Toon posts:

MSI 645 ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Bord is eindelijk binnen alles in elkaar gezet en het werkt :) P4 1,8 GHz + 512 PC2700 DDR

Het enige vreemde wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat mijn harde schijven niet worden herkend zoals ze zijn. Ik heb twee IBM GXP60 40 gig, echter de master wordt als PIO4 herkend, de slave als PIO5? het zjn twee identieke schijven uit dezelfde serie en maand. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?? Ik heb het met verschillende IDE kabels geprobeerd, probleem blijft hetzelfde. Heb wel een 24000+ scre in sisoft, dus das wel redelijk normaal voor een 7200 rpm en niet in raid.

suggesties zijn zoals altijd welkom

Verwijderd

Hoi Martin,

Ik heb dit bord ook, maar dan met een IBM GXP75 30 Gig, en hier wordt ie wel in het bios gezien.
Ik las op het MSI forum dat er idd meer klachten waren over niet juist herkennen van de schijf.
Ik kon alleen niets vinden of je klacht verholpen kan worden door je Bios te updaten.

Ik heb hem ook al geflasht naar 1.3 omdat hij te hoge temps en verkeerde fan rpm uit las.
Na die flash leest nu wel de goede fan rpm uit, maar die temp klopt nog steeds niet, want hij leest niet lager dan 18 graden celsius.
Ook met MBM en Sisoft klopt het niet want daar ziet ie 51 graden celsius en hele vreemde voltage waardes.
Maar dit zal we komen omdat die proggies nog niet geupdate zijn.

Dus van mij mag het Bios 1.4 uitkomen.

Best regards, Martin.

Verwijderd

Topicstarter
Na de biosupdate nu het volgende :

Schijven worden beiden herkend in de bios, geen problemen. In win XP prof ordt echter 1 wel gezien als IBM met serienummer, bij de ander staat gewoon diskdrive.

Ze staan nu beiden op Ultra DMA 4 bij de IDE controller, dus dat klopt volgens mij ook. Vage blijft dat XP 1 schijf ziet als diskdrive en de ander als IBM.

Mijn CPU temp is constant 50,5 graden :) case temp variert wel en komt nooit boven de 29. (chieftec dragon miditower)

Heb jij al geprobeerd geheugen op snellere timings te laten lopen en gaat dat goed? (heb 512 MB DDR hyundai PC2700 2.5)

bord loopt verder goed en stabiel, 4100 3dmarks in 2001 met een geforce 2 GTS 32 MB DDR

Verwijderd

Hi,

Waar heb je het mobo en het geheugen eigenlijk vandaan? Ben ook zoekende naar deze config maar iig het geheugen nog nergens kunnen vinden ///

Verwijderd

Topicstarter
Heb het hele zooitje hier in de UK gekocht, dus.. Ze versturen ook wel naar NL, maar ik weet niet wat dat gaat kosten. Besteld bij www.komplett.co.uk, betalen met creditcard en klaar ben je. Dat soort dingen zijn hier een stuk beter geregeld dan in NL denk ik zomaar. Ik weet niet zo 1 2 3 waar ze deze config in NL verkopen.

Verwijderd

Bedankt iig voor de tip!

Verwijderd

Hij is ook te koop bij www.alternate.nl voor 355,-incl.BTW
en als je liever een asus P4S333 wil kost ie 451,-incl.BTW

Best regards, Martin

Verwijderd

Op zich zijn de mobo's met SIS645 chipset wel in NL verkrijgbaar, maar waar vindt je PC2700 DDR??? Staat niet in pricewatch.

Iemand :?
Pagina: 1