Tevreden over je huidige mobo?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi Mensen,

Ik wou even peilen hoe het is gesteld met je huidige mobo.
Dus zet ff neer wat je hebt en of het lekker draait, niet liegen! ;)
Kom je rare errors tegen enz. posten dus!

Ik begin. (onderstaande lijstje ff overnemen)

Mobo: ECS K7S5A
Chipset: Sis 735 DDR
Stabiliteit: Rock Stable

Wat was je nachtmerrie kwa mobo?

Mobo: Asus A7V
Chipset: Via KT133 SDRAM
Stabiliteit: zero, nada, nopes ;(

Thanx!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Asus CUSL2, sinds juli 2000. Rock Solid. i815.
Nog nooit een nachtmerrie-mobo gehad, maar ja, heb dan ook alleen maar Intel-based bordjes gehad... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nu: EpoX 8K7A+, superbordje draait fsb van 153 zonder problemen (hoger wil mn netwerkkaart niet hebben :( ) en met winXP erop nog geen enkel blauw scherm gezien :)

Nachtmerrie: Verrotte EpoX 8K7A+ die steeds tijdens 3d vastloopt.. en er dan 2 weken over doen voor je erachter bent dat het aan het moederbord ligt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben erg blij met mijn MSI K7T266 Pro2.
Ik ben geen enkel probleem tegen gekomen tijdens de setup van mijn pc, alles gaat/ging gladjes en simpel. :7
De extraatjes in de bios zijn leuk en handig.

Mijn vorige bord was een MSI 6167 (voor Athlon classic). Ook pracht-bord. Stabiel en probleemloos

Mijn volgende bordje wordt dus ook weer een MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog nooit ontevreden geweest over mijn mobo's (behalve dan die aangespaste Compaq gigabyte mobo :r , dat ding vreet helemaal niks anders dan het standaard spul wat erin zat dus upgraden kon je wel vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

ASUS A7V266-E +RAID +SOUND (Rev. 1.07, BIOS 1.05 Beta)

tevreden

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Laatst online: 22:56
Beste mobo

Mobo: KT7a133

Mobo: Epox MVP3 (amd k6-2)
Stabiliteit: slecht (na 3jaar kapot) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op vrijdag 21 december 2001 23:31 schreef meendering het volgende:
Hoi Mensen,

Thanx!
Ik heb ook een asus A7V maar ik vind dit echt een pracht van een bordje en zeker een dik jaar geleden toen ik hem aanschafte. Er zitten mooie features op zoals de onboard Promise Ultra 100 controller, Is retestabiel (loopt zeer weinig vast en nooit vage probs) en voor een KT133 ook nog snel. er zit maar een nadeel aan het bordje vind ik en dat is dat er (toen) alleen maar 100 Mhz fsb opzit en geen 133. Maar ja dat bestond toen nog allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Laatst online: 09-09 08:51

MLS

Asus A7V Rev. 1.02 Super stabiel, fantastisch bordje, meer dan een jaar in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msi kt7 pro 2a, uitstekend ding, draaide 10 maanden 24/7 rock solid. jammer dat ie begin deze week kapot ging, gelukkig nog garantie.

msi k7t266 pro2, waardeloos. crasht gegarendeerd binnen 24 uur en wil absoluut niet met m'n 3ware raid werken. volgende week maar ruilen voor een mobo met een amd 760 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Huidige Mobo is: ASUS A7M266
Chipset: AMD 760
Stabiel als een huis, echt beste bord wat ik ook gehad heb.
Nooit vaslopers, nooit problemen met andere hardware (en daar heb ik veel van, en ook veel geprobeerd).
PCTV rave kan ik gewoon in PCi slot 1 duwen, irq geshared, geen overlay probs. echt Super

Nachtmerrie mobo: heb ik niet

k wil wel nog ff zeggen dat ik ook een A7V heb gehad en dat was versie 1.02. ook een supergoed bord. iets minder dan de A7M, maar echt niet slecht. versie 1.04 is dat echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Abit BP6 met twee celleronetjes dus :(

Lekker bordje. Loop de laatste tijd alleen wel tegen wat vreemde problemen:

