Welke speakers zou ik moeten halen?

Pagina: 1
Acties:

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik wil ongeveer 500-750 uitgeven. Ik wil ze gebruiken voor mijn PC en mijn PS2. In mijn PC zit een Terratec XFire. Welke zouden het beste zijn voor deze 2 dingen?

Ik heb search gebruikt maar kan niet echt wat vinden (heb die van Onno ook gebruikt :P)

En kom alsjeblieft niet met speakers van over de 1000, zo als ik in andere topics heb gezien.

En laat ook graag Creative flames achterwegen, als ik topics vond die een betje interesante titels hadden, stond er vaak alleen maar geflame over Creative in.)

Lees net in FAQ hiervan(beetje laat) dat ik zelf moet gaan luisteren. Maar hier in stad hebben ze nergens boxen uitgestald staan, niet van die prijsklaase :P)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

al es gedacht aan de playworks serie van creative?
staat op de verpakking :exxelent for pc and ps2

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Waar je ook woont in Nederland, er is overal wel een HiFi zaak in de buurt.
Wat ik zou doen, is eens op zolder neuzen naar een oude versterker, of je ouders ervan overtuigen dat zij een nieuwe moeten kopen en die van hun overnemen (of bij familie rondbellen). En dat combineren met twee nieuw te kopen speakers. Dan ga je voor 600,- echt heel mooi geluid scoren.
Speaker adviezen zijn wat lastig, dat ligt nogal persoonlijk. Maar een algemeen gewaardeerde speaker (en nu val ik wel erg in herhaling) is de DM303 van B&W. En die is met een beetje moeite ook wel voor 600,- per set te krijgen.

• Albinoraptor
  • Nu online
Ik wil het liefst een gewoone gehele set halen. Dus bv. die DTT3500, maar omdat ik van sommige te horen krijg, slecht en andere weer zeggen goed. Dus vroeg ik me af of er nog andere "goede"(zijn die creative hater ook blij ;)) merken zijn met dit soort sets.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 december 2001 03:39 schreef Albinoraptor het volgende:
Ik wil het liefst een gewoone gehele set halen. Dus bv. die DTT3500, maar omdat ik van sommige te horen krijg, slecht en andere weer zeggen goed. Dus vroeg ik me af of er nog andere "goede"(zijn die creative hater ook blij ;)) merken zijn met dit soort sets.
Dat soort setjes zijn vaak leuk om windows geluidjes weer te geven, met muziek is het 3x nix.
Als ik jou was zou ik echt voor een losse versterker met speakers gaan, dat klinkt vele malen beter.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Inderdaad, waarom doet de topicstarter zo voorbarig over standalone setjes?

Waarom wil je graag een Creative setje? Omdat die overal worden verkocht? Wil nog niet zeggen dat ze goed klinken, wil alleen zeggen dat Creative veel doet aan marketing...

Was je op zoek naar een surround setje met DolbyDigital decoder/ondersteuning. Of is een stereo setje (in de vorm van een 2.1 subwoofersetje) ook goed?
En kom alsjeblieft niet met speakers van over de 1000, zo als ik in andere topics heb gezien.
Als je speaker zegt denken wij natuurlijk dat je losse speakers bedoeld, maar later kom je met een subwooferset?

• Albinoraptor
  • Nu online
Op zaterdag 22 december 2001 09:19 schreef Yokozuna het volgende:
Inderdaad, waarom doet de topicstarter zo voorbarig over standalone setjes?

Waarom wil je graag een Creative setje? Omdat die overal worden verkocht? Wil nog niet zeggen dat ze goed klinken, wil alleen zeggen dat Creative veel doet aan marketing...

Was je op zoek naar een surround setje met DolbyDigital decoder/ondersteuning. Of is een stereo setje (in de vorm van een 2.1 subwoofersetje) ook goed?
Ik zeg niet dat ik creative wil, maar geef een voorbeeld, van wat ik ongeveer wil hebben. En wil liefst surround setje.
Als je speaker zegt denken wij natuurlijk dat je losse speakers bedoeld, maar later kom je met een subwooferset?
Ok sorry, heb van Audio niet veel verstand. :P

Ik vind mijn Labtec 2414 al lekker klinken :)
En draai altijd mijn muziek via PC.

Maar ik als ik echt goede kwaliteit wil, moet ik dus alles apart kopen. En dat lukt dan voor dat geld?
Probleem is ook dat ik kleine kamer heb(nou ja staat erg vol) dus moet wel een beetje kleine speakers zijn.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Je moet ook even bepalen waarvoor je de speakers het meest nodig hebt.

