Toon posts:

problemen snelheid XP 1600+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds eerder gepost, alleen is mijn topic toen door flaming e.d. gesloten, dus bij deze nog een poging:

Ik heb een ASUS A7V266 mobo, 256 MB DDR Infineon geheugen, een XP 1600+ proc. Hij draait echter maar op 100 mhz, wat dus inhoudt 1050 mhz proc. snelheid.

Alle oplossingen die er in de laatste topics hebben gestaan heb ik geprobeerd (tenminste, de redelijke dan). Niets helpt.

Ik heb echter twee oplossingen gekregen die misschien iets te maken kunnen hebben met mijn probleem. Hieronder vermeldt ik ze en graag ontvang ik reacties hierop.

1. Een van de PCI-kaarten kan niet draaien op 133 mhz. Deze oplossing wordt aangedragen omdat, waaneer ik de PC opstart op 1400 mhz 133/133 mhz, hij opstart totdat het windowslogo moet verschijnen. Daarna gebeuren er willekeurig twee dingen. Of het scherm blijft zwart en hangt of ik krijg een blauw scherm waarop wordt vermeld dat door een systeemfailure een systemhalt is toegepast.

2. Het geheugen is brak. Wanneer ik het geheugen op 133 laat draaien en de FSB op 100 mhz zet, dan start ie wel, maar krijg ik na een tijdje blauwe schermen met daarop (volgens mij) geheugenfouten.

dus resumerend:

Opstarten op 100/100 werkt altijd
Opstarten op 100/133 werkt maar loopt na een opbepaalde tijd vast
Opstarten op 133/133 is vragen om moeilijkheden, cq. opnieuw starten.

Ik heb de bios al twee keer geflashed, zonder oplossing van bovengenoemde problemen. van 1002C naar 1003 en weer naar 1005.

Ik hoor het graag en please niet flamen......... *D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
op google ff zoeken naar: memtest86 :)

die test je geheugen bit voor bit op fouten :)

Wat voor geheugen is het? pc2100 DDR ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't progje Goldmemory al geprobeerd, ziet er allemaal goed uit. Het is PC2100 geheugen.

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Als het goed is zorgt je BIOS ervoor dat PCI op 33MHz draait, ongeacht een FSB van 100 of 133. (zonder overklokken dus) Maar om het uit te sluiten: alle PCI kaarten er uit (AGP video neem ik aan) en testen.

Maar idd, geheugen lijkt stuk. Met andere module testen.

Verwijderd

Ik heb echter twee oplossingen gekregen die misschien iets te maken kunnen hebben met mijn probleem.
Ik geef je er nog 1 die waarschijnlijk aannemelijker is: zorg voor een goede voeding van min. 350 watt.

Verwijderd

zit de cooler niet omgekeerd op je processor !
Draai is om

Verwijderd

Topicstarter
De koeler zit er goed op. De voeding is 350 watt van Enermax. Dus ook dat is ok.

Weet niet meer wat te doen. Alles en alles al geprobeerd. Ga morgen terug naar dealer om te kijken of het geheugen niet brak is.

Zal jullie op de hoogte houden. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom..... :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de PCI divider wel goed ingesteld in de BIOS? Bij 100MHz staat deze op 1/3 en bij 133 moet het op 1/4 staan.

Verwijderd

Teveel koelpasta of geen koelpasta...

Ik had precies hetzelfde probleem. De temp leek bij mij aardig in het bios en met MBProbe in Windows (42 graden)maar dit was dus achteraf bedrog.

Probeer maar eens opnieuw je heatsink te plaatsen met een klein druppeljte pasta in het midden van de core. Goed recht aandrukken en de klem erop.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing!

PC terug van de dealer. Wat bleek, mijn Mobo (Asus A7V 266) vervangen door Asus A7M 266 en hij loopt als een tierelier....Krijg nou wat.

Het laatste bord heeft (behalve de hogere prijs) een AMD chipset en de A7V een Via chipset.

Zou 't 'm daarin gezeten hebben? Vreemd, maar feit is dat ie nu wel loopt. Dealer weet ook niet wat te denken, omdat hij eerst een andere A7V heeft geprobeerd, maar daar liep ie ook niet op. Het mobo was dus niet kapot.

Ben blij dat ie loopt als een tiet.

Bedankt voor alle tips...Ik hoop dat ik nog een keer achter de oorzaak van dit probleem kom.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wees blij met je A7M266. topbord is dat, heb m zelf ook en ik vind t stabielste SocketA bord van Asus.

en je prob is iig opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 00:11 schreef DeLaVega het volgende:
Wees blij met je A7M266. topbord is dat, heb m zelf ook en ik vind t stabielste SocketA bord van Asus.

en je prob is iig opgelost.
Bedankt voor je reactie. Fijn dat er iemand is die dezelfde ervaringen heeft als ik........

En iedereen bedankt uiteraard voor de aangedragen oplossingen. zo zie je maar dat het ook zonder flaming gaat..... :7
Pagina: 1