Unreal Tournament: (waarschijnlijk fout in een map, met drivers ofzo, waardoor die ene map er elke keer weer uit klapt (Die ene grote met de paal in het midden))

Starcraft: Altijd als ik het internet op ga (ok, bijna elke keer), en ik log in (op battle.net) dan krijg ik een blauw scherm (MULTIPLE_IRP_...) of zoiets, heel vreemd. Maar ja, ligt misschien ook wel aan Win XP :(

Voor de rest wel een lekker bordje, en ik kan nog steeds alles wat ik wil (Winamp + UT + Cd-tje branden + internetten (op achtergrond DL-en) **tegelijk**) Dus dat gaat wel lekker.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

MSI BX-master, nog steeds zeer tevreden.
Zeer stabiel ook bij OC'en, voordeel dat hij een ATA33 en ATA66 controller heeft. Nadeel max 768Mb aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn Abit BE-6 II is zo stabiel als een huis! Never blauwe schermen!! Deze ouwde BX bak rulez!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
msi k7t 266 pro. veel mensen klagen over via mmm nog geen problemen gehad en me systeem loopt heerlijk snel (op die geforce 2 na dan :P )
stabiliteit: uuhm hoeveel dagen heb ik al geen foutmelding gehad mm 4 maandan heej das leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI K7T Turbo 1200@1466.
Gaat alleen op z'n bek @>1500

Op m'n werk hebben al velen een MSI.
Van SlotA/PC100 tot KT266A/PC2100DDR. Ik heb nog nooit een klacht gehoord over stabiliteit(en naar mij zullen ze zeker als eerste vragen mocht er iets voor gedaan hebben)

Sterker nog, MSI en AMD hebben credits gewonnen.
Dus 8-) voor MSI en AMD!

Oh ja, ook nog rampenboard. weliswaar niet van mezelf, maar van een collega:Asus(type al weer vergeten) met een Intel(kan er ook niets aan doen >:) ) 820 boardje met MTH. maar omgeruild voor .......(je mag niet meer raden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
PC-Chips Socket 7 plankje...

M'n eerste PC, via pc-prive project van pappa gekocht.. was toen 14 ofzo.
Later ontdekt dat 't eik een behoorlijke KutPC was, vooral mammaplank brak (nooit een fatsoenlijke biosupdate kunnen vinden)

Abit BE6 (1)
Leuk plankje, weinig problemen. Je moest alleen letten op de PCI volgorde van kaarten, beetje wazige deling waardoor ie wel eens vreemd ging doen. Deed je 't goed, dan no problemo

Begon met een Cel. 466 erop.
Toen 500, 533, wou toen naar 566.
Maar ja, biosupdate.. en SCSI niet werken.
Terug naar vorige bios -> wel SCSI, maar geen 566.
FF blijven hangen op 533... Toen naar P3-800 gegaan.

Asus CUSL2-C
Nieuwe plank gescoord, P3-800 overgezet (100Mhz)
Nooit gezeik mee gehad. Altijd stabiel. enige nadeel is de 512Mb limiet, zit nu @ max wat mem betreft.

Volgende plank wordt een TUSL2-C denk ik, ff omwisselen :)
en dan eens ee Tualitin erop, heb nu nog P3-866 erop.

Enige probleem dat ik ooit gehad heb met die CUSL was met mn Logitech Optical muisje. Wil niet goed op USB werken. (Wazig) Op PS2 gezet, geen problemen. Boeit me ook niet, USB werkt verder goed, en muisje ook. Fuck that offie op USB zit of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg happy met mijn bordje echt zo fijn alles gaat toppie i love msi.
VOrige computer had ik een asus mobo erin zitten en die was echt bagger. Maarja deze is echt gewoon topppie.
Ben er echt blij mee *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu : Abit KT7A RAID
Kloteplank , trekt op geen zak

Ter voren : Epox 8KTA3+ Pro
Rulede , rock stable , maar een resistor gemold met een Alpha PAL8045 te monteren

Komt eraan : Epox 8KHA+
Staat nu in een testsyteem naast me en is een zaaaaalig bord

