Contact punten optionele promise /aansluiting ide

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Heb een nieuwe IBM HD gekocht en wilde die op de promise ata-100/ide pluggen, maar het bleek dat die nog niet gemonteerd is. STOM had mijn ogen moeten openhouden toen ik de boel in elkaar zette. (Het is me echt niet opgevallen dat ze er niet waren!)

Klein probleem en een paar vragen.

Heb Asus A7V266-E met optioneel raid/promise (contact puntjes zijn aanwezig).

Vraag 1: Kan ik wat met deze contact-puntjes of kan ik beter een extra ide-kaart kopen voor een pci-slot?

De aansluiting van mijn HDs en cd-rom/rw heeft me wat kopzorgen bezorgt. De search levert enkel tegenspraak op.

Vraag 2: Is onderstaande aansluiting goed. Kopieer regelmatig tussen de HDs en on the fly branden kan me niks schelen, maak toch altijd een image.

IDE 1: IBM-ata100 = master; Maxtor-ata66 = slave
IDE 2: Creative 52x = master; Plextor 8/4/12 = slave

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Voor zover ik weet, kun je niet ff zelf dat op je bordje aansluiten, een losse pci-kaart lijkt mij het beste.

je kunt idd dan je hdd's ieder op een aparte controller zetten (vergeet die 80-aderige kabel niet) zodat je snel van schijf naar schijf kunt overzetten

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Als de pinnetjes ontbreken zal de promise-chip ook ontbreken.
Dat optionele betekent dat er ook versies van het MOBO zijn die het wel hebben.
Zelf gaan solderen heeft dus geen zin.
Die contactpuntjes zitten er alleen omdat de versies met en zonder RAID het zelfde PCB gebruiken (goedkoper voor de fabrikant)

Een cliche is ooit origineel begonnen