[WC] De echte tweakert kan niet zonder de ALDI

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Een vriend van me maakte me er net op attent dat ze bij de Aldi een pomp in de aanbieding hadden voor een mooie prijs

Pompje

FF specs hier:

Dompelpomp 300 Watt

opvoerhoogte 6 mtr.
6600 ltr./uur
10 mtr. kabel
kunststof huis met vlotter
anti-slip handvat
geschikt voor licht vervuild water

per stuk
99.-

Lijkt me toch niet echt superduur om t zo te zeggen. Het merk zegt me niets en k kan nu mooi gebruik gaan maken van de vijver 2 verdiepingen lager B-)

Een andere aanbieding is een Elektrische bovenfreesmachine

Elektrische bovenfreesmachine

Specs:

900 Watt
variabel toerental
9000-27000 toeren/min.
diameter 6 of 8 mm.
frezen van hard metaal
luxe houten koffer met
12 frezen met zijgeleider,
diepte-instelling en maatindeling
op het toestel
(incl. f. 2.20 verwijderingsbijdrage)

per stuk
99.-

Ook niet echt superduur voor een eigen freesmachine, weet alleen niet of je er koper mee kan bewerken omdat dat vrij zacht schijnt te zijn en deze machiene voor hard-metaal is

Gaarne Uwe reacties :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
dat pompje gaat niet echt werken denk ik
tenzij je verwacht dat er onder in je pc een laag water
komt te staan van een CM of 10

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 01:35 schreef MokerHamer het volgende:
dat pompje gaat niet echt werken denk ik
tenzij je verwacht dat er onder in je pc een laag water
komt te staan van een CM of 10
Bijna 2 liter per seconde onbelast. Gewoon een beetje smalle gangen maken en een hoop radiatorendie mooi op het dak kunnen, komt er zelf wel wind doorheen. De snelheid afremmen tot 750liter effectief en je hebt een goede koeling. Kan je voor de gein peltierelementen gaan stapelen om tot de -50 te komen iig :D en je voltage voor de CPU iets hoger. Moet mijn Duron800 toch een stuk hoger kunnen komen dan de 1050 :P

Btw. misschien is het wel een regelbare pomp die je kan afknijpen zeg maar :)

Verwijderd

Die pomp is veel te sterk.

Tenzij je grondwater omhoog pompt :+ .
Ik denk trouwens ook dat die pomp veel teveel lawaai maakt.
Of je gebruikt de vijver in de buurt als water reservoir.
En plaatst de pomp zodanig dat de buren er wel last van hebben en jij niet.
>:)

Verwijderd

Die frees, tsja. Ik heb zo'n idee dat er alleen lompe frezen inkunnen. En het merk top-craft klinkt niet echt lekker. Dan maar iets meer centen en iets goeds. Goed gereedschap betaalt zich altijd weer terug.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EETARMSMHHE

Dit is wat ik nu door een vriend laat uittekenen in autocad. De 2 aansluitpunten zijn 8mm in doorsnede en de gangen zijn 6mm breedt. Aan de randen is overal 5mm wat niet wordt gebruikt (behalve een beetje bij de aansluitpunten). Zijn er adviezen mbt dit ontwerp? Ik heb gekozen voor 5 lijnen voor meer contact met koper. De aansluitingen zouden mogelijk 10mm kunnen zijn schat ik maar das achteraf op de tekening wel te wijzigen

Verwijderd

ZO'n frees kan makkelijk zijn als je eens een waterblokje gaat maken. Dan ga je toch geen dure kopen voor die enkele keer dat je m gaat gebruiken.

Die pomp is IDD veeeel te sterk. Een goede stroming is wel leuk, maar bij teveel stroning neemt het water de warmte niet op en heeft de heel stroning geen nut meer. Daar komt bij dat de pomp zoveel druk uitoefent dat je makkelijk een lek in je waterkoeling kan krijgen die je met de druk van een normale pomp nooit zou krijgen.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 02:11 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
ZO'n frees kan makkelijk zijn als je eens een waterblokje gaat maken. Dan ga je toch geen dure kopen voor die enkele keer dat je m gaat gebruiken.