Ook gehad :
-Asus A7V133 : Datacorruptie iemand ?
-MSI K7T Turbo RAID : zo instabiel als de pest
-Asus K7V : Rulend bordje , zit nu in de familie PC
-MSI Socket 7 bordje : Viel mee , maar pokketraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nieuw mobo gekocht: MSI k7t Turbo2
Ik had hiervoor een MSI-5169 (socket7)
eigenlijk totaal geen problemen mee gehad, alleen iets met het batterijtje, alleen dat is mijn eigen schuld ;)

Toen ik vandaag dit nieuwe mobotje aan het instellen was, schrok ik ff: ik zag totaal geen jumpers oid. voor mijn fsb zitten (ik heb al een tijdje geen nieuwe mobo's onder handen gehad) tot nu toe geen problemen met het bordje, alleen complimenten erover. Vooral dat systeem met die ledjes is leuk bedacht :)

AMD en MSI vind ik echt een heerlijke combinatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mobo: abit vl6 voor de p3 800
slechtste mobo asus p5a-b voor de amd k6-2 450
het verschil? de enige reden dat ik opnieuw opstart met de p3 is als win xp weer een patch heeft, enne tja met k6 2 was dat 5 a 10 maal daags... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Mobo: MSI K7Pro
Chipset: AMD Irongate (750/756)
Stabiliteit: Brutaly Rock Stable

Dit oude plankje met Antieke chipset + Slot A T-Bird 750 draait nog als een wrede trein..vol zitten met PCI shit...geen IRQ problemen...geen hangers...niets...heerlijke plank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Al weer een tijdje in mijn bezit:

MSI K7T Turbo
VIA KT133A chipset
Rockstable

Heerlijk bordje i.c.m. Athlon T-Bid 1 GHz

Nadeel: alleen voor SDRAM, dus als ik DDR wil, zal ik met weemoed afscheid moeten nemen van dit bordje en mijn geheugen. :{
Nog een nadeel (maar dat ligt denk ik aan de chipset): de onboard geluidskaart geeft problemen bij een clean install van Win2K (moet hem eerst disablen en na de installatie weer enablen) :{

Nachtmerries heb ik (nog) niet gehad voor wat betreft mobo's. Ook mijn BioStar M6TLC (i440LX) en mijn MSI 6163 (i440BX) draaiden altijd zonder problemen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 23:40
Asus CUSL-2. P3-800, NOOIT problemen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn Soyo DRAGON +.

Nachtmerries waren: Intel Endavour en Asus A7V
Van het Asus bord werkte pas het derde exemplaar uit de winkel voorraad. Deze waren dus nieuw uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Abit KT7E.

Goedkope versie van KT7A, zou geen FSB van >100 MHz aan moeten kunnen...draai nu op een FSB van 140 MHz en rock-solid :)

Prima bord dus, absoluut geen problemen mee gehad en dus een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige mobo: Asus A7V133
Chipset: VIA KT133A
Stabiliteit: Stabiel als een huis wordt hier ook niet zwaar belast

Nachtmerrie: Alles waar VIA op staat.

Favoriet mobo: Asus TUSL2-C
Chipset: i815EP
Stabiel: Als een huis

No offence tegen alle VIA fans hier maar ik vind dat ze echt klote chipsets maken! Ze mogen dan wel de snelste zijn maar daar is het ook mee gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 02:20

BrZ

Mobo: Tyan Tiger MP
Chipset: AMD 760MP

Nog nooit gecrashed dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Asus P3B-F, perfect mobotje, nooit problemen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Heb de Asus A7V133, ben er uitermate tevreden mee!
Tis met 512 MB SDRAM/KT133A chipset/Athlon XP 1600+ erop.

It rulez

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ben tevreden met mijn Asus P4T.

Lekker snel en stabiel.

Er zou alleen nog wel een iPanel aansluiting op mogen zitten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
msi k7t turbo met via kt133a chipset, werkt prima en is erg stabiel.

