[delphi] directory monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Hello,

Wie weet hoe je een directory kan monitoren op veranderingen en de filenaam terugkrijgen die veranderd is? Het monitoren kan zo:

HANDLE FindFirstChangeNotification(
LPCTSTR lpPathName, // directory name
BOOL bWatchSubtree, // monitoring option
DWORD dwNotifyFilter // filter conditions
);
Maja dan krijg je niet de filename die veranderd is:(, of wel en begrijp ik het verkeerd? Wie ken me assisteren?

Als ik ut veranderde filetje terug krijg en check of het een mp3 is kan ik het nl doorsturen naar winamp en fijn afspelen. Vink wel handy als ik met kazaa zit te downen.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kijk hier es. Staat een voorbeeld.

Verder denk ik dat je zelf moet uitzeken welke file er is veranderd door een index bij te houden. Maar dit is maar een gedachte, of het beter kan weet ik dus niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Hier staat er ook nog wat over.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Het notifyén wanneer er wat veranderd dat werkt wel hoor. Ik kan die functie in zo verre wel toepassen dat da werkt. Alleen nu moet ik nog zien te vinden WAT er gebeurde en aan welke file dat gebeurde. Ik kan alleen niet vinden welke api dat is.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Die bestaat geloof ik ook niet.

Hou een lijst bij van bestanden voor de verandering; na een verandering maak je weer een lijst van alle bestanden in die dir, en die 2 lijsten vergelijk je.

Verwijderd

Ik heb ergens een (sourced) component: TdirectoryMonitor...

Guess wat dat doet :P

check www.torry.net

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
De 4 die ik geprobeerd heb op torry deden alleen monitoren op veranderingen, maar niet de filenaam terugpoeppen. Ik ben daar nl al geweest hoor :D

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Okay ik ga het maar met een lijst proberen met daarin de filenames en types van alle bestanden. Maar wat is dan het snelste om de performance zo hoog mogelijk te houden? Want in principe heeft elke muts tegenwoordig minstens 4 gb aan mp3tjes en tja dat imn het geheugen doorgevenv lijkt me nie een top plan, al kan dat natuurlijk altijd :). Wat zouden jullie doen? In het geheugen zetten? Of naar een txttje schrijven?

Verwijderd

heb je al op www.delphi3000.com gekeken ?

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Tuurlijk, maar ik wil weten hoe anderen dit zouden oplossen en got is veel actiever naar mijn mening dan delpi3000.

Verwijderd

4 gb aan mp3's zijn ongeveer 800 bestanden, gemiddelde bestandsnaam lengte 30 karakters; maakt 24kb, moet wel in het geheugen passen denk ik :)
Pagina: 1