Toon posts:

Algemene Hardware problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al tijden bezig met mijn pc, maar wil niet echt vlotten, weet iemand of er tussen mijn onderdelen iets zit dat elkaar bijt?

hier mijn onderdelen:

mobo aopenax63pro
Intel 1ghz
512 Sdram 133
maxtor 20gb harddisk
Voodoo 5 5500 64 mb AGP
Creative SB live PCI
Creative Encore DXR3 PCI
Pinacle PCTV RAVE PCI
3COM 3c509b ISA

de foutmeldingen lopenuiteen van instabiel systeem onder 98 en xp, vastlopers, herstarten, fouten met kopieren.. noem maar op, niet echt om blij mee te zijn.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

welk OS?
heb je overal de laatste drivers van?

Verwijderd

kabels goed checken ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Eerst heeft er 98 op gestaan en daarna XP installatie. Die installatie van XP ging ook niet van harte en heeft een bedrijf voor mij moeten doen.

Daar kwamen ze ook niet uit, en hebben ze maar het moederbord vervangnen. De pc heeft sinds gisteren continue gedraait, maar het probleem lijkt niet verholpen te zijn.

Kabel zijn bij mijn weten allemaal gecontroleerd.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op zaterdag 22 december 2001 13:15 schreef henkie2002 het volgende:
Ik ben nu al tijden bezig met mijn pc, maar wil niet echt vlotten, weet iemand of er tussen mijn onderdelen iets zit dat elkaar bijt?

hier mijn onderdelen:

mobo aopenax63pro
Intel 1ghz
512 Sdram 133
maxtor 20gb harddisk
Voodoo 5 5500 64 mb AGP
Creative SB live PCI
Creative Encore DXR3 PCI
Pinacle PCTV RAVE PCI
3COM 3c509b ISA

de foutmeldingen lopenuiteen van instabiel systeem onder 98 en xp, vastlopers, herstarten, fouten met kopieren.. noem maar op, niet echt om blij mee te zijn.
De kabels zijn allemaal gecontroleerd, hoe heb je dat gedaan dan? Of heeft iemand anders het gedaan (bij de zaak waar je hem haalde bijvoorbeeld?!? DIe vervangen vaak liever in 5 minuten het mobo zonder de hele PC goed na te lopen, kost ze minder tijd). . Soms zijn het gewoon een paar rotte IDE kabels van een paar kwartjes die de boel kunnen vergallen inderdaad. Al eens een andere HD ingehangen of je systeem kaal opgestart en onderdeel voor onderdeel er ingehangen om te kijken wanneer de problemen precies beginnen. De onderdelen die je hierboven opnoemt lijken mij elkaar niet te bijten.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Dubbelpost... sorry :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels bij Aopen gekeken, en daar hebben ze het geheel getest op XP en dat lijkt te werken.

http://english.aopen.com.tw/tech/report/perf/wxpvsmb.htm

bij Voodoo 5 zijn ook veel problemen, maar dat vooral op het OPENGL/GLIDE vlak.

De problemen zijn begonnen nadat er een processor upgrade .is gedaan naar die 1 ghz. Voorheen was dit 800 mhz. Dit is uitgevoerd door dezelfde zaak als hierboven beschreven.
Pagina: 1