Piepende mic uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 16:01

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Heb een probleempje met een laptop. De microfoon piept nogal (lijkt een hardware probleem) maar als ik het geluidsniveau demp (volumeregeling win98) is ie stil. Perfect dus. Alleen wordt de instelling niet onthouden door win98 (SE), dus bij de volgende keer opstarten staat ie weer aan... pieeeeeep!

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een microfoon is een geluidsINVOER apparaat, hoe kan dat nou piepen? Gezien het feit dat het verschijnsel verdwijnt als je het geluidsniveau terugschroeft neem ik aan dat je te maken hebt met rondzingen. Dit komt doordat geluid uit de speakers in de microfoon terecht komt. Plaats de microfoon verder van de speakers of schakel hem uit.

• Scally

Scally

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 13:15 schreef polaris het volgende:
Een microfoon is een geluidsINVOER apparaat, hoe kan dat nou piepen? Gezien het feit dat het verschijnsel verdwijnt als je het geluidsniveau terugschroeft neem ik aan dat je te maken hebt met rondzingen. Dit komt doordat geluid uit de speakers in de microfoon terecht komt. Plaats de microfoon verder van de speakers of schakel hem uit.
Ze zitten elkaar tegen inderdaad, daarom wil ik het volume van de mic dempen.. probleem opgelost! Alleen onthoudt Win98 die instelling niet, dus volgende keer staat de mic weer open! Tja, plaats de microfoon verder van de speakers... gaat niet echt als de boel ingebouwd is (laptop remember?)
Goed lezen doet ook een hoop btw....

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
kan je die mic niet uitschakelen in de bios?

Hail to the king baby!

• Scally

Scally

Topicstarter
Nee, kan wel de hele geluidskaart uitschakelen, maar dan kan ik ook geen geluid meer afspelen.

Of ik kan eventueel de laptop openmaken zoals ik ook met deze [topic=356801/1/25] heb gedaan en het snoertje van de mic eraf halen ofzo...
Maar ik zoek liever een softwarematige oplossing.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
wat je misschien ook kan doen is het gaatje van de microfoon dichtstoppen met iets zodat er geen geluid in kan komen en zo het piepen stoppen

Hail to the king baby!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Een plakkertje erover zal inderdaad wonderen doen. Vreemd trouwens, ik heb ook win98, bij mij onthoudt hij die instellingen wel.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 18:59

igg

waar een wil is ben ik weg

als er ergens nog een mic-aansluiting zit, kun je daar ook een los plugje in doen, systeem denkt dan dat daar de mic hangt. (en schakelt de standaard mic uit)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Geluidskaart verwijderen en opnieuw installeren wil ook wonderen doen.

• John BD
  • Laatst online: 13-11 09:33

John BD

Hebbesite.nl

De microfoon verder van de boxen/monitor wegzetten wil Meestal wel werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.ncnp.nl/teclover/BrainLiner.gif

Bezoek mijn blog op www.hebbesite.nl

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 12:50 schreef Teclover het volgende:
De microfoon verder van de boxen/monitor wegzetten wil Meestal wel werken.
[afbeelding]
En hoe wil je dat don als de microfoon en speakertje VAST in de LAPTOP zitten????
Pagina: 1