MSI K7T266 Pro2 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:59
Hallo allemaal,

Heb een nieuw plankje gekocht, maar het wil nog niet zo vlotten. Ik wil windows XP installeren (vanaf CD-rom) maar de computer komt niet verder dan "Bestanden laden: DLL-bestanden van de kernel-debugger..." dat staat dan onder in de 'balk' verder komt hij niet. heb alles er uitgehaald, andere configuraties in het bios gedaan, maar altijd op het zelde moment....vast.... :(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja, beetje meer info over je sys mag wel.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Cybertroy
Op zaterdag 22 december 2001 03:27 schreef Rick2001 het volgende:
Ja, beetje meer info over je sys mag wel.
Prima, AMD 1700+, 512 DDR, 2x maxtor 20 Gb, ATI radeon 64 Mb ViVo, Plextor 8432, LG 52x

De rest ligt er naast.

Zo voldoende??...

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik zou een chaintech kopen niet duur en wel goed!!!!

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Sir Vega
Probeer trouwens je bios op fail safe defaults te zetten dat hielp bij mij bij installatie.!

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Sir Vega
Probeer met zo min mogelijk kaarten te installe, dus alleen je grafische kaart, formateer je HD en test hem op bad clusters... (het zou kunnne) en anders zou ik overgaan op win2k is toch lekkerder vind ik wel ... :)

• Cybertroy
Op zaterdag 22 december 2001 03:45 schreef masternewman het volgende:
Probeer met zo min mogelijk kaarten te installe, dus alleen je grafische kaart, formateer je HD en test hem op bad clusters... (het zou kunnne) en anders zou ik overgaan op win2k is toch lekkerder vind ik wel ... :)
Ik heb hiervoor een ASUS gehad, en had een raid controller, misschien heb je wel gelijk met formatteren ik had namelijk nog niet alles geformatteerd, ben nu dus bezig en hoop dat ik meer geluk heb!!

• Cybertroy
Nou heb de beide HDD geformateerd, maar ik had al een vermoede dat het niet zou werken!! En heb dus gelijk jammer. Maar moet ik soms windows XP nog wat laten laden ofzo??.. ik gebruik geen raid meer ofzo.... :'(

Verwijderd

Probeer eens te booten vanaf je andere CD-ROM speler (writer). Volgens mij kijkt XP tijdens installatie alleen naar de master, niet naar de slave. (lucky shot)

• Cybertroy
Op zaterdag 22 december 2001 04:13 schreef Snout het volgende:
Probeer eens te booten vanaf je andere CD-ROM speler (writer). Volgens mij kijkt XP tijdens installatie alleen naar de master, niet naar de slave. (lucky shot)
Nee jammer, had ook geen effect :(

Verwijderd

brak CD'tje? (zeker een kopie? >:) )

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
download op www.bootdisk.com de setupdiskettes van Xp :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Cybertroy
Ik zal het nog sterker vertellen, er wil helemaal geen besturingssysteem op de computer :(

Ik heb ook al op de MSI forum rond gekeken maar daar was er niemand met een soort gelijk probleem (nou lekker hoor!!! koop ook eens een nieuw plankje!!)

Verwijderd

Verkeerde mb |:( Ik pas.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Probeer je bios op deafault settings eens dat heeft bij mij ook geholpen!

edit: Stond al vermeld |:(

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Cybertroy
LET WEL het gaat hier om een K7T266 PRO2

Verwijderd

bios update al gedaan?

• Cybertroy
Nog niet, maar ben op dit moment bezig

Verwijderd

spannend :9~

• Cybertroy
Bios V 3.3 Maar #$^**&% geen verschil, blijft nog steeds in de setup hangen!! Wordt al een beetje MOE van MSI (mocht het niet aan het plankje liggen neem ik de woorden terug) :(

Verwijderd

sja heb erg veel van die systemen in elkaar gedraait en nog nooit problemen gehad eigenlijks maruh bios defaults geladen?

Verwijderd

Als je alleen een nieuw plankje hebt gekocht en de rest werkte prima op een andere plank, dan zou ik ff om gaan ruilen.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
probeer eens een bios update?? en wat voor merk geheugen is het mischien heb je brak geheugen?

Verwijderd

Ok let op!!

Ik heb dit ook gehad en na veel experimenteren heb ik de oplossing gevonden.
Zet in je Bios in het menu Advanced - APIC funktion op Disabled dus uit.
En voila het werkt!!!!!!!!!!!!!!

Als dit niet werkt hoor ik het wel.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik ga vanmiddag op een systeem met dat mobo (alleen dan de UR versie) Win 2000 zetten.... spannend...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Cybertroy
Ke ga ik nu even proberen....

• Cybertroy
OKE OKE OKE OKE..... Ik heb het gevonden, het probleem zat in het geheugen!!! maarja waar moest ik vannacht ff een strippie 512 DDR weghalen :)

'Jongens' bedankt voor respons :7

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 03:15 schreef Cybertroy het volgende:
Hallo allemaal,

Heb een nieuw plankje gekocht, maar het wil nog niet zo vlotten. Ik wil windows XP installeren (vanaf CD-rom) maar de computer komt niet verder dan "Bestanden laden: DLL-bestanden van de kernel-debugger..." dat staat dan onder in de 'balk' verder komt hij niet. heb alles er uitgehaald, andere configuraties in het bios gedaan, maar altijd op het zelde moment....vast.... :(
virus warnings in je bios op uit gezet anders krijg je er niks op
en probeer het eens met Lock:c\ vanuit dos

Verwijderd

We gaan gewoon stug door met oplossingen geven, ook al is het probleem opgelost... :)

|:(

• Cybertroy
Hahahah...is een goeie!!! :) :) :)

Maar het is natuurlijk noot verkeerd dat er oon nog over nagedacht wordt en ja ik heb ook geprobeert om het virus warning uit te zetten, had ALLES wel geprobeert dat doe ik meestal wel VOORDAT ik ga posten (ben niet levens moe) :)

Verwijderd

<te laat>
ik zie dat je twee dezelfde schijven hebt. Heb je ze p de raid controller aangesloten. zo ja niet doen, kan hiervan geen os draaien, staat in je moederbord boekje
<te laat>
Pagina: 1