Voor muziek (mp3's enzo) is de oplossing van Jag onverslaanbaar. Hangt een beetje van je luisterpostie af welke speakers je moet nemen. Als ze wat verder weg staan is de B&W 303 prima, wil je ze perse naast je monitor zetten zou ik eerder gaan voor B&W LM1 (wel minder bass dan). Een tweede hands versteker moet ergens in een koopjes kelder wel voor 150 a 200 te vinden zijn.

Als je meer wilt gamen dan wil je vaak 4 speakers (of 4.1) en dan heb je in die prijsklasse alleen PC setjes (bv Altec Lansing 885)

Wil je voornamelijk DVD's dan wil je ook een goede center en ook dan weet ik in die prijsklasse niets anders dan PC setjes (nu 5.1 bijvoorbeeld Creative, misschien Logitech, nou ja dan zijn er plenty "tests" te vinden op t net.)

Maar voor mooi geluid is optie 1 the way to go

Spam, eh stem!!
|
V

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Albinoraptor
  • Nu online
Op zaterdag 22 december 2001 12:45 schreef Duck-Twacy het volgende:
Je moet ook even bepalen waarvoor je de speakers het meest nodig hebt.

Voor muziek (mp3's enzo) is de oplossing van Jag onverslaanbaar. Hangt een beetje van je luisterpostie af welke speakers je moet nemen. Als ze wat verder weg staan is de B&W 303 prima, wil je ze perse naast je monitor zetten zou ik eerder gaan voor B&W LM1 (wel minder bass dan). Een tweede hands versteker moet ergens in een koopjes kelder wel voor 150 a 200 te vinden zijn.

Als je meer wilt gamen dan wil je vaak 4 speakers (of 4.1) en dan heb je in die prijsklasse alleen PC setjes (bv Altec Lansing 885)

Wil je voornamelijk DVD's dan wil je ook een goede center en ook dan weet ik in die prijsklasse niets anders dan PC setjes (nu 5.1 bijvoorbeeld Creative, misschien Logitech, nou ja dan zijn er plenty "tests" te vinden op t net.)

Maar voor mooi geluid is optie 1 the way to go

Spam, eh stem!!
|
V
Idd had die AltecLansing gezien in een ander topic en dat leek me wel wat, ik zal ze veel gebruiken voor spellen, en voor PS2, en af en toe voor een DVD. En muziek draai ik met PC en dan moet boxen op tafel staan, dus kunnen geen grote zijn. Kijk als ik nou een mooi huis, of mooi appartement had, dan zou ik vast en zeker veel meer uitgeven voor zoiets. :)

En natuurlijk effe gestemd ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Als je 4.1 wil, en je kan iets meer uittrekken kan je dit doen :

4x Tannoy m1 f130,- p.st. f520,-
2xAriston Ax910 of Cambridge Audio A1 f199,0 p.st. f398,-

Dan heb je voor f918,- 4 kanaals losse componenten :)

Als je de Tannoy m1 niet meer kan krijgen (nieuwe serie, mX kost 199 p.st.) dan zou je ook kunnen kijken voor de Mission 700.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Albinoraptor
  • Nu online
Op zaterdag 22 december 2001 13:47 schreef JT het volgende:
Als je 4.1 wil, en je kan iets meer uittrekken kan je dit doen :

4x Tannoy m1 f130,- p.st. f520,-
2xAriston Ax910 of Cambridge Audio A1 f199,0 p.st. f398,-

Dan heb je voor f918,- 4 kanaals losse componenten :)

Als je de Tannoy m1 niet meer kan krijgen (nieuwe serie, mX kost 199 p.st.) dan zou je ook kunnen kijken voor de Mission 700.
Ik ben student :'(
Heb ook in andere topics gezien dat die speakers vaak werden aangeprezen / aangeraden, als ik geld had had ik dat best willen doen.

P.s. zijn eigenlijk ook beetje te groot voor in mij kamer. Dat zou nooit gaan passen :P

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Zijn kleine speakers....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Albinoraptor
  • Nu online
Ok 300 x 170 x 210mm is niet echt groot, maar te groot voor mijn kamertje.

• Albinoraptor
  • Nu online
Ik denk sterk over die Altec 885, heb er wat reviews over gelezen. En wat ik zo lees lijkt we dat wel wat, alleen wil ik nog 1 ding weten, kunnen deze boxen ook op mijn TV / PS@ worden aangesloten?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb zelf de 885 voor mijn PC. Ze kunnen redelijk hard en geven vrij veel bass (zij het wat boemerig)

Er zitten 2 analoge ingangen (voor stereo voor en stereo achter) en een digitale ingang (SPDIF heet dat geloof ik). Er zit echter nergens op knop om te kiezen welke ingang je gebruikt. We kun je kiezen uit verschillende modes: dolby digital, stereo, stereoX2, prologic en quad. Ik denk dat er automtisch de bijbehorende ingang wordt gekozen. Voor meerdere bronnen heb je denk ik een extra schakelkastje nodig.
Je moet wel weten dat in de quad mode er een "probleem" is icm creative kaarten (waar van Dell wel weer een patch voor is)

Veel gebruikersmeningen over allerlei speakers kun je ook vinden op het forum van soundsurge (doe maar is een search op 885).