Heb verder eigenlijk nooit een slecht mobo gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 21 december 2001 23:49 schreef DeLaVega het volgende:
Huidige Mobo is: ASUS A7M266
Chipset: AMD 760
Stabiel als een huis, echt beste bord wat ik ook gehad heb.
Nooit vaslopers, nooit problemen met andere hardware (en daar heb ik veel van, en ook veel geprobeerd).
PCTV rave kan ik gewoon in PCi slot 1 duwen, irq geshared, geen overlay probs. echt Super

Nachtmerrie mobo: heb ik niet

k wil wel nog ff zeggen dat ik ook een A7V heb gehad en dat was versie 1.02. ook een supergoed bord. iets minder dan de A7M, maar echt niet slecht. versie 1.04 is dat echter wel.
Hier sluit ik me bij aan, ikke heb ook dat bordje en vind em zeer netjes voor de prijs.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Asus CUSL-2 P3 1000@1200 en binnenkort een A7M266-D 760MPX met een dual AMD MP 1900+ :9 :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit KG7-RAID.....Prima plankje, snel en rock stable....helemaal niets op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 19:57
Ik heb nu naar tevredenheid:

Mobo: MSI K7T266 Pro2
Chipset: Via KT266a DDR
Stabiliteit: Na veel gekut met drivers, erg goed, vooral snel.

Ik heb gehad, met echt veel ellende:

Stabiliteit: Goed, maar na 3 defecte borden (productiefout, hebben ze allemaal, maar ze openbaren niet allemaal (meteen)). Nvram raakt 'defect' of onbruikbaar waardoor je niet meer goed kan booten en geen cmos settings kan onthouden. Eerste bord ging niet meer aan, #2 starte niet door, #3 liet ik in de winkel nakijken en starte daar al niet. Toen een MSI besteld ipv, omdat die het wel deed. Beetje nare ervaringen dus mee... :(

Mijn gouwe ouwe Slot 1/ S370 P3's winnen het nog wel qua meteen werken, stabiliteit geen verschil. Ik werd misselijk van die drivers van VIA.. die zijn echt kut.. driver combo 1, niet stabiel, games vaag etc. driver combo #2, redelijk oke, alleen rete traag, #3 ideaal.. dus ultieme mix van detonator, 4 in 1 e.d. :P ECS bord simpele drivers, goeie performance, 0 betrouwbaar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus p4t-e
sucks ass hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Nu: MSI K7T266 Pro2. Erg tevreden, en rotsstabiel...

Hiervoor: MSI K7T Pro ook een erg fijn bordje...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

MSI 6***, FCPGA Micro-atx, VIA chipset, SB128 onboard, verder weet ik niets ervan.

Het werkt, en het werkt stabiel. Nooit problemenm, ja, als onervaren computer-analfabeten ermee gana kloten.

Ik zou eigenlijk wel graag van het micro afwillen, maar zolang het niet nodig is, houd ik dit.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonov
  • Laatst online: 09-10-2023
Asus P2B-F

Iets degelijkers is nauwelijks te bedenken. Draait sinds mei '99 en is nog niet aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Iets degelijkers is nauwelijks te bedenken. Draait sinds mei '99 en is nog niet aan vervanging toe.
Kijk eens aan, het kan wel...bijna 2 jaar met een mamaplankje doen...zolang ie maar en beetje mee kan met de CPU snelheid die om de haverklap hoger word.
Wat heb je er op draaien ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 19:57
Op zaterdag 22 december 2001 01:08 schreef EaS het volgende:

[..]

Kijk eens aan, het kan wel...bijna 2 jaar met een mamaplankje doen...zolang ie maar en beetje mee kan met de CPU snelheid die om de haverklap hoger word.
Wat heb je er op draaien ?????
Ik heb 2,5 jaar met BX gedaan.. nothing beats a BX :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

mobo: Tyan Tiger MP

chipset: amd 760 MP

stabiliteit : top (nog geen crashes gehad)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 23:00
Current:

Abit BE6-2Intel
440BX chipset
rock solid

niet tevreden want de hpt366 controller wordt niet goed door XP ondersteundt en dus halen mijn HD's maar tussen de 10 en 15MB/sec. ik ben dus op zoek naar een 2de hands socket370 bordje waar mijn celly 2 1Ghz in kan. voor de rest ist ie retesnel onder 98, stabiel als een grot in een granietberg. hij draait al sinds januari 2000.

