Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Of maak 'm dualboot .
Het enige wat ik me kan bedenke is idd via VMWare (werkt he ook niet met die nieuwe VMWare server versie ??)
Tijd voor een nieuwe sig..
Een dualboot van een server is nog niet echt een optie...Op zaterdag 22 december 2001 13:09 schreef Koffie het volgende:
formatteer 1 van je servetjes die je tochniet ebruikt, en zet er NetWare op.
Of maak 'm dualboot .
Het enige wat ik me kan bedenke is idd via VMWare (werkt he ook niet met die nieuwe VMWare server versie ??)
er zijn nog geen servers die we niet gebruiken.
Naja.. versie 3 van VMWARE .... werkt dat... ?
proberen maar.
Ik had gehoopt dat er nog andere alternativen zouden zijn.
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Eigen ervaring of gelezen op inet ??
Ik heb tijdens een zoektocht naar deze combi zelfs een complete instalatie handleiding gevonden om NW5 onder VMWare te installen (that is, de oue VMWare .. niet de server versie)
dan vul ik het even aan,Op zondag 23 december 2001 12:29 schreef Koffie het volgende:
Hoe kom je erij dat Netare niet onder VMWare draait trouwens?
Eigen ervaring of gelezen op inet ??
Ik heb tijdens een zoektocht naar deze combi zelfs een complete instalatie handleiding gevonden om NW5 onder VMWare te installen (that is, de oue VMWare .. niet de server versie)
ik heb het zelfs draaiend gehad bij mij thuis met vmware... het werkt dus gewoon,
netware 6 moet ik alleen nog wel proberen, maar dat zal ook wel lukken,..
idee: dit ga ik vandaag gelijk ff proberen
A wise man's life is based around fuck you
Zwelgje... pics en info zijn welkom
Kijk maar eens op http://www.novell.com/products/nds/
Specs ...ik doe er niets meer aan.
ben nu bezig met installeren, plaatjes komen dus laat op de middag.....Op zondag 23 december 2001 12:54 schreef Koffie het volgende:
Over welke versie van VMWare hebben we het nu
Zwelgje... pics en info zijn welkom
Maar, wat heeft Netware te bieden dat NT/Unix niet heeft ?
volgende melding:
"VMware Workstation internal monitor error (bug 9297) ***"
this bug is genrally due to VMware Workstation's incomplete implementation of the physical Address Extension (PAE) Please disable PAE in the guest operating system to use VMware workstation."
denk dat ik dus de server variant van VMware nodig ben.. (tenzij iemand weet hoe ik PAE onder netware uit zet (tijdens installatie loopt ie namelijk al vast, is er een commandline switch voor?)
overigens: ik weet het al...volgens vmware makers KAN netware6 niet draaien onder vmware 3.0...
jammer
Beter file en print functuionaliteit. Stabiel(er). NDS. Alles wat W2K ook heeft, maar dan al ongeveer 10 jaar geleden standaard ...Op zondag 23 december 2001 13:21 schreef XTerm89D het volgende:
Ik ken netware niet; dus neem dit vooral niet op als flame of zo.
Maar, wat heeft Netware te bieden dat NT/Unix niet heeft ?
Nah, laten wehet ff ontopic houden, want dit woord anders geheid een flame (en dan moet ik er een slotje op zetten
ja die werkt wel, (heb ik draaiend gehad)Op zondag 23 december 2001 13:40 schreef Koffie het volgende:
Probeer het eens met NW5 ... die *moet* werkend volens mij.
ga nu de server variant van vmware installeren (GSX server).. kijken of dat werkt..
"i'll keep you posted.."
[quote]
Creating a NetWare 6 cluster in VMware 3.0
[/quote]
mischien heeft ie een beta gebruikt van netwar6 (eentje die nog niet PAE gebruikt ???)
is nu aan het installen...
wel vreemd overigens, bij installatie van een guest os kun je niet kiezen uit netware (oid), dus ik kies 'other' dan edit je die .vmx file en zet je er 'netware6' in...
en daarna werkt het min of meer, erg dubieus waarom er op de VMware site hier niks over staat... (ja dat het niet werkt)
Het staat er niet omdat het geen ondersteunde optie is.. ze willen eea waarschijnlijk nog wat beter testen en implementeren voordat ze het online zetten.Op zondag 23 december 2001 14:05 schreef zwelgje2 het volgende:
erg dubieus waarom er op de VMware site hier niks over staat... (ja dat het niet werkt)
Bij Novell zelf staat trouwens ook gewoon dat het op deze manier aan de praat te krijgen is.
