Toon posts:

ISDN kabel gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt maar kan een echt direct antwoord niet zo 1,2,3 vinden, duzz......

Kun je een 20 meter ISDN kabel (gewoon standaard die je bij een electronicazaak haalt) gebruiken voor een netwerk met hub ???

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als je niet sneller dan 10Mbit netwerkje wilt dan kan het. Anders niet, ISDN gebruikt namelijk slechts 4 aderige kabel en CAT-5 voor 100 Mbit is 8 aderig.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
De connector is hetzelfde maar als je pech hebt zitten er maar vier aders in die kabel van jou en kun je die dus niet gebruiken.

Netwerk heeft weliswaar ook maar 4 aders nofig maar dan op de pinnen 1/2/3/6.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zaterdag 22 december 2001 11:11 schreef Pantagruel het volgende:
Als je niet sneller dan 10Mbit netwerkje wilt dan kan het. Anders niet, ISDN gebruikt namelijk slechts 4 aderige kabel en CAT-5 voor 100 Mbit is 8 aderig.
Volgens mij gebruikt 100 Mbit ook maar 4 aders hoor.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

je kunt het wel gebruiken
maar je kan geen 100m/bit draaien want je weerstand van die isdn kabes is er niet geschikt voor
koop gewoon cat 5 kabel is een stuk beter

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
20 meter UTP a 1.85 de meter = 37,-
2x UTP Connector (alleen verkrijgbaar per 10.. teminste... hier wel) = 12.95
1x UTP knijptang = 20,-
Totaal = 69,95

Leef je uit :)

Verwijderd

Bij mij (ISDN-kabel van de Primafoon) lukt dat iig niet omdat de bedrading van die twee kabels anders is. Hier vind je alles over de verschillen: http://www.jimprice.com/connectors/RJ-45.htm

Iemand beweerde hier eens dat hij de ISDN-kabel van de Gamma gebruikte voor zijn netwerk. Misschien is dat wel mogelijk.

Verwijderd

Omgekeerd werkt wel, CAT5 kabel (zo uit de computer getrokken) als ISDN kabel gebruiken.

Echter UTP is Twisted pair, en de standaard ISDN kabel (en dan heb ik het over die die bij de Gamma ligt, die is plat, 4 draadjes naast elkaar..... Volgens mij krijg je dan behoorlijk overspraak en andere problemen.... het is niet voor niets Twisted..... Bij 10 Mbit wil het misschien met de nodige 'collisions' (zo noemde mijn hub ze tenminste) werken (en daar heb ik dan WEL ervaring mee), maar volgens mij kun je beter voor enkele guldens een meter of 20 UTP kabel kopen.....die kost ook maar een paar cent de meter.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 12:47 schreef Sn3akz het volgende:
20 meter UTP a 1.85 de meter = 37,-
2x UTP Connector (alleen verkrijgbaar per 10.. teminste... hier wel) = 12.95
1x UTP knijptang = 20,-
Totaal = 69,95

Leef je uit :)
Dat is duur... check de pricewatch.. voor een kant en klare kabel..

Overigens is cat3 kabel ook verkrijgbaar zonder twists..
werkt voor 10Mbit perfect.. voor 100 waardeloos..
Pagina: 1