nachmerrie:

AOpen AX59pto
VIA MVP3
geen stabiliteit, gemiddeld 8 BSOD's in win98

dat was enkele jaren terug, wist niks van bios flashen ed noch van driver updates. zou het nu wel aan de gang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 23:00
argh verkeerde knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 01:24
Mijn 'ouwe' systeempje

ASUS P3B-F, gekocht in oktober 1999. Rockstable, altijd goed gewerkt en werkt nog steeds met een P!!! 450. In de loop van de tijd is er steeds meer geheugen in gekomen. Begonnen met 64MB PC100, daarna nog 128MB PC100 erbij gestopt, en de laatste additie was een 256MB PC133 reepje. Echt de beste, stabielste (en nog steeds verassend snel in vergelijking met mijn nieuwe systeem) computer/mobo die ik ooit heb gehad.

Mijn nieuwe systeempje:

MSI K7T266 (6380), inderdaad de eerste versie. En een brak bord dat het is hoor. Niks anders dan problemen mee. Nou ja, overdrijven is ook een vak. Hij heeft eigenlijk alleen een probleem met mijn Logitech Optical als ik hem aansluit via USB, op PS/2 werkt hij wel goed, maar dat merk je dan wel weer aan de refreshrate :( Verder heeft hij een probleem met mijn professional Dell toetsenbord (geen idee of dit model een specifieke naam heeft). Ik heb speciaal nu een Dell QuietKey die wel goed werkt op dit mobo, echt vaag.

Voordat ik overgestapt was op dit mobo had ik 1 weekje een ASUS A7A266 gehad, maar ik kon gewoon merken dat dat ding niet echt snel was, ook al had ik nooit een Athlon met DDR geheugen mogen proeven. Dus die had ik snel omgeruild.

Met dat bord is de MSI dan toch echt een topper, helaas was toen de A7V266 nog net niet uit, anders had ik die zeker wel gekocht. Ik ben een echte ASUS fan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

A7V266-E, lekker stabiel en ben er tevreden mee :)

Alleen één minpunt de temperatuur meting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb een chaintech 7aja special edition en de fsb loop al op 120 in plaats van 100 en is ROCK solid... je raad het al tevreden dus.....

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 08-09 11:32
zoals je kan lezen een A7V, nog steeds naar volle tevredenheid! B-) .. oké wel eens vastlopers maar dat komt toch echt door windows :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje geschiedenis:

Noname blaat S7 bordje (nooit stabiel geweest)
Asus P5A (naar mijn idee het beste SS7 bordje)
Asus K7M (mijn eerste Athlon, werkte prima)
Asus K7V (draait nog steeds een Athlon 550@1000 :P)
Asus A7V (superbord)
Asus A7V133 (huidige bord, nog steeds :9~ )

Best veel Asus eigenlijk :)

Behalve het eerste bordje, geen gezeik met mijn eigen PC gehad :)

Beroepsmatig vind ik Abit i.h.a. en vooral de KT7 :r
Ding moet je overclocken om hem stabiel te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 00:51 schreef nigelator het volgende:

Ik heb gehad, met echt veel ellende:

Stabiliteit: Goed, maar na 3 defecte borden (productiefout, hebben ze allemaal, maar ze openbaren niet allemaal (meteen)). Nvram raakt 'defect' of onbruikbaar waardoor je niet meer goed kan booten en geen cmos settings kan onthouden. Eerste bord ging niet meer aan, #2 starte niet door, #3 liet ik in de winkel nakijken en starte daar al niet. Toen een MSI besteld ipv, omdat die het wel deed. Beetje nare ervaringen dus mee... :(
Hoezo, hebben ze allemaal... Niet je eigen probleem generaliseren aub! Heb zo'n bord (K7S5A) nu al 2,5 maand draaien. Probleemloos en zeer stabiel. Mijn droombordje dus. (Revisie 1). Velen zijn hierover zeer tevreden. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit kt7e, in het begin probjes, omdat mijn geheugenstripje :r was, nu draaid ie perfect, redelijk stabiel, in CS hangt ie soms maar dat ligt aan CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

ik heb een jetway = niet echt tevreden dus :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stabiliteit: Draait lekker :P

