Toon posts:

Windows 2000 boot eindigt in zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje want search gaf geen gelijke oplossing.

Mijn superstabiel Windows 2000 systeem die nooit crashed heeft een klein probleempje.
Soms als ik van werk thuis kom en hem aan zet begint hij te booten en eindigt dit helaas in een zwart scherm.TVOUT is het ook niet heb ik getest. Mijn hardware is niet verandert. Na een reset doet hij het wel goed.
sequence
bios OK
bootloader OK
W2000 startup OK
dan zwart

Software
W2000 SP2
NAV2002
NVIDIA 2181

Hardware
ECS K7S5
512MB DDR
SBlive
ASUS 7100

Ik begin hierover omdat een kennis dit ook heeft de overeenkomsten zijn NAV2002/videokaart en Windows 2000 SP2
Weet iemand wat er aan de hand is.

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 20:57
Daar heb ik dus ook last van !!!

Wie weet een oplossing?????

"Hé Bob, drie bier!"

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33
Probeer een te booten in Safe mode en kijk dan eens bij welke driver ie blijft hangen

Geen beurs, geen tempo

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik heb dat probleem niet met XP, maar een iets ander probleem wel; als ik mijn TV tuner applicatie open heb ik af en toe een bsod door de driver. Nu heb ik laatst mijn AGP driver ge-update, en ik heb het idee dat het beter is nu. Misschien zou zoiets voor je wat helpen; kijk of er een nieuwe AGP driver is op Sis' website.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Mogelijke oplossingen:
- Nieuwste BIOS erop zetten
- spelen met BIOS settings (bijv. Plug 'n play OS yes/no)

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 15-01-2003 14:07 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 20:16
Zwart scherm als in: "Scherm gaat op standby" of als in "Scherm blijft aan maar ik zie gewoon niets"?

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb dit weleens gehad met een 'verse'install van win2000, toen wilde m'n TFT scherm niet meewerken. Als ik dan in safe-mode bootte dan kreeg ik wel beeld, dan de goeie driver installeren en daarna deed ie ut wel. Misschien een optie om eens een andere/nieuwere driver te proberen?

-Pwn the day-

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Steven schreef op 15 January 2003 @ 14:04:
Zwart scherm als in: "Scherm gaat op standby" of als in "Scherm blijft aan maar ik zie gewoon niets"?
Want als je monitor je resolutie EN verversing frequentie niet aan kan, krijg je afhankelijk van je monitor een prachtig zwart scherm.
Opl: Safe mode. Scherm op 60Hz zetten. rebooten en dan op hogere frequenties gaan proberen. (Want anders krijg je hoofdpijn)

Als je monitor dat "af en toe" doet is het wat anders.

Firmpete on Aerie Peak

• de7geitjes
Ik heb het volgende al geprobeer:

- Repeart setup : Ging niet
- Gewone setup erover heen : Lukte niet kon sommige file's niet vinden (van de orginele cd en ik heb 2 dezelfde!!)
- Partitiets weg gegooit en opnieuw aangemaakt en opnieuw installatie uitgevoert ging ook niet!!
- Virus scanner over heen gedraait (allernieuwste) : weer niks !!!!

WAT MOET IK DOEN!!!!?
Ik ga nu mbr helemaal wissen en daarna bios flashen

[ Voor 5% gewijzigd door de7geitjes op 15-01-2003 15:13 ]

"Hé Bob, drie bier!"

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

sus

is druk :+

ik heb hier zowel in win2k als winxp het volgende gehad:

Zodra ik de drivers van mijn videokaart installeerde, crashte mijn PC. ATI Rage PRO, wordt NIET herkend door win2k, wel door winxp. Hij crashte met de nieuwste drivers van internet.

Nu draai ik win2k-sp3, met een beta-driver (die uitkwam net nadat win2k uitkwam). En ik heb nooit geen problemen meer gehad.

Wat waren bij mij de verschijnselen?

• zwart beeld bij opstarten, zodra de resolutie werd gewijzigd. op 640*480@16 kleuren deed ie het wel
• PC uit na 5 mins werken.

Ik zou dus eens kijken naar je driver van je VGA...

• de7geitjes
nope is niet de driver
want zelfs bij de setup knalt ie eruit....

"Hé Bob, drie bier!"

• Myrddraal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04-2022

Myrddraal

Nae'Blis

Juist, dat probleem heb ik dus ook! Met WinXP weliswaar, maar ook Win2000 en win98se wil niet meer installeren of booten.. Ik wacht met spanning op de oplossing!

dremel-n00b

• de7geitjes
nou heb alles al gedaan en heb maar een ontdekking gedaan de ene keer is het geheugen 8mb en de andere keer is het 128mb dus mogelijk het geheugen kapot maar eerst testen

"Hé Bob, drie bier!"

Pagina: 1