Radeon 8500: S-Video --> Composiet --> Scart = :(

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik heb een probleem met mijn Radeon 8500 op het moment dat ik gebruik wil maken van de TV-out functionaliteit. Mijn TV beschikt enkel en alleen over een Scart aansluiting en de Radeon over een S-Video uitgang.
Op het moment dat ik het een en ander aan elkaar verbind is mijn output op de TV enkel en alleen in Zwart/Wit. Ik heb dit gemeld bij ATI Support en kreeg de volgedne reactie:

>Black and white picture using tv ouput with a TV set
>
>This symptom may occur if:
>
>1. The TV output is set to an incorrect country standard:
>
>To ensure that the correct Country Standard is selected >please do the >following:
>Go to Start, Settings, Control Panel.
>Click on the Display icon.
>Select the icon DISPLAYS
>Please ensure that your television is connected, activate >the TV OUT button and click on Apply.
>Please Double click on the TV Button to enter into the >Setup.
>Click on FORMAT.
>Under " Select By Country", please ensure that your >country has been selected.
>Click on Apply.
>You can check the Format ie. the TV country standard by re->entering into the setup as before.
>
>2. You are using an S-vhs cable in conjuction with a Scart >adapter.

Hmm .. duidelijk ... Ik ga voor optie 2 .. Iemand anders hier tegen aan gelopen ? Is er op de een of ander manier hier geen oplossing voor ?

Greetings,

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik had ook zoiets: s-video naar scart, en dan zwart-wit op mijn tv, maar dan in combinatie met een Matrox G450.

Een Scart-aansluiting op een tv heeft meestal een paar verschillende standen: video, s-video en rgb.

Bij mijn Matrox G450 moest ik de scart-ingang op RGB zetten, in het desbetreffende menu van de setup op mijn TV. Toen had ik wel goed beeld, heel goed zelfs.

Misschien heb je hier wat aan.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Yup, je TV denkt dat er een composiet signaal binnenkomt ipv een gescheiden luminantie/chrominantie. Als je het binnenkomende signaal insteld op S-VHS signaal ( als dat kan ) dan heb je weer kleur! Ik heb een Sony TV en die doet het ook zo. Ook is het soms zo dat slechts een paar van de Scart ingangen op SVHS ingesteld kan worden! Even manual lezen!
Als dat niet werkt en de de kabel zelf hebt gemaakt, even kijken of de pinnen in de connectors wel goed contact maken! Bij goedkope connectors steken de pennen soms niet ver genoeg uit!

Verwijderd

[topic=312254/1/50]

Dit topic is gesloten.