Mobo: Chaintech 6BTM
Chipset: BX Chipsetjuh
Stabiliteit: Was altijd er op of er onder met dat ding ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Mijn nieuwe MOBO : ABIT KG7 raid!!! goed ding!!!
mijn vorige mobo's : AOPEN ben het type nummer ff kwijt was binnen een dag kapot :( :( :( maar ik kreeg een beter terug!!!

en ik heb nog een SOYO bordje gehad PIII667 is wel een goed ding alleen wel een gekloot met bepaalde kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 23:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

PcPartner BXAS1-C928

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpartner.com/prod/c928-c934.jpg

Ach, stabieler dan een BX kan zowat niet :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

mobo: Asus A7V
chipset VIA kt133
stabiliteit: nog beter dan mijn 440BX van hiervoor!

Natuurlijk in het begin problemen met stabiliteit gehad, vastlopers e.d. maar biosupdates doen echt wonderen! Draai nu de 1008-FXD, doet het beter dan de 1009.

Echt nooit meer een vastloper of BSOD's ofzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

HEAVEN

mobo: MSI K7T Pro 2A
chipset: Via KT133
stabiliteid: Rock Stable

HELL

mobo: soyo-5ema+ (socket7)
chipset: ETEQ 82C6638/6629 AGP Chipset
stabiltiteid: FOCKED OP!!!
http://www.soyo.com.tw/product/5ema+.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Heb hier twee borden.

Asus P3B-F met i440BX chipset. Wel, daar hoeft weinig over gezegd te worden; al 2,5 jaar ultra-stabiel op 133Mhz met zelfs 1GB aan ram :) Enige nadeel dat dit verder nagenoeg perfecte bord heeft is de PhotoShop bug. Hoewel diverse PS upgrades en workarounds het goed tegengaan, bleef ik er af en toe wel eens last van hebben (system freeze). Beste bord dat ik ooit gehad heb.

Tyan TigerMP met AMD 760MP chipset. Staat eveneens als een huis. Dit bord is wel wat gevoeliger; de nieuwste nVidia detonators werken er dus niet op en ik had problemen met de IDE driver. Maar voor de rest nog nooit een crash of wat dan ook. En natuurlijk supersnel :P , alleen jammer dat er per se registered ram op moet (da's wat duurder)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KG7 met 1400@1600

Hell :?
Als is "hell" is ga ik terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
MSI 6330 Lite K7T Pro2 VER:1 met KT133 chipset, over stabiliteit enorm tevreden, maar over overclockability enorm ontevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Op zaterdag 22 december 2001 01:05 schreef anthonov het volgende:
Asus P2B-F

Hier nog zo iemand. Een ASUS P2B rev 1.10 uit 1999, draait nog steeds zeer stabiel. Geeft dus idd nooit problemen. Sinds ik het MB in gebruik heb is het interne geheugen van 64 MB naar 640 MB gegaan, is er 1 HDD bijgeplaatst en is de CPU (Celeron 400) vervangen (door een P!!!-800E). Binnenkort komt er weer een HDD bij.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn geschiedenis. :P

Epox SS7 Via MVP3 chip met k6-2 300MHz daarna een 500MHz erop. :) - Redelijk stabiel moet ik toegeven

Asus K7V met Athlon 750MHz, was een leuk bordje, goed over te klokken. >:) Athlon 750@1000MHz. :) - Redelijk stabiel

Asus A7V met T-Bird 850MHz, veel problemen mee gehad.... deze heb ik op een gegeven moment verkocht en de onderstaande combo terug gekocht. :)

Nu heb ik:

ECS K7S5A, Athlon 1400MHz, 512 DDR-Ram Infeneon Cl2 (Turbo timings), Geforce DDR, 40Gig schrijf, Sblive enz.

