Toon posts:

compaqbios bij alle modellen hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens dat de bios van compaq in alle compaq pc's hetzelfde is (alleen de nieuwere kunnen natuurlijk meer). En dat het dus ook mogelijk was dat je de bios van een b.v. compaq 4830 kun upgraden naar die van een 5xxx of nieuwer. Is dit zo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is dat niet gewoon een biosflash waar jij het over hebt. en dezelfde bios lijkt me sterk moet ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ja , ik bedoel, ik heb beneden nog een compaq 4830 staan,en daar kun je niet echt veel mee met de bios, maar daar zijn niet echt veel updates voor. Zou het mogelijk zijn om er een biosupgrade voor een nieuwere machine op te zetten? (de nieuwste biossen van compaq zijn net zo uitgebreid als die van award, ed.)

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
compaq bios staat op een 'non-dos' partitie van een paar MB op je harddisk. je kunt zonder problemen een nieuwer 'bios' erop installeren middels de compaq software die je op hun site kunt downloaden. werkt erg simpel. werkt het goed; mooi!
werkt het niet; orginele bios terugzetten! (je kunt er niets aan verklooien)

p.s. laat het even weten of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
ja wel meer mensen zeggen dat die bios op de harde schijf staat, maar dat lijkt me vaag want ik heb er een tijd geleden een nieuwe harde schijf ingezet. Of maakt hij die partitie dan automatisch als je er een lege schijf inzet ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
hoeve 'lijkt me vaag'... zo doet Compaq dat. Ik vertel het je... zo is het. Bij 'nieuwe' harde schijven (en bij volledig geschoonde harde schijven is zo'n partitie dus niet aanwezig.
Je gaat naar de Compaq site, zoekt naar 'Configuration & Diagnostics', downloaden, op diskettes zetten, DJ spelen, en hoppa, complete 'BIOS' met diagnosemogelijkheden zijn 'terug' op je harddisk. Klaar voor gebruik als je op 'F10' klikt bij het opstarten van je PC (zodra het knipperende cursortje naar rechts bovenin beeld springt).

Niet twijfelen meer, gewoon doen. Werkt.
Pagina: 1