Edit: ik lees net dat de fix alleen met creative live kaarten werkt onder 95/98/me. Het probleem is er echter voor alle kaarten, dus als je met je terratec dit systeem voor 4 kanaals games wilt gebruiken (is quad mode) dan zit je met een onoplosbaar probleem (bass wordt gecanceled). Ikzelf gebruik de ADA 885 in 2.1 mode (het 3d effect van EAX is toch nihiel volgens mij)

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Twee maal Labtec APx 4620 :)

Dus, twee sub's, en 4 sat's, kost 400/450

• Synthaxx R-or
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:33

Synthaxx R-or

*Insert smartass remark here*

Nou heb ik ook weinig verstand van audio ;) /
Maar ik heb een paar reviews gelezen van het logitech z560 4.1 setje (300 watt, 180 voor de sub en 30 voor de satallieten), en ze zijn er allemaal ERG tevreden over!
Ik wil (nee .. wacht ... MOET >:) ) deze dus ook hebben! Maar ik heb alle nederlandse sites afgezocht en ik kan ze nog nergens vinden ;'( . Volgens de reviews zouden ze ongeveer $150 moeten gaan kosten dus ongeveer f375,-.

Hebbuh :9~

If engineers had named Kentucky Fried Chicken, it would have been called "Hot Dead Birds".

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Die nieuwe Logitechs (en ook niewe Altecs, geloof de 640) zijn erg goed (iig qua bass, iets minder qua midden), maar hier nog niet te koop

• Yokozuna
Ik heb zelf de 885 voor mijn PC. Ze kunnen redelijk hard en geven vrij veel bass (zij het wat boemerig)
Heb ze ook. Ze gaan enorm hard voor een set van F499,-
Iig zeer geschikt voor DVD films op redelijk volume. Bass kun je rustig op 100% zetten, dat kan die zware woofer nog wel aan op redelijk volume.

Kwalitatief acceptabel, kwantitatief best goed. En met ingebouwde DolbyDigital decoder, afstandbediening, 4.1 DD surround set, THX certified (kwantitatief ook best goed).

Heeft een analoge
-rear in
-front in

-spdif aansluiting (voor bron met digital out)
Twee maal Labtec APx 4620
Dus, twee sub's, en 4 sat's, kost 400/450
Goeie sets, maar 2 van zulke sets... dat wordt echt te groot voor kamer van topicstarter.

Je kunt de ADA885 trouwens gewoon op je ps2 aansluiten. Heb je ene verloopstukje nodig :

http://www.alteclansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=336448&prmenbr=9490&from=
For Dolby Digital sound with the ADA890 and the Sony PlayStation 2
En de ADA890 is de ADA885 in het zwart.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

De ADA 890 had meen ik ook een optische ingang (of ging dat via een verloopstekkertje+converter op de SPDIF?)

Anyway, meer info:
Anandtech
vage HK site
of ff verder googelen

Is de 890 in NL te koop?
edit: ja dus.

• Yokozuna
Op zondag 23 december 2001 14:13 schreef Duck-Twacy het volgende:
De ADA 890 had meen ik ook een optische ingang (of ging dat via een verloopstekkertje+converter op de SPDIF?)
Is de 890 in NL te koop?
edit: ja dus.
Dat gaat met een verloopstekkertje, net als bij de ADA885. De ADA885 is buiten zijn kleur precies hetzelfde als de ADA890.

Verloopstekkertje:

http://www.alteclansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=336448&prmenbr=9490&from=

De ADA890 heeft een COAXICALE spdif in.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 19:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dat gaat met een verloopstekkertje, net als bij de ADA885. De ADA885 is buiten zijn kleur precies hetzelfde als de ADA890.

Verloopstekkertje:

Enig idee of die verloopstekkers te bestellen zijn of in Nederland te koop zijn?

• Albinoraptor
  • Nu online
Op donderdag 27 december 2001 08:27 schreef sagar het volgende:

[..]

Enig idee of die verloopstekkers te bestellen zijn of in Nederland te koop zijn?
Heb nederlandse importeur gemaild, en heb niets terug ontvangen. EN werkt niet samen met ADA885, alleen met ADA890.

(sorry voor omhoog trappen :P

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

bij Conrad kan je hartstikke leuke kastjes bestellen,
die optisch->Coax of andersom converteren,
me broer hep ook zoon ding besteld, voor z'n Playstation2 naar zun altec lansing ADA885.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Pagina: 1