Toon posts:

Systeemeisen voor DVD playback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dvd speler voor mijn PC aanschaffen, maar ik weet niet of mijn pc-tje wel goed genoeg is? Kan ik met een AMD k6 200 Mhz, 64 mb dimm en een riva tnt2 32 mb video kaart dan ook films kijken?

Wat voor een dvd speler raden jullie mij aan?

Verwijderd

Ik ben bang dat je systeem te langzaam is om DVD films te bekijken. Je zou opzich wel een film kunnen kijken maar het beeld zal niet vloeiend zijn.

Het zou dus in jou situatie wel handig zijn om er een MPG kaart bij de DVD-speler te kopen.
Het voordeel hiervan is ook nog eens dat je een TV hierop kan aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand suggesties voor een mpeg kaart?

Verwijderd

Hollywood + van Sigma designs werkt best goed. Kan niet alles afspelen en sommige mensen klagen daarover, maar ook niet elke standalone is trouble free.
Ik ben er wel tevreden over. Kwaliteit is goed en de TV-out is ook goed. Kan mbv software alle regio's afspelen als je dvd speler regio vrij is.
Een pentium 133 zou geloof ik snel genoeg zijn!

Verwijderd

Ik heb zelf altijd een Creative DXR3 gebruikt, nooit problemen mee gehad.
Heb hem hier nog wel compleet liggen, kan je zo van me overnemen :)

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik ben bang dat je dat niet gaat redden. Ik heb DVD gekeken op een K6-2/400 met 128MB geheugen en dat was al op 't randje. Als er een explosie te zien was dan ging 't beeld al wat schokken en je kreeg versnipperd geluid. Een hardware matige MPEG decoder zal dus geen overbodige luxe zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft intern geheugen invloed op de snelheid van het beeld, ik heb 64 mb, zou het uitmaken als ik 256 zou hebben?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geheugen maakt niet zoveel uit als processorsnelheid en evt. DMA voor je DVD speler.

Celly500 barebone met DMA aan trekt het iig wel hier. Zet je DMA uit dan is het bagger :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 18:02 schreef BackSlash32 het volgende:
Geheugen maakt niet zoveel uit als processorsnelheid en evt. DMA voor je DVD speler.

Celly500 barebone met DMA aan trekt het iig wel hier. Zet je DMA uit dan is het bagger :)
Wat is een celly500 barebone? ik zag in de pricewatch wel iets over een barbone voor amd of intel maar ik weet nog steeds niet wat het is?
Pagina: 1