Toon posts:

ik kan geen bestanden overzetten over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een netwerkje, dat werkt met hub. en internet lukt. maar als ik bestanden probeer over te zetten dan geeft hij aan dat het opgegeven netwerk apparaat niet langer beschikbaar is. ik heb ip's goed, ik kan pingen, protocollen zijn volgens mij goed. wat is er aan de hand, iemand enig idee.
btw voordat jullie zeggen dat ik moet gaan searchen, dat heb ik al gedaan.... en die dingen die ik gevonden heb hielpen niet...
ik kan ook niet bestanden versturen, daar nog iemand een idee voor?? zowel ftp als msn niet
alvast beankt

Verwijderd

en das mijn probleem dus ook...

zeker windows xp?

Verwijderd

Topicstarter
win 98

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Heb hetzelfde probleem gehad. Netwerkkaarten beiden op hetzelfde IRQ zetten hielp bij mij.. Maarja, is niet echt een verklaarbare oplossing..

Download my music on SoundCloud

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Dat had ik ook met mijn vorige 2 (National Semiconductor) NIC's. Op 10 MBit deden die het trouwens wel goed.
Ik heb nu 2 Realteks die het op 100 Mbit ook goed doen.

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb 3 computers verbonden met mekaar en allemaal doen ze het niet. het is wel zo dat ik kleine bestanden in een aantal stukjes kan over zetten.
ik heb wel overal andere kaarten inzitten volgens mij..
behalve bij de 2 clienten zouden die dan niet gewoon over moeten kunnen sturen? ow ja, en 1 kaart is 10 mbit.. kan dat nog kwaad, ik weet alleen niet of dat de kaart naar buiten het netwerk is.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

netbios protocol installere, welweer disabelen op je inet verbindig

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Zet die Firewall uit in XP!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ipv netbeui ipx protocol gepakt, en die stuurt meer door voordat hij stopt..
is het verstandig om bijvoorbeeld 2 compu's die niet op de server zijn verbonden eens te verbinden om te zien of die het wel doen, en wat moet ik dan instellen?? 1 server maken qua instellingen?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Uhm... je heb toch wel File and Printer sharing aangezet bij alle clients??

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja tuurlijk, en ook nog zelfs schijven gedeeld...
trouwens ik het gisteren proberen te printen, en dat deed ie wel..... wel maar 1 pagina.. maar toch

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer, ik heb uitgevonden dat waar(icq of ftp of over het interne netwerk) of wat ikook stuur wel bestanden kan sturen maar niet groter dan stukjes van 5-10 kb.... hoe kan dit??
ik heb sygate, draaien, daar ga ik nog maar eens aan frutselen, en mijn blackice is wel al zeker goed ingesteld.
hopelijk hebben jullie nog ideen

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de netwerkkaartinstellingen op de server omgewisseld en nu doet hij het wel. heb icq enzo nog niet geprobeert, maar gewoon van server naar clienten doet het. dus problem solved!!
thnx voor de hulp, en hoop dat de mensen die zelfde probleem hebben nu ook meer weten.
Pagina: 1