al een probleem. De lampjes gaan namelijk pas branden als je een VERBINDING hebt met een andere PC of een hub/switch.

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 15:06 schreef ralfbosz het volgende:
Zit aan de andere kant wel een pc?

Zo ja dan gebruik je de verkeerde kabel, zo nee, tja dan is dat al een probleem. De lampjes gaan namelijk pas branden als je een VERBINDING hebt met een andere PC of een hub/switch.
Aan de andere kant van de kabel zit een laptop.
Dus ik gebruik een verkeerde kabel? Heb ik een crosswire nodig?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:51

Kettrick

Rantmeister!

Op zaterdag 22 december 2001 15:10 schreef bloempot het volgende:

[..]

Heb ik een crosswire nodig?
Yep :)

Crosslink trouwens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

Dan zal ik me 's ff zo'n kabeltje gaan halen...

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

als de 2 pc's elkaarnog niet zien moet je het netbios protocol installeren, wel oppletten dat je het weer uitzet op je internet verbinding, het wordt nl. op alle netwerk kaarten actief. Daarna is fileshare, transfer a piece of cookie

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Pagina: 1