Dit loopt echt rete stabiel in Windows XP, geen gekloot met al die drivers meer... hoefde maar 1 te installeren. :+

Heb een hekele gekregen aan Via, met hun 4-in-1 drivers... |:(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 23:31 schreef meendering het volgende:
Hoi Mensen,

Thanx!
Aopen ax6b plus 440 bx chipset 640 mb sdram 133pci pII 400 40 gig IBM hd
geforce 2 ti met win2000 loopt perfect en ik kan er alles op kwijt wat ik maar wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 22:06

Loki

Jááátôch...

EPoX 8K7A+
heel erg tevreden mee! nog geen enkel probleem mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
de MSI k7T turbo van mij is wel superstabiel, maar ik wil sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-08 20:08
ASUS TX97 : Super Stabiel
ASUS P2L97 : Super Stabiel
ABIT BP6 : Super Stabiel op de HPT366 Controller na.
MSI 6309 v1.0 : Super Stabiel
MSI 964T Pro : Super Stabiel
MSI K7T Pro2 : Super Stabiel
MSI K7T Turbo : Super Stabiel
MSI K7T Turbo2 : Super Stabiel
ASUS TUSL2-C : Wat een kutbord, gelijk weer terug gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
asus P2L97 met P2-266 draaide perfect met win2000 pro maar doet het nu niet meer (start niet meer op, weet niet of het nou het mobo of de CPU is maar heb geen zin om te testen: het duurde steeds langer voordat hij opstarte en nu start hij helemaal niet meer op dus 1 van de 2 is dood :'( ).

asus a7v met duron 800 draaide bagger maar dat kwam door winME, met winXP werkt hij perfect.

asus a7v133 met TB 1200 draait ook perfect met winXP, heb nog helemaal geen gezeur gehad met BIOS updates en VIA drivers (die standaard winXP drivers voldoen).

ik ben volgens mij wel een beetje asus gek maar ja: never change a winning team! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb nu een Asus zie spec's hieronder, fijn bordje weinig crashjes behalve onder Windows Meer :r Ellende. Nu draaiend onder Win2k en XP Pro zeer fijn en super stabiel :P

Nvidia 23.11
Via 4in1 4.37

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walking down memory lane....

- Soyo 486 bord... draaide stabiel met Win3.x :P
- Pine Pentium bord :( ...was zwaar kut,.. eerste Mycom bordje
- Gigabyte 586HX ... echt heel goed, kan ik iedereen aanbevelen...als je ze nog kunt krijgen >:)
- Aopen AX5T v3.x ... Erg stabiel, alleen een kut layout
- Abit BH-6...kostte 3 bordjes voordat ik een goeie had, maar daarna rete-stabiel (BH6 werkt trouwens niet goed met windows 2000 ACPI.. op mijn werk gingen computers met deze combi binnen 2 maanden allemaal kapot.. iets met de voeding... )
- Abit KT7 ... stabiel hoor, altijd overklokt natuurlijk ;)
- Abit KT7A-RAID ... stabiel, behalve doorgebrand door een rotte voeding :'(
- Abit KT7A ... niks mis mee, hardstikke stabiel
- Asus A7V.. was refurbished.. heeft het 2 weken gedaan... wat een kut bord + kut instellen met die jumpers.. |:(

<<<<<<<<<<<JUMPERS ZUIGEN !!! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

- Aopen AK73,... stabiel, draait nu als server... niks mis mee, maar geen overklokkers bord..

en als laatste...

- Biostar M6TLC... Jezus, als iemand dit bord wil hebben,... Je hebt slechte borden, je hebt nog slechtere borden en je hebt deze !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epox EP-8KHA+

kan niet meer tevreden zijn :)

stabiel! snel! goedkoop!

nog geen echte hangups gehad, ja tuurlijk wel een paar, maar dat was de bekende Nvidia error (n4diss.dll ofzo) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI K7T Turbo en ECS K7S5A :) Niet gek te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor eerst es de meningen van anderen aan over de stabiliteit van een bordje, dan schaf ik het aan, en een goed bordje zoals mijn gigabyte BX2000 (440BX chipset) die zijn gewoon rockstable, nog nooit een crash of iets meegemaakt op deze PC, zelfs niet met win98SE, nu draait er lekker winXP op en alles werkt zonder probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Mobo: Abit BP6
Proc's : 2x Celly 500@600
Chipset: Intel BX2
Stabiliteit: Nooit vastgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
  • Laatst online: 20-07 15:08
Abit VP6
Via 694x & 686B chipset
Rock Stable, alleen hikte laatst toen vga kaart er half uit hing :p

Abit KT7
Via KT133 chipset
Ook rock stable, nog nooit gezeik mee gehad

ECS P6VAP-A+
Via kweenie welke
Heb um sinds de HCC dagen draaien, en doet het tot nu toe perfect.

Asus P5A-B
Via kweenie welke
Heb um nu ruim 2 jaar draaien, en heeft nog nooit een enkele kik gegeven. Wereldbordje.

Gigabyte GA5AX
Chipset unknown
Ook lekker stabiel, alleen ietsje minder dan die Asus P5A-B

Chaintech 6AJA4
Via 694x & 686B
Tot nu toe redelijk stabiel, iets minder als mij VP6 met dezelfde chipset. Heeft een paar keer hele vage vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 17-07 13:08
Op zaterdag 22 december 2001 15:51 schreef roelandstoter het volgende:
Walking down memory lane....

- Soyo 486 bord... draaide stabiel met Win3.x :P
- Pine Pentium bord :( ...was zwaar kut,.. eerste Mycom bordje
- Gigabyte 586HX ... echt heel goed, kan ik iedereen aanbevelen...als je ze nog kunt krijgen >:)
- Aopen AX5T v3.x ... Erg stabiel, alleen een kut layout
- Abit BH-6...kostte 3 bordjes voordat ik een goeie had, maar daarna rete-stabiel (BH6 werkt trouwens niet goed met windows 2000 ACPI.. op mijn werk gingen computers met deze combi binnen 2 maanden allemaal kapot.. iets met de voeding... )
- Abit KT7 ... stabiel hoor, altijd overklokt natuurlijk ;)
- Abit KT7A-RAID ... stabiel, behalve doorgebrand door een rotte voeding :'(
- Abit KT7A ... niks mis mee, hardstikke stabiel
- Asus A7V.. was refurbished.. heeft het 2 weken gedaan... wat een kut bord + kut instellen met die jumpers.. |:(

<<<<<<<<<<<JUMPERS ZUIGEN !!! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

- Aopen AK73,... stabiel, draait nu als server... niks mis mee, maar geen overklokkers bord..

en als laatste...

- Biostar M6TLC... Jezus, als iemand dit bord wil hebben,... Je hebt slechte borden, je hebt nog slechtere borden en je hebt deze !! >:)
Haha een vriend van me heeft een Biostar M6TBA, en als ik ff voor hem mag speken: Dit is een van die slechter dan slecht borden. Alles met jumpers en maximaal 500MHz erop. Bij overclocken van een P3-450 (met softfsb) crashed ie bij 461mhz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Dell (Intel OEM) SE-440BX
Gewelding ding! Super stabiel en doet nooit moeilijk, echt wel wat weinig PCI sloten maar verder ben ik O+

Compaq Dual Pentium Pro
Dit is zo'n relaxed dingetje. Genoeg sloten, genoeg processors :), genoeg dimms, super stabiel. 1 nadeel, alleen EDO dimms werken en die zijn zo verrekte duur. Verder ben ik ook zeer de spreken over dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
Mobo: MSI K7T-turbo
Chipset: Via 133 Sdram
Stabiliteit: nog geen problemen ondervonden. stabiel dus

verder heb ik nog nooit andere merken mobo's gehad

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Tevreden over:

AOpen AK73 Pro (a)
Chipset: VIA KT133A
met SD-Ram

HER foute moederbord:

AOpen AK33
VIA KT133
SD-Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Niet echt tevreden over:

me Abit Kt7a-raid 1.0

Ben altijd wel erg tevreden geweest over me MSI 6309, maar dat is alweer ff geleden.
En op dit moment ook tevreden met me Msi K7t Turbo LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
aopen****** eerste super socket 7 bord(nr weet ik niet meer)
matig er werkte vