Toon posts:

High end PC speakersetje gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, niet echt high end, maar toch wel iets meer dan Creative/Cambridge kan bieden...

Situatie: ik heb een L-vormige woonkamer, en m'n computers staan in het korte deel van de L. Da's een ruimte van ongeveer 6 m2, met een pracht van een klankkast (de rest van de woonkamer).
In m'n woonkamer heb ik vrij aardige audio spullen staan (Marantz AV9000/MM9000, T+A TMR 80 front, BNS 600 center, Infinity Ref.1i rear), maar wanneer ik achter de PC zit, klinkt dat niet echt geweldig...

Ik zoek dus iets wat in dat ruim 2x2m alkoofje past, wat gewoon goed klinkt, en liefst ook nog 5.1 aankan (zonder 5.1 processor, dat doet m'n Audigy Platinum wel).
Subwoofer vind ik niet echt belangrijk, maar een goede weergave van stemmen wel (en dan vallen die Cambridge setjes af).

Het liefst zou ik nog zo'n setje Infinity's halen en die aansluiten op m'n Aura VA100 versterkertje, maar die speakers zijn te groot in dat hokkie, en met kleinere speakers zit je toch vast aan een subwoofer.

'k Heb al zitten kijken naar Aego2 van Acousic Energy, maar die ben ik in Nederland nog niet tegengekomen.

Tips, anyone?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ohnee? Te koop bij PC Vergelijk (sinds enkele maanden).

Voila
http://www.tweakers.net/pricewatch/20637

Zit tevens een subwoofer bij, maar ik denk dat ze het meeste geld hebben gestoken in geluidsKWAliteit en niet in kwantiteit.
Inputs:
3 x RCA Phono - Line level
1 x Stereo Mini jack - Line level
Das nie mis. Veel succes.

Verwijderd

Misschien is de labtec apx 4620 wat voor je?
Is niet 5.1 maar klinkt wel heel goed.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Vind ik ook, maar de topicstarter wil persé een high end setje :)

Bovendien is dat mooi, want dan valt creative al af.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
de dtt3500 wind het wel in veel testen of kwaliteit van de center, dus de stemmen zullen daarmee wel goed naar voren komen. De subwoofer is niet geweldig, maar daar gaf je toch niet zoveel om: de dtt3500 is dus jouw set :9~
When it comes to dialog the center channel does a good job of delivering clear vocals, somewhat better than the S4-7100 or D2500 but slightly behind the clarity offered by the DTT3500 center channel.
Dit is een vergelijking met de abit sp-50
http://www.3dss.com/reviews/AbitSP50/AbitSP50-p8.html

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Kan je niet denken aan een set mfb speakers van philips, ze zijn actief en spelen al die ranzig slechte computerspeakers helemaal weg :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

He hoe bevalen die T+A's (een ondergewaardeerd merk in Nederland)?
Heb zelf ook een L vormige kamer met de PC in de onderkant van de L :)

Maar ik denk dat de fameuze KEF KHT2005 een goede keuze is (met een klein subje) kost welk een hoop voor een PC natuurlijk (want je moet nog 5*50 watt versterking regelen of zo). Ook zou je kunnen denken aan 5* B&W LM1 (lief speakertje)

De Aego2 heb ik zien staan bij Hifi studio Zwaard (goede winkel) in Rotterdam (ongelovelijk hoe zwaar die satellieten zijn voor hun afmetingen) er komt dacht ik ook een 5.1 uitbreiding.

Btw
[Spam]
Doe een goede daad :)
|
V

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

En je zou ook kunnen denken aan 5 van dit soort Canton speakertjes

Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/image2.jpg

(sommige zijn ook magnetisch afgeschermd)

Voor een prikje te koop in Duitsland en met iets meer service bij studio Zwaard :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
SickBastard:
Misschien is de labtec apx 4620 wat voor je?
Daar heb ik wat tests van gelezen, en 'men' heeft nogal wat kritiek op de detaillering van de satellieten.
arjandijk:
de dtt3500 wind het wel in veel testen of kwaliteit van de center, dus de stemmen zullen daarmee wel goed naar voren komen.
Gehoord, en nee, net niet goed genoeg. De center is vrij aardig (mag ook wel, met 3x zoveel vermogen als de satellietjes), maar 't gaat mij vooral om zangstemmen, en niet om dialogen.
Duck-Twacy:
He hoe bevalen die T+A's (een ondergewaardeerd merk in Nederland)?
Prima! Ik heb ze nu al ruim 10 jaar, en ze vervelen nog steeds niet. Heel goed geluid voor zulke (relatief) kleine transmissielijn speakers.
er komt dacht ik ook een 5.1 uitbreiding.
Klopt, de Aego5. De Aego2 is er al op voorbereid: versterker, in- en uitgang voor de center speaker zit er al op. :)
Duck-Twacy:
En je zou ook kunnen denken aan 5 van dit soort Canton speakertjes
Da's ook wel een idee! Zou ik met een stereo-setupje kunnen beginnen. Daar heb ik al een prima versterkertje voor (Aura VA100), en een (ranzige) Jamo subwoofer.

Bedankt voor de tips, al wordt de keuze er niet gemakkelijker op... :)
Pagina: 1