Muis stoort beeldscherm en kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds een poosje heb ik wat last van mijn muis, een intellimouse explorer. Na een poosje werken met de PC, komt er uit de kast een hoge pieptoon, die opgeroepen lijkt te worden door het gebruik van de scrollbutton op de muis. Tegelijkertijd bewegen over het hele scherm schaduwen als horizontale balken over het scherm. Verder verschijnen er andersgekleurde pixels op het scherm. Het rare is dat dit ook gebeurt als ik met de cursorstuurtoetsen een tekst naar boven of naar beneden doorloop. Wissel ik van scherm, lijkt het weer even over te zijn.

Ik heb al behoorlijk wat dingen uitgeprobeerd. Een andere resolutie of refreshrate helpt niet, alle ventilatoren zijn getest (ook die op mijn grafische kaart). Alles werkt naar behoren.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan mijn grafische kaart ligt.

Kunnen de aanwezige Goeroe's hierover hun licht laten schijnen?

Mijn systeem: 8k7a+, IIyama visionmaster pro 411, Geforce GTS pro MSI-8831 met TV-out, 256 mb crucial ddr cas 2,3.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

shared je videokaart niet toevallige een irq met je ps/2 poort??

• Hampelman
  • Niet online
Nee, daar lijkt het niet op. Ik heb de muis ook getest via de USB-poort, blijft hetzelfde probleem optreden.

Andere suggesties?

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Heb je al geprobeerd je Videokaart op een andere IRQ te forcen?

• Hampelman
  • Niet online
Nee, dat heb ik nog niet gedaan.
Op IRQ 10 zit mijn grafische kaart en iets wat "irq holder for PCI-steering" heet.
Ik heb inmiddels ergens een oude viper 330 van diamond geleend. Tot nu toe geen enkel probleem meer.
Ik vrees dat de kaart langzamerhand naar z'n grootje gaat, maar hoe kan dat zo langzaam gaan? Heb de kaart sinds juni 2001, een doorlooptijd van een half jaar is toch een beetje vreemd.

Affijn, bedankt voor de suggesties, zal hem volgende week wel terugbrengen. :r