Shuttle ae25 pakt mijn celeron 1200 niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probleem: celeron 1200/256kb/100MHz wordt gezien als 301 MHz pentium III. het bios wil niet upgedate worden want het bios is write protected (nog nooit meegemaakt overigens)
cmos reset helpt niet.

iemand een idee hoe ik het bios kan flashen?

systeem: Shuttle ae25 (fcpga-2, i815eb) / celeron 1200

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Je moet ff een jumper ergens op je mobo omzetten zodat je bios niet meer write protected is. Staat vast wel in je mobo boekje :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Zit er niet ergens een jumpertje op je bord waarmee de write protection kan uitschakelen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Niet online
in het boekje onder het kopje jumpers:
cmos clear.

dat is de enige jumper op het bord.
en die heb ik al gebruikt met de stroom er af volgens de officiele procedure, 10 sec enz.

ik begin te denken dat het bios gelockt is als er een cpu op zit die hij niet herkent. en dat ik dus ergens een p3 vandaan moet halen om het bios te kunnen flashen. het volgende probleem is dat bios ae25sm21 het enige bios schijnt te zijn van het bordje en die heeft nog geen celeron 1200 support. dat wordt denk ik terugbrengen en een ander bordje halen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Dat had ik ook toen ik mijn standaard bios er nog in had zitten. Gewoon effe updaten dus.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

bij mij staat dat protection in de bios zelf,dus als je daar nou eff kijkt of het erbij staat

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Tja, je kan 'm terugbrengen. Maar is het BIOS het enige wat 'm verkeerd aangeeft? Ik bedoel, draait alles 100% en wordt er wel 1200MHz aangegeven als je met diverse tools/utils kijkt? Zo ja, dan zou ik me om zo'n 'schoonheids' foutje niet al te druk maken (maar da's mijn 'luiheid' ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Niet online
Dat had ik ook toen ik mijn standaard bios er nog in had zitten. Gewoon effe updaten dus.
updaten lukt dus niet.
bij mij staat dat protection in de bios zelf,dus als je daar nou eff kijkt of het erbij staat
ik kan het in mijn bios niet vinden. hoe heet die functie precies?
Zo ja, dan zou ik me om zo'n 'schoonheids' foutje niet al te druk maken (maar da's mijn 'luiheid' )
ik geef je helemaal gelijk, ik ben zo van 'als het werkt moet je je niet afvragen hoe' maar het is voor een klant...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Weet die klant veel van comps? Anders probeer je 'm wijs te maken dat dit de FSB is ofzo ;)

edit:
Hij moet haast wel goed lopen, een celly is multiplier locked en de bus moet je even checken of die inderdaad op 100 Mhz loopt, en aangezien ie start werkt ie wel helemaal volgens mij. Enige manier om weergave correct te maken is bios flash, sorry...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• smvs
  • Niet online
die klant is systeembeheerder bij mij op school en hij weet er veel van ja. en hij wil ook alles perfect hebben dus hij accepteert dit niet. (zou ik ook niet doen denk ik, als ik ergens iets koop zorgen ze maar dat het helemaal in orde is)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Dan heb je een probleem denk ik :'( Want zonder bios update laat ie het niet goed zien...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1