Die pomp is IDD veeeel te sterk. Een goede stroming is wel leuk, maar bij teveel stroning neemt het water de warmte niet op en heeft de heel stroning geen nut meer. Daar komt bij dat de pomp zoveel druk uitoefent dat je makkelijk een lek in je waterkoeling kan krijgen die je met de druk van een normale pomp nooit zou krijgen.
Water zal echt niet slechter de warmte opnemen bij sterkere stroming :) Je zal er misschien alleen weinig van merken. Als je de pomp kan regelen is het zeker geen slecht dingetje lijkt mij maar anders moet je een hoop gaan doen om de stroming te belemmeren zodat het water minder snel loopt :)

Verwijderd

Ik gebruik hier een pomp die 2500 liter per uur rond pompt.
Na veel testen en meten van temp ben ik er achter gekomen dat de snelheid van het water weldegelijk invloed heeft op de temp van het koelblok.
Ik heb de stroming geknepen door de slang een beetje plat te knijpen. (de pomp kun je niet dimmen)
Dit scheelde zeker 5 graden.

Verwijderd

Het is gewoon een feit. Als het water te snel gaat heeft het geen tijd om de warmte op te nemen. Anders hadden de echte die hards toch allemaal van deze pompen, en geen dure EHEIM pompen?!?!
Dat ding neemt 300 watt, das echt weel. bijna net zoveel als je computer zelf, en dat zal je merken in je stroomrekening (of je ouders). Ik denk dat de pomp zelf ook heel wat warmte ontwikkeld. Die van mij is 58 watt (EHEIM 1250) en die wordt na een paar uurtjes toch vrij warm. En dat merk je aan je water.

Verwijderd

!!!! deze frees is dus niet geschikt voor het frezen van metaal !!!!

het materiaal waar de freesjes van gemaakt is, is "VAN" hardmetaal , dus niet VOOR hardmetaal.

als je hier metaal me gaat frezen vliegen de stukken frees je om de oren..

t'is maar dat je het weet

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 02:34 schreef killerloop het volgende:
!!!! deze frees is dus niet geschikt voor het frezen van metaal !!!!

het materiaal waar de freesjes van gemaakt is, is "VAN" hardmetaal , dus niet VOOR hardmetaal.

als je hier metaal me gaat frezen vliegen de stukken frees je om de oren..

t'is maar dat je het weet
Dangeroes dus. Kan je misschien wel echte freesstukken inzetten die wel koper kunnen frezen :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
6600 liter per minuut???
is dat niet een beetje overkill? :+

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
300 watt :?

Zou me niks verbazen als er in de handleiding ineens 50%ED staat.... Zit je lekker met je pompje... :(

Hij zal ook wel flink wat geluid maken. Wij hebben ook een pomp om het zwembad af en toe leeg te maken. En dat ding maakt ook best wel herrie hoor.

Ik zou het niet doen, tenzij je een manier heb om er weer af te komen. 99 is niet zoveel...

Verwijderd

mwahaha

metaal vrezen met een bovenfrees.. :D

happy modding.. (and a trip to the hospital :+ )

Verwijderd

300W is ook niet erg weinig. Mijn IDRA gebruikt maar 25W :)

• Nohead
  • Laatst online: 08-05 14:39

Nohead

PSN ID: Nohead

Die Pomp is Gewoon overkill, overduidelijk.
En het is wel een feit dat snel stromende water geen warmte zal opnemen. lees je boekjes maar eens na.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 02:29 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Het is gewoon een feit. Als het water te snel gaat heeft het geen tijd om de warmte op te nemen. Anders hadden de echte die hards toch allemaal van deze pompen, en geen dure EHEIM pompen?!?!
Dat ding neemt 300 watt, das echt weel. bijna net zoveel als je computer zelf, en dat zal je merken in je stroomrekening (of je ouders). Ik denk dat de pomp zelf ook heel wat warmte ontwikkeld. Die van mij is 58 watt (EHEIM 1250) en die wordt na een paar uurtjes toch vrij warm. En dat merk je aan je water.
sorry hoor, maar geen natuurkunde gehad? Stroomt het water harder, dan is het water dat gemiddeld in het koelblok is koeler. De warmte overdracht is daar lineair afhankelijk van. M.A.W. die joule energie die het blok wil afstaan wordt wel aan het volgende (koelere) water molecuul afgegeven.

