Toon posts:

aopen 52x cd-rom maakt xp booten traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd-rom speler, een aopen CD-952E (52x) maakt dat mijn windows welgeteld 25 seconden langer doet over het opstarten dan waneer ik 'm eruit haal |:( Hoe kan dat? En wat kan ik daar aan doen?
De speler zit helemaal alleen als primairy master aan mijn abit kt7a-raid (hd's zitten op raid). Nieuwste via bus master drivers zijn geinstalleerd (4 in 1 v4.37) en dma staat aan (UDMA mode 2) :z
Dit probleem had ik ook in win2k, bleef na een update naar xp en na een verse xp installatie ben ik er nog steeds niet vanaf :'( Iemand suggesties?

• Appeltje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik heb dezelfde CD-rom speler en ik heb er ook veel problemen mee onder XP. Vooral als ik er een muziek CD in leg wil XP soms de CD-rom speler helemaal niet meer herkennen, in het ergste geval loop XP Pro helemaal vast(ja XP Pro loopt vast |:( ).

Ik ben nu aan het zoeken naar een virmware voor deze player en moet ook nog de ASPI4ALL instaleren.

Ps. Heeft iemand ook wel eens megemaakt dat deze CD-rom speler helemaal niet meer wordt herkend!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op donderdag 04 juli 2002 19:10 schreef Appeltje het volgende:
Ik heb dezelfde CD-rom speler en ik heb er ook veel problemen mee onder XP. Vooral als ik er een muziek CD in leg wil XP soms de CD-rom speler helemaal niet meer herkennen, in het ergste geval loop XP Pro helemaal vast(ja XP Pro loopt vast |:( ).

Ik ben nu aan het zoeken naar een virmware voor deze player en moet ook nog de ASPI4ALL instaleren.

Ps. Heeft iemand ook wel eens megemaakt dat deze CD-rom speler helemaal niet meer wordt herkend!
nee gelukkig niet :P
wat ik wel mee maak is dat ie gewoon heel langzaam is :(

Check mijn knowledge base!