PC Boot spontaan :( Oplossing???

Pagina: 1
Acties:

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Mijn pc is onderhevig aan het spontaan rebooten. Het maakt niet uit welk besturingssysteem ik gebruik.

Nu heb ik het automatisch opstarten van XP uitgezet, en de blauwe schermen opgeschreven. Dit is het resultaat van 1 week werken op de pc:
code:
1
2
3
4
5
6
Omschrijving                 Aantal keer voorgekomen.
PAGE FAULT IN NONPAGED AREA     4
IRS NOT LESS OR EQUAL           5
ONBEKEND (die bestaat dus ook)     1
MEMORY MANAGEMENT               1
NO MORE IRP STACK LOCATIONS     1

Wijzen deze foutmelding op een bepaalde hardware?? Ik wordt zo langzamerhand gek en wil hem het raam uitgooien..

Voor de specs, zie m'n sig

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
kick..

had de net weer een boot .. met de error: BAD SPOOL

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

bad spool weet ik nix op .

de volgende dingen heb ik wel gevonden .

[topic=354659/1/25]

[topic=321048/1/25]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

lijkt anders verdacht veel op brak geheugen ;)

heb je die als eens vervangen oid ?

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Zal binnenkort eens een winkel binnenlopen om m'n geheugen te testen.... maybe dat het daar aanligt.. anders zal het m'n mobo moeten zijn.

Ligt nl niet aan de kaarten omdat die er allemaal al een paar weken uit zijn geweest.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Idd komt BAD SPOOL vaak voor als je geheugen dood is... Probeer hier eens een andere in te zetten!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 16:48 schreef Neejoh het volgende:
Idd komt BAD SPOOL vaak voor als je geheugen dood is... Probeer hier eens een andere in te zetten!
Bad spool kreeg ik vandaag voor het eerst :(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
• [topic=335887/1/500]

• [topic=170268/1/500]
This is a Windows NT Executive character-mode STOP message. It indicates a page fault in the address space reserved for non paged data.

Probeer eens ander geheugen... Ik denk dat het daar aan ligt.
Een page fault gebeurt als geheugen wat op gevraagd wordt in de swap-file is opgeslagen. Dit komt regelmatig voor en is niet erg. Non paged data is data die niet in de swapfile opgeslagen mag worden. (kernel o.i.d.) Als hier fouten in optreden lijkt het mij dat het geheugen kapot is.
hier hem je miss al wat aan :)

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
ik heb dit probleem ook een keer gehad, toen bleek dat de processor een tik had toen ik deze verving was alles weer normaal.

yep it's me

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het IRS NOT LESS OR EQUAL probleem ook gehad, bij mij kwam het door een brakke 512MB geheugenreep :{. ik zou als ik jou was toch maar eens je geheugen gaan controleren.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op zaterdag 22 december 2001 16:47 schreef evaarties het volgende:
Zal binnenkort eens een winkel binnenlopen om m'n geheugen te testen.... maybe dat het daar aanligt.. anders zal het m'n mobo moeten zijn.

Ligt nl niet aan de kaarten omdat die er allemaal al een paar weken uit zijn geweest.
geheugen testen: www.memtest86.com
staat tegenwoordig ook in de faq ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 10:19 schreef Aikeleer het volgende:
Ik heb het IRS NOT LESS OR EQUAL probleem ook gehad, bij mij kwam het door een brakke 512MB geheugenreep :{. ik zou als ik jou was toch maar eens je geheugen gaan controleren.
is het niet IRQ NOT LESS OR EQUAL :?

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
Op zondag 23 december 2001 10:37 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

is het niet IRQ NOT LESS OR EQUAL :?
lijkt me niet. less or equal is niet iets wat op IRQ's van toepassing is lijkt me, aangezien die niet in rekenwerk gebruikt worden.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 10:49

DizzyWeb

Ondertiteld

Kheb toch echt al wel us IRQ NOT LESS OR EQUAL gehad :?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Toch wel, irq not less or equal ik heb hem ook gehad, ik heb xp opnieuw geinstalleerd, weg was het, ik heb de search eens ff gebruikt, het waren mijn sblive drivers.
Al dat installen voor nop |:(

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
hmm... schijnbaar drivers/aparatuur die een IRQ onder een bepaald getal willen... vaag...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Ik had het ook

Ik heb toen in de BIOS bij Powermanagment:
Event wake up of power alarm gedisabled...ze staan nu alle twee op disabled en geen probleem meer.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn topic met ook die NONPAGED_AREA melding is hierboven al genoemd. Gelukkig heb ik de verkoper van Memo Systems om kunnen l*llen en zijn ze hem nu aan het fixen, op "kosten" van de garantie, die gek wilde me eerst 12 euro per 10 minuten laten betalen :( maar dit terzijde.

Zodra ik m'n computer werkend heb en de desbetreffende conclusies van de testers binnen heb, laat ik het je absoluut weten!

Zelf denk ik aan geheugen/mobo

Dividend for Starters

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Test met dit programma je geheugen en je moederboard slots:

http://www.teresaudio.com/memtest86/#timing

Eerst 1e module in slot 1, dan 2e module in slot 1, en zo verder, bij mij was slot 2 kapot en nu zitten ze in 1 en 3 en het werkt vlekkeloos, had exact dezelfde symptonen, laat ff weten of het gelukt is!!!

Dividend for Starters

Verwijderd

IRQ not less or equal.

Tot gisteren ook last van gehad, ik kreeg 'm zo'n 3 keer per dag. Ik heb gekeken welke IRQ m'n PCI kaarten hadden, en er stonden 4 PCI kaarten op IRQ 11.
Nu zei iemand tegen mij dat een IRQ er maximaal 3 aankan, dus heb ik 1 van die kaarten uitgezet, m'n netwerkkaart. Sindsdien geen last meer van gehad (das 2 dagen :p)

Videokaart, Audiokaart, ISDN en netwerkkaart stonden op IRQ11.

Probeer dat eens, check ff welke IRQ's je PCI-kaarten gebruiken en veel succes ermee ;x

Verwijderd

Ik wilde eventjes reageren op dit topic omdat zo verschrikkelijk veel mensen last hebben van dit probleem!. Ik heb 8 maanden gezocht naar het probleem 'irq is less or not equal' en spontane blauwe schermen en resets!

Ik heb alle kaarten erin en eruit gehad en verwisseld,
drivers geupdate, uiteindelijk alle spullen vervangen tot de voeding toe!

Waar blijkt het nu aan te liggen!!!!:

Aan de stroomtoevoer!! Ik moet m'n pc op een enkel stopcontact aansluiten wat geaard is en dat zijn alle problemen weg. Als dat geen oplossing is kun je ook nog een ups(noodvoeding) aanschaffen, die kosten een eurotje of 115 en die stabiliseren de stroomtoevoer. Ik heb dit probleem gehad met 2 pc's op 2 verschillende lokaties en heb er nog nooit 1 ding over gelezen ergens ter wereld op het internet, terwijl ik echt alle forums, newsgroups en websites heb afgezocht!

Ik hoop hiermee diegene te kunnen helpen eventueel die ook constant deze problemen hebben. Het lijkt ook alleen voor te komen bij nieuwe pc's de oudere bijv. een athlon 1ghz die ik hiervoor had, had er geen last van.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan, ik verwacht dat er een hoop mensen hiermee geholpen zij, ik hoor namelijk van meer kanten dat ze dit soort problemen hebben en er met geen mogelijkhied achter kunnen komen wat het is.

Suc6

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 15:29
Ook hetzelfde probleem gehad met IRQ not less or equal.
Bij mij was het probleem dat de USB2.0 controller met overige hardware conflicteerde. In bios op disabled gezet en geen problemen meer. :-)

Je zou ook nog even naar je ACPI configuratie kunnen kijken.

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40
DizzyWeb schreef op 24 december 2001 @ 00:29:
Kheb toch echt al wel us IRQ NOT LESS OR EQUAL gehad :?
Lijkt me sterk ...

Het zal eerder zijn "IRQL NOT LESS OR EQUAL"

Lezen is nog steeds een vak :Y)

Repareren doe je zo.

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Sine schreef op 22 september 2002 @ 14:33:
[...]

Lijkt me sterk ...

Het zal eerder zijn "IRQL NOT LESS OR EQUAL"

Lezen is nog steeds een vak :Y)
Wat een onzin, het is echt "IRQ NOT LESS OR EQUAL"

Maar ik zit dus ook met het probleem...

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:43
Ik heb sinds twee wekens dus ook zo'n probleem :{
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en nog meer
ik krijg per dag meer dan 20 blauwe schermen :{ :(
Alle temp-files van de downloads van KaZaA worden verwijderd :{ (600mb van de 700mb binnen->blauw scherm->reboot->download = weg! :( )
Kan iemand mij helpen, plz? :?
AMD T-Bird 950Mhz
SiS K7S5A-LAN
40gb seagate 7200rpm
2x256 mb ddr

hebben jullie nog meer info nodig?

Verwijderd

nou, wat heb je zoal al geprobeerd. Bijv. ander geheugen, andere voeding, nieuwe install of repair, .... :?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:43
Nieuwe kast (nieuwe voeding dus) & fresh install.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ComputerFreakz schreef op 13 November 2002 @ 16:03:
Nieuwe kast (nieuwe voeding dus) & fresh install.
Probeer eens alle tips die in dit topic staan. Bijvoorbeeld je geheugen te testen met MemTest86. (extended test voor de zekerheid)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Wat was het nou precies :?

Waarschijnlijk je geheugen he :P
Pagina: 1