Maar het gaat vooral om de nds... dus die link ga ik zoizo bekijken
netware 5.1 had ik toendertijd ook probs mee met vmware (toen nog versie 2.0) maar moet zeggen netware6 installeerd als een speer, ik merk weinig tot geen verschil met een 'echte' installatie, behalve dan dat de kleurtjes 'shaded' zijn...
Klinkt interessant namelijk
ik zal ze ff met photoshop wat kleiner maken..
www.xs4all.nl/~zwelgje
hier heb ik een 5tal plaatjes staan (overigens weinig spectaculair, overigens let niet op mijn bureaublad die is wat 'spartaans' (twas op mijn testmachine ook)
ik heb de setting uitgevoerd zoals in de link beschreven die koffie hier heeft gepost, daarna kun je gewoon installeren als ware het een echte server, niks geen probleem wat dan ook, ja 1tje ik had een vaag ip probleem, hij bleef zeuren dat het ingevoerde ip adres als bezet was (is niet zo overigens!), dus ik heb IPX only gedaan, (nadat ik al 20 verschillende ip adressen had geprobeerd..)
settings:
guestOS = "netware6"
svga.8bitonly = TRUE
ik vermoed dat het komt omdat ie met svga.8bitonly = TRUE
is gestart ofzo,
ik heb het nu aan de praat gekregen.
Novell 5.1 met vmware 3.0
ik denk dat ik maandag met testen ga beginnen.
heb je ook het tcp/ip gedeelte aan de gang gekregen? tis heel vreemd hier, ik kan WEL op ipx draaien (dan ziet ie de server ook wel)Op dinsdag 25 december 2001 09:43 schreef reddog33hummer het volgende:
mijn harte bedankt mijne heren,
ik heb het nu aan de praat gekregen.
Novell 5.1 met vmware 3.0
ik denk dat ik maandag met testen ga beginnen.
maaaaaar.. als ik vanaf de prompt (of met inetcfg) tcp/ip wil configureren dan doet hij het voor 1 seconde (?) en dan UNBIND ie tcp/ip weer van die adapter.... heel dubieus..
t heeft vast iets met vmware te maken..(aangezien ipx wel werkt..)
Ik dacht al dat het daar mee te maken had, tijdens installatie van netware6 heb ik ook zon melding gehad, t maakte niet uit welk ip adres ik nam hij bleef zeuren dat ie 'duplicate' was..
Verwijderd
Ik bedoel dan als je netware op windows NT/2000 wilt laten draaien dan wordt onderhoud veel moeilijker omdat i.p.v. 1 server, 2 server uitgaan tijdens onderhoud. 1 crash kan overigens ook 2 servers er onderuit halen.
Zijn er overigens speciale redenen waarom het op een andere server moet draaien? Mogelijk backupmogelijkheden, raid systemen als reden? Anders zou ik eerder een desktop inrichten als server. (ook niet echt ideaal maar ja)
Wel een hele domme eigenlijk,Op zaterdag 29 december 2001 16:54 schreef mozeskriebels het volgende:
Zijn er overigens speciale redenen waarom het op een andere server moet draaien? Mogelijk backupmogelijkheden, raid systemen als reden? Anders zou ik eerder een desktop inrichten als server. (ook niet echt ideaal maar ja)
Voeding,
Een of andere slimme gast die het bedrijf bezat had gedacht geld te sparen op de elektrische bedrading. Hierdoor kan het vermogen voor een extra server niet over de bedrading heen
We hadden er ooit een 80486 bij gezet (linux network monitor)... naja die hebben we maar weggehaald toen in een keer het plafond licht begon te geven.
november volgend jaar verhuizen we naar een nieuwe locatie maar tot die tijd....