Het probleem is altijd met die dikke pompen is dat door de hogesnelheid van het water voor een wrijving gaat zorgen=>extra warmte. Ook worden die pompen vaak gekoelt door hun eigenwater. 300Watt extra in je koelsysteem is ook niet echt lekker.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 13:10 schreef The Rapier het volgende:

[..]

sorry hoor, maar geen natuurkunde gehad? Stroomt het water harder, dan is het water dat gemiddeld in het koelblok is koeler. De warmte overdracht is daar lineair afhankelijk van. M.A.W. die joule energie die het blok wil afstaan wordt wel aan het volgende (koelere) water molecuul afgegeven.

Het probleem is altijd met die dikke pompen is dat door de hogesnelheid van het water voor een wrijving gaat zorgen=>extra warmte. Ook worden die pompen vaak gekoelt door hun eigenwater. 300Watt extra in je koelsysteem is ook niet echt lekker.
Dan toch maar over een paar uur een andere kopen :)

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Helaas kunnen die dompelpompen NIET 24 per dag aanstaan, lees eerst maar eens goed want meestal mogen die dingen niet langer dan 30min pompen.. en afknijpen van zo'n pomp zal ook niet echt goed zijn voor de pomp omdat het geen centifugaalpomp is gezien de opvoerhoogte (=waterdruk) die dat ding levert...

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Als ik dit zo lees dan in die frees gewoon een bovenfrees voor hout. Het gaat je dus nooit lukken om hier een kopere of alu blok met te frezen.

Hiervoor kan je beter een MAHO gebruiken ;)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op zondag 23 december 2001 11:10 schreef MrK het volgende:
Als ik dit zo lees dan in die frees gewoon een bovenfrees voor hout. Het gaat je dus nooit lukken om hier een kopere of alu blok met te frezen.

Het blok zou je wel vast kunnen zetten in een bankschoef, maar de frees moet ook ergens hoevast aan hebben en jij kan niet zo veel weerstand dan bieden. Het wordt natuurlijk het moeiste als de voeding constant blijft, en dat is dan ook moeilijk.

En als je zonodig een blok wilt hebben dan kan ik er ook wel eentje maken. Natuurlijk tegen een vergoeding, maar daar kan je mij over mailen.

• hensdesk
  • Laatst online: 10-05 14:10
Op zondag 23 december 2001 11:10 schreef MrK het volgende:

eindelijk iemand die er iets meer verstand van heeft, de rest weet ABSOLUUT niet waar ze het over hebben als ze denken dat ze met zo'n bovenfrees koper of aluminium kunnen frezen. :+
je moet dat materiaal stevig in een klem zetten en de frees stevig inklemmen in een vaststaande houder: kortom gebruik van een freesbank is een absolute vereiste!!!!!!!
anders vliegt de bovenfrees gewoon uit je handen!!!!
en geloof me maar want ik sta al jaren aan een computergestuurde freesbank (Mikron VCP 800) en ben gereedschapmaker.
als iemand vragen heeft over frezen e.d kunnen ze bij mij terecht
die bovenfrees is bedoeld om hout te frezen en nergens anders voor.
en die dompelpomp is bedoeld voor ondergelopen kelders of voor vijvers leeg te pompen.
je moet de gereedschappen gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. (8>

ps. er staat bij "frezen van hardmetaal"...... daarmee bedoelen ze dat de frezen zelf van hardmetaal zijn gemaakt en niet dat ze in hardmetaal kunnen frezen, daar moet je dan diamantgereedschap voor hebbenen dat is me toch duur spul.

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 07:23

RRRobert

Fokker in ruste

Op zondag 23 december 2001 05:52 schreef Tranced het volgende:
Helaas kunnen die dompelpompen NIET 24 per dag aanstaan, lees eerst maar eens goed want meestal mogen die dingen niet langer dan 30min pompen.. en afknijpen van zo'n pomp zal ook niet echt goed zijn voor de pomp omdat het geen centifugaalpomp is gezien de opvoerhoogte (=waterdruk) die dat ding levert...
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dompelpompen worden vaak gebruikt voor gesloten watersystemen als tuinfonteintjes e.d. en staan daarom ook vaak de hele dag aan. Moet dan ook geen probleem zijn.

Op het moment dat je zo'n pompje moet gaan knijpen kun je beter je lokale tuincentrum bezoeken en op zoek gaan naar een kleiner (lagere capaciteit) dompelpompje, of bijv. een aquariumpomp. Ben je ook van dat vermogensprobleem af.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Amd RuLuzzz
Op zondag 23 december 2001 12:20 schreef hensdesk het volgende:

[..]

eindelijk iemand die er iets meer verstand van heeft, de rest weet ABSOLUUT niet waar ze het over hebben als ze denken dat ze met zo'n bovenfrees koper of aluminium kunnen frezen. :+
je moet dat materiaal stevig in een klem zetten en de frees stevig inklemmen in een vaststaande houder: kortom gebruik van een freesbank is een absolute vereiste!!!!!!!
en geloof me maar want ik sta al jaren aan een computergestuurde freesbank (Mikron VCP 800) en ben gereedschapmaker.
en die dompelpomp is bedoeld voor ondergelopen kelders of voor vijvers leeg te pompen.
Ik zit nu nog in de opleiding (1ste jaar). Maar wat is het verschil tusen een 3 asige en een 5 assige freesbank. Ja de ene heeft 2 assen meer, maar weleke kant kan je er mee naartoe frezen.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Uhm die pomp die gaat echt behoorlijk veel herrie maken. En dan heb je nog niks aan je waterkoeling. En je hebt echt niet zovee liter per uur nodig hoor. Kzou gewoon een klein goedkoop pompie kopen.

• hensdesk
Op zondag 23 december 2001 12:23 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

Ik zit nu nog in de opleiding (1ste jaar). Maar wat is het verschil tusen een 3 asige en een 5 assige freesbank. Ja de ene heeft 2 assen meer, maar weleke kant kan je er mee naartoe frezen.
neenee de ene heeft drie assen: de x-as , de y-as en de z-as.
de vierde as is een rondtafel die rond draait om zijn eigen as in horizontaal vlak en de vijfde as is een kanteltafel die de rondtafel onder een hoek kan zetten .
ik zal kijken of ik een plaatje van zo'n machine kan plaatsen maar ik heb nu geen tijd meer want de vrouw roept dat we weg moeten.
veel succes op de opleiding

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 17:17

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 22 december 2001 01:30 schreef Stropdas het volgende:
Een vriend van me maakte me er net op attent dat ze bij de Aldi een pomp in de aanbieding hadden voor een mooie prijs
zo'n pomp hebben we in de vijver liggen (ja nu niet want het vriest *D ) Maar ik denk dat je die maar beter niet in je PC kan Tweaken -> is niet echt low-noise :)

/dev/null

• Amd RuLuzzz
Op zondag 23 december 2001 12:31 schreef hensdesk het volgende:

[..]

neenee de ene heeft drie assen: de x-as , de y-as en de z-as.
de vierde as is een rondtafel die rond draait om zijn eigen as in horizontaal vlak en de vijfde as is een kanteltafel die de rondtafel onder een hoek kan zetten .
ik zal kijken of ik een plaatje van zo'n machine kan plaatsen maar ik heb nu geen tijd meer want de vrouw roept dat we weg moeten.
veel succes op de opleiding
En dat hous zeker ook in dat je de freesspil kan verzetten.

Verwijderd

tjisus krijst!!!

ben je lomp or what

boven frees is voor HOUT!!!! (kunstof kan ook nogwel)
en die pomp die kan zelfs de brandweer gebruiken...tering...ik heb zelf een klein dompelpompje van hfl 23,- bij een dierenwinkel gekocht en die verpomt 250l per uur...das meer dan zat man...en anders moet je een regenton bij je pjoeter zetten....

Verwijderd

en de opvoer hoogte die is erg groot voor slangetjes inje pc
die klappen er denk ik wel af want die pomp kan zijn druk echt niet kwijt in je wc system.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
De opvoerhoogte van de kraan is iets van 30 meter, kan je de druk testen van je systeem, als het dat houd, dan ook wel ieder pompje.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even over die dompelpomp:

Afgezien ervan dat het ding loei veel stroom trekt.
(We hebben er jaren eentje 24/7 aangehad, en zijn nu erg blij met een iets zuinigere pomp :) )
Is het ding er gewoon niet echt geschikt voor, je hebt een groot bassin nodig, maar een vijver is weer niet geschikt omdat je dan allemaal zooi door je pomp gaat jagen.
(Daarnaast worden kikkers erin vastgezogen, en het is een vervelende klusje van die dooie beesten uit je pomp te gaan halen, gebeurde bij ons 1x per maand)
De hoeveelheid water is niet zo'n probleem die kun je eventueel met een leuke bypass wat laten afnemen.
(Grote hoeveelheid water langs je HD, dan heb je meteen een koele HD)
Maar je kunt beter voor 100 piek bij de intratuin dan zo'n aquariumpompje halen.

De pomp staat bij ons gewoon 24/7 aan, dan vriest de vijver niet dicht, en blijven de vissen gewoon leven, doe we al jaren, de enige keer toen de pomp uitstond zijn alle vissen overleden :( , was het net de koudste winter.....

BTW. waarom maakt iedereen zo'n soort van slang door zijn koelblok, is het niet beter om het gewoon "open" te houden, dan stroomt het water langzaam door je koelblok en snel door de leidingen, een WTB-er zou daar wel iets mee moeten kunnen....

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Op zaterdag 22 december 2001 01:54 schreef ureal het volgende:
Die pomp is veel te sterk.

Tenzij je grondwater omhoog pompt :+ .
Ik denk trouwens ook dat die pomp veel teveel lawaai maakt.
Of je gebruikt de vijver in de buurt als water reservoir.
En plaatst de pomp zodanig dat de buren er wel last van hebben en jij niet.
>:)
Ik heb hier een vijverpomp staan die 6400 L per uur kan pompen, ik heb het nog niet ingebouwd, maar het geheel werkt al. Ik schat dat ie er bij mij zo'n 2500 l per uur doorheen krijgt. Prima toch, ik zoek alleen nog een groter koelblok, maar heb zelf niet de gereedschappen om het zelf te maken.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Wat eigenlijk het advies voor druk die een pomp kan zetten? De ene pomp van 1300 liter kan slechter zijn dan een andere van 600 liter die meer druk kan geven

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 13:37 schreef Redeye__ het volgende:

[..]

Ik heb hier een vijverpomp staan die 6400 L per uur kan pompen, ik heb het nog niet ingebouwd, maar het geheel werkt al. Ik schat dat ie er bij mij zo'n 2500 l per uur doorheen krijgt. Prima toch, ik zoek alleen nog een groter koelblok, maar heb zelf niet de gereedschappen om het zelf te maken.
You talking to I R? heeft ie in z'n ondertitel staan HAHAHAH
moet meteen aan die aflevering denken dat ie New York laat ZINKEN ;)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 13:29 schreef TheGhostInc het volgende:

[...]

BTW. waarom maakt iedereen zo'n soort van slang door zijn koelblok, is het niet beter om het gewoon "open" te houden, dan stroomt het water langzaam door je koelblok en snel door de leidingen, een WTB-er zou daar wel iets mee moeten kunnen....
Omdat er dan minder contact met het koper is waardoor de warmteoverdracht ook minder is.

Verwijderd

beye the way als je een pomp hebt die te hard pompt dan maak je toch gewoon een omloopleiding lekker gemakkelijk en makkelijk te maken ! (ik heb in t verleden c.v geinstaleerd)

gr
jakob (8>

oeps de optie was al gegeven !

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
volgens mij gaat dat ding echt een pokke lawaai maken :(

• hensdesk
Op zondag 23 december 2001 12:54 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

En dat hous zeker ook in dat je de freesspil kan verzetten.
inderdaad de freesspil kan je ook in de hoogte verstellen.
je kan dan de hoogte of de diepte aanpassen, handig he >:)

Verwijderd

Mooi, dus we hebben hier mensen die verstand van frezen heebben :).

Zou ik met een goede boormachine en stiftfreesjes van ongeveer 4MM doorsnede (gemaakt voor staal) een beetje fatsoenlijk gleuven uit een messing blokje kunnen frezen? De gleuven ga ik alvast voorboren, en mischien kan ik een boorstandaard regelen, anders zet ik t blokkie in de bankschroef vast.

Op school hebben we het met een freesbank geprobeerd, maar iemand die dr geen ruk verstand van had heeft de kleine frees gemold, en er komt binnenkort nog geen nieuwe. Nu is de kleinste iets van 2CM doorsnede, iets teveel voor een blokje van 4x4cm. Mijn messing RAM keoelers zijn dus ook niet afgekomen :(.

• hensdesk
Op zondag 23 december 2001 18:58 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Mooi, dus we hebben hier mensen die verstand van frezen heebben :).

Zou ik met een goede boormachine en stiftfreesjes van ongeveer 4MM doorsnede (gemaakt voor staal) een beetje fatsoenlijk gleuven uit een messing blokje kunnen frezen? De gleuven ga ik alvast voorboren, en mischien kan ik een boorstandaard regelen, anders zet ik t blokkie in de bankschroef vast.

Op school hebben we het met een freesbank geprobeerd, maar iemand die dr geen ruk verstand van had heeft de kleine frees gemold, en er komt binnenkort nog geen nieuwe. Nu is de kleinste iets van 2CM doorsnede, iets teveel voor een blokje van 4x4cm. Mijn messing RAM keoelers zijn dus ook niet afgekomen :(.
advies van de frezer: een stiftfrees in de boormachine is ondoenlijk, de boormachine is niet gemaakt om zijdelingse krachten op te vangen en zal daarom steeds wegspringen.
je kan het proberen , maar dan moet je eerst zoveel mogelijk materiaal wegboren.
ga als volgt te werk:
- teken eerst de banen af op de blok
- bepaal met welke boor je gaat boren
- bijv. neem een boor van 4 mm
- teken dan elk gat af op een tussenafstand van 4,5 mm (steek noemen wij dat)
- boor op deze manier de hele sleuf af
- daarna kan je met een stiftfrees in de boormachine of nog beter de dremel (want meer toeren, dus minder happen van de frees) de brugjes tussen de boorgaten wegfrezen of slijpen
- het resultaat is niet zo strak als met frezen zal worden, maar ik denk niet dat iemand jouw blokje gaat openmaken om je freubelwerk te beoordelen.
het belangrijkste is dat het werkt, toch??

dus als je geen frezer in de familie hebt kan je het op deze manier proberen.

TIP: gebruik wel een boorstandaard en een machineklem en zet een veiligheidsbril op, want als je blind wordt door spanen in je ogen dan kan je je comp. ook wel in de verkoop gooien of zo'n braille-toetsenbord kopen :?

Verwijderd

wij hebben die ook voor onze vijver van 15.000 liter dus niet echt aan te raden om in je pc te rammen :)

ofwel om het water op te mompen op m'n zus haar bouwgrond :?
in elk geval slecht idee

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 12:20 schreef hensdesk het volgende:

[..]

ps. er staat bij "frezen van hardmetaal"...... daarmee bedoelen ze dat de frezen zelf van hardmetaal zijn gemaakt en niet dat ze in hardmetaal kunnen frezen, daar moet je dan diamantgereedschap voor hebbenen dat is me toch duur spul.
volgens mij zitten we op dezelfde golflengte...
FMT of WTB ?

kijk dit is een freesbank, met minder hoef je niet aan te komen, meer natuurlijk wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.nl/images/myblok/maho.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.nl/images/myblok/frees_close.jpg

OOPS oud topic, MrK moet opletten

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik mag met 'meer' spelen >:)
Ga morgenochtend weer ff aan de gang, na de kanalen ga ik nu de buitenkant van mijn blokken afwerken... :) (wou het vanavond doen, maar pa's werk gaat voor dus ging het niet door :()

Trouwens, de echte tweakert kan nu bij de aldi ook lekkere nep-red bull halen voor 79 ct per blik :9

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

P.S. heb je nog een pc met inet om te vertellen als het mislukt is >:)

Verwijderd

Die frezen set hadden wij ook gekocht maar ik denk niet dat je die moet gebruiken voor koper :?

Verwijderd

lijkt mij wel spannend: een bovenfrees in de bankschroef klemmen de frees aanzetten (op 27.000 rpm). En dan met een koelblok in je hand voorzichtig de sleuven frezen.

vervolgens kijken welke buren een nieuwe ruit claimen

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 23:02 schreef garnage het volgende:
P.S. heb je nog een pc met inet om te vertellen als het mislukt is >:)
Laptop, en anders de PC van mijn vader :) Denk niet dat ik deze pomp neem. Hij is te hoog ;)

• Sine
  • Laatst online: 22:52
Op zaterdag 29 december 2001 11:45 schreef sloezz het volgende:
lijkt mij wel spannend: een bovenfrees in de bankschroef klemmen de frees aanzetten (op 27.000 rpm). En dan met een koelblok in je hand voorzichtig de sleuven frezen.

vervolgens kijken welke buren een nieuwe ruit claimen
Roflol

Repareren doe je zo.

Verwijderd

uh ja denk je niet dat het een frees voor een paar sier streepjes in wat planken is?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
En in het nieuwe jaar spotjes op tv van tweakers die met de knokkels en ellebogen zitten te typen

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1