oplossingen voo problemen met Epox 8KHA+ en AMD XP

Pagina: 1
Acties:

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
Ik heb meerdere topics gezien waar mensen problemen hadden met deze combi, en ik heb ze dus zelf ook ondervonden.
Vandaar dit draadje waar alle mogelijke oplossingen in komen te staan (is tenminste de bedoeling)

Het probleem (over het algemeen):
Hij is niet stabiel of wil niet eens booten met de FSB op 133, waar de FSB jumper dus op 133 staat. De enige manier om em stabiel te draaien was de FSB op 100 zetten, maar dat betekent meteen prestatieverlies van je CPU.

De oplossing die bij mij werkte:
jumper gewoon op 100 zetten, een keertje opstarten om alles goed te installeren (heb ik dus met FSB 133 3 dagen over gedaan, Windows stond er nog nie eens helemaal op of hij gaf alweer een foutmelding)
Vervolgens de jumper wel laten staan, maar in de bios je FSB alsnog op 133 zetten. De waarde die je hierin opgeeft vind Epox belangrijker dan de jumper, want bij mij blijft ie gewoon zo staan, en geeft ook bij de diagnostics aan dat ie 133 draait.

Mn comp staat nu al de hele nacht plus half gisteren aan en nergens meer last van lijkt het.

Dit werkt natuurlijk niet voor iedereen, dus iedereen die een andere oplossing heeft, graag hierbij posten voor de toekomstige usertjes die de search gebruiken

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Kijk voor alle problemen,oplossingen,biosen en instelling hier maar eens.

http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=9