Nog harder dan 1200 met 1000?

Pagina: 1
Acties:

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb athlon 1000@1200 120x10, en als ik hem dan op 133x10 zet start hij wel op maar dan springt het beeldscherm op standby.... is mijn agp snelheid nu te hoog dat hij het niet meer aan kan? of kan mijn proc. het gewoon neit aan?

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:25

Klippy

Still Game

Unlocken en MP hoger.
Dan weet je 't.....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Welke chipset is 't? KT133 of KT133A?

Het kan zijn dat je een slechte core hebt.

Ik heb zelf een 900 en ik krijg 'm niet boven de 1000, wat ik ook doe.

• Sir Vega
Me thunderbird is gelockt dus mp ophogen is niet mogelijk

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

geheugen loopt op 120? Of heb je geheugen op 100 en de CPU op +20 staan?
Is het 100 MHz geheugen? 100 Mhz Cas2 kan meestal op 133 Cas3 lopen maar soms is zelfs dat te hoog.
En als de AGP bus plotseling op 89 MHz loopt kan een minder stabiele kaart idd gaan piepen.

In ieder geval unlocken en 13x100 proberen. Dan weet je weer meer.
Tip: kleur de L1 bruggen met een stanleymesje er naast. Houd zo een afbreekmesje met de platte kant langs een L1 brug, zo kan je prima rechte lijntjes kleuren zonder angst voor overlap tussen de bruggen.

AJA heeft volgens mij geen Multiplier settings...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Sir Vega
Ik heb kt133 ding,,, chaintech 7aja moederbord

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 22 december 2001 03:01 schreef masternewman het volgende:
Me thunderbird is gelockt dus mp ophogen is niet mogelijk
Daarom zei ik unlocken ;)

Maar 't is duidelijk dat 'iets' geen hogere FSB aankan, dus unlocken lijkt mij de enige optie.

• Sir Vega
Ik durf hem neit te unlocken.. want als mislukt hbe ik geen pc meer....
Me geheuge loopt op 33mhz +cpu host dus origineel 133 mhz maar door overclock nu 160 ik denk cas 3 want in mijn bios staat clock iets van 3 ofzo weet neit zeker en hij piept niet als hij opstart, hij gaat gewoon normale manier van opstarten doen maar ik zie niks op scherm ik heb geforce ti kaartje net nieuw hehe

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 22 december 2001 03:04 schreef masternewman het volgende:
Ik durf hem neit te unlocken.. want als mislukt hbe ik geen pc meer....
Me geheuge loopt op 33mhz +cpu host dus origineel 133 mhz maar door overclock nu 160 ik denk cas 3 want in mijn bios staat clock iets van 3 ofzo weet neit zeker en hij piept niet als hij opstart, hij gaat gewoon normale manier van opstarten doen maar ik zie niks op scherm ik heb geforce ti kaartje net nieuw hehe
Uuhm, zomaar je FSB wat ophogen lijkt mij stukken gevaarlijker hoor.

• Sir Vega
hoezo???

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je geheugen loopt op +33 Mhz tov je processor, kun je die niet op gelijke snelheid zetten?
(Dus 100Mhz fsb en geheugen snelheid instellen, en dan beiden overclocken naar 133)

Daarnaast is het een idee om een andere mobo te proberen, dat wat beter te tweaken is, dan hoef je niet te unlocken, kun je in dat bord ook testen of je videokaart het probleem is.

* TheGhostInc :
Tweaken blijft pielen, net zo lang proberen tot het werkt.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

mijn AJFA (suckcore) ging toch wel tot 1,3, op een Abit KT7 KT133 dus. Om je even een idee te geven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Sir Vega
Ja het is mogelijk om ze op zelfde fsb te zetten maar wat bereik ik daar nu meee dan wordt me geheugen langzamer....

• Sir Vega
Dat is een goed idee om het op een ander moederbord te proberen maarja ik heb het hier neit echt voor het uitkizen :) maar het rare is dat als ik hem op fsb van 1333 zet waardoor automatisch een divider van 1/4 wordt gerost dat hij het niet doet....

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 22 december 2001 03:10 schreef silentsnow het volgende:
mijn AJFA (suckcore) ging toch wel tot 1,3, op een Abit KT7 KT133 dus. Om je even een idee te geven.
Maar jij had misschien je FSB lager?

En misschien andere videokaart, geheugen etc.

Resultaten van een ander zeggen niet zo veel. En welke core je ook hebt, bij de een zal 't altijd beter gaan dan de ander, is ook een kwestie van geluk.

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 22 december 2001 03:13 schreef masternewman het volgende:
Dat is een goed idee om het op een ander moederbord te proberen maarja ik heb het hier neit echt voor het uitkizen :) maar het rare is dat als ik hem op fsb van 1333 zet waardoor automatisch een divider van 1/4 wordt gerost dat hij het niet doet....
Aaaah, ligt aan die divider dan misschien?

Is dat de geheugen divider? Of hoe gaat dat precies op dat mobo?

• Sir Vega
AJA 7 heeft zeker wel multip[lier settings maar dan meot je wel de special edition hebben hehe HAHAHA

Verwijderd

en die heb je vast niet :)

Verwijderd

aopen ak33 kope? maar 500 pientermannen :7

• Sir Vega
Nee het is de pci divider en volges mij ook agp divider en dus daarom ook geheuge divider.... snappie?
geheuge en agp en pci lopen op een deel van fsb snelheid en als ik fsb op 133 zet wordt de pci snelheid 31 dus 1/4 en toch doet ie het neit

• Sir Vega
move met die aopen moederbord CHAINTECH OVERRULED.....

waarom is het gevaarlijk om allenje fsb te ophoge?

Verwijderd

hoezo duur is goed ;)

• Sir Vega
uiteindelijk blijven het toch scheit pc's je koopt iets die kan in het echt harder maar ze vertellen je het niet, en als je dan zo hard loopt zit je tijdens je keiharde 3d game zoals ghost recon te schijten dat je proc overhit word!!!!

• Sir Vega
?????duur is goed????? chaitnech is goed en goedkoop en in hooland overruled dat dus!

Verwijderd

Ik ben duur en goed ;)

• Sir Vega
+++Off topic+++
Ik denk dat je dan ergens anders meot zijn cosmosis! is die nickname trouwes van Die meester goa muziek???

Verwijderd

[edit] /offtopic

yeah GOA rulleerd

• Sir Vega
Vergeet niet off topic erbij te zetten anders denk ik dat ik me fsb op goa snelheid moet laten lopen en dat trekt hij zeker weten niet!!! A TASTE OF TRUST IN TRANCE

• Sir Vega
off topic
hey gast je zou misshcien wat aan je signature kunne doen!
staat zo amateuristisch

Pagina: 1