Toon posts:

Harddisk veilig te vervoeren met vliegtuig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel in Kuala Lumpur 8-) En de harddisk's zijn hier een stukje goedkoper. Een Maxtor 60GB 7200RPM/2MB voor 350 RM, dat is zegmaar Fl.233,-

Maar zijn die dingen een beetje veilig te vervoeren met de bagage? Zijn ze niet gevoelig voor al die magnetische poortjes en stoten?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zou der gewoon een paar meenemen, komen er altijd wel een paar goed aan en dan mag je mij er 1 geven :L)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Moet kunnen als je ze goed inpakt. Met nadruk op goed ;)

Stevig inpakken in het midden van een koffer met onderbroeken erom heen ofzo 8-)

Maar niets is gegarandeerd, dat is met alle zendingen zo.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je moet er idd iets omheendoen, en dan ook echt veel...

Ik had een bus deo in mijn tas zitten, en daaromheen allemaal kleren en handdoeken enzo, ik kom in me appartement zat er gewoon een gat in dat busje, dus doe er echt veel omheen of zorg dat ie in een echte koffer zit :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je hem niet zelf meenemen in je handbagage ?
Natuurlijk nog altijd goed ingepakt, maar dan heb je meer in de hand dan in je koffer, daar wordt toch altijd mee gegooid :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je hem goed inpakt in piepschuim ed kUn je het zo meenemen.

Verwijderd

wat zerocool ook zegt, kun je eerder proberen ze in je handbagage mee te nemen, dan heb je er zelf de controle over... :P

maar dan nog goed verpakken met kleding eromheen ofzo...

• Ramon
  • Laatst online: 22:11
ik zou em idd in je handbagage doen.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

matrox dx740 specs:
temp: -40 to 65 celcius
rel humidity: 5% to 95%
alt: -200m to 12000 m
alt. gradient: 8 KPa/min

Misschien idd in je handbagage doen ivm druk verschillen enzo..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Hopen dat je nix hoeft bij te dokken bij de heren van de belasting. dat zou kut zijn.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 22 december 2001 13:03 schreef The_Ghost het volgende:
matrox dx740 specs:

Dat is dus niet nodig, passagiers vliegtuigen vliegen niet op 12 km en dat mag die disk zondermeer hebben. En dan nog...ook het bagage ruim staat onder druk. En die komt overeen met ongeveer 2500 meter. Die disken werken heus wel hoor. Anders zouden ze in Tibet en Lima geen PC's kunnen gebruiken. Dat ligt op 4000 meter.

Ik zou me meer zorgen maken over de douane en over de betrouwbaarheid van de leverancier. Wat verhinderd hem om je een kapotte drive te leveren? Hij ziet je nooit meer terug

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ramon
  • Laatst online: 22:11
Op zaterdag 22 december 2001 13:07 schreef Ortep het volgende:

[..]

Dat is dus niet nodig, passagiers vliegtuigen vliegen niet op 12 km en dat mag die disk zondermeer hebben. En dan nog...ook het bagage ruim staat onder druk. En die komt overeen met ongeveer 2500 meter. Die disken werken heus wel hoor. Anders zouden ze in Tibet en Lima geen PC's kunnen gebruiken. Dat ligt op 4000 meter.

Ik zou me meer zorgen maken over de douane en over de betrouwbaarheid van de leverancier. Wat verhinderd hem om je een kapotte drive te leveren? Hij ziet je nooit meer terug
ik zou me eiluk meer zorgen maken over het feit dat er nogal eens gegooid wordt met koffers.

enneh, je kan zo'n HD natuurlijk altijd ff testen voor je uit de winkel stapt.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The_Ghost

The_Ghost

Nou.. als je hem gewoon goed in een koffer stopt gaat dat wel goed hoor..
Knappe jongen die dat ding 150 G in 1 ms geeft..
Dan moet je em echt wel hard gooien hoor..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 22 december 2001 13:07 schreef mgfun het volgende:
Hopen dat je nix hoeft bij te dokken bij de heren van de belasting. dat zou kut zijn.
Betalen :? Gewoon hard doorlopen >:) :P Maar zoals iedereen hier zegt, goed inpakken en ik zou het idd meenemen met handbagage

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hopelijk zien die n00bs bij de bagagecontrole het niet voor een bom aan. Dan ben je de sigaar. :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
'k zou bij de douane gewoon zeggen dat je ze op de heenreis ook al bij je had, omdat je er een gecapturde film op had staan die je mee had genomen voor vrienden oid :D

• KNETTER2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op zaterdag 22 december 2001 13:03 schreef The_Ghost het volgende:
matrox dx740 specs:

dat zijn de specs waar ie in kan werken.. niet der specs voor het vervoeren enzo
hij kan werken binnen die paramters..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

300g's moet een normale hd aankunnen (als ie uitstaat dus) moet vliegtuigje wel hele rare sprongen maken wil dat gebeuren :)

blup

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:14

Yucko

One clown to rule them all !

Op zaterdag 22 december 2001 14:51 schreef Dualdude het volgende:
'k zou bij de douane gewoon zeggen dat je ze op de heenreis ook al bij je had, omdat je er een gecapturde film op had staan die je mee had genomen voor vrienden oid :D
Werkt wel, maar dan moet je een bonnetje kunnen overleggen waaruit blijkt dat je hem in nederland gekocht hebt.

Een vriend had nl. hetzelfde met zijn laptop. Een enorm gezeur omdat hij in eerste instantie die kutbon niet kon vinden. Leuk is dat hoor. Kun je door heel je bagage gaan wroeten. ;(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• The_Ghost

The_Ghost

Op zaterdag 22 december 2001 15:18 schreef KNETTER2000 het volgende:

[..]

dat zijn de specs waar ie in kan werken.. niet der specs voor het vervoeren enzo
hij kan werken binnen die paramters..
Denk je niet dat ik de non-operating specs genoteerd heb??
ik ben niet altijd even slim hoor, maar dit slaat toch wel alles... Ik ben niet achterlijk

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als je je HD opstuurt voor RMA garantie, als 'ie kapot is ofzow, dan moet 'ie in een speciale doos, probeer daar aan te komen, dan weet je zo goed als zeker dat hij veilig aan komt. Probleem is wel hoe je daar aan gaat komen natuurlijk, kan je niet vertellen waar ik hem vandaan had want ik heb 'm gehad van iemand.

Succes en laat ff wetne of het geluk it 8-)

Dividend for Starters

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 09:44

gerhald

:P

he maar als je met een hd gaat gooien en als hij dan neer komt dar kunnen ze dan niet zo goed tegen

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb nog genoeg bonnen van Norrod liggen om door de duoan te te komen met die disken >:)

Of een RMA bon van Maxtor :)

Verwijderd

Kan geen kwaad als deze door het rontgen apparaat gaan.
Desnoods thuis de harde schijven eerst met fdisk opnieuw partitioneren.

Veel plezier in Kuala Lumpoer

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07

Metten

ik hou het graag simpel

die douane lijkt me het grootste probleem. Verder natuurlijk in je handbagage stoppen, zeul mijn HD ook altijd in mijn rugzakkie het hele land door... Zo'n HD kan misschien wel tegen de rontgenstralen, maar HD's zijn meestal van gegoten metaal (de onderkant) en een stuk plaatmetaal (bovenkant). Het geheel is dus nogal heel erg zichtbaar op de rontgen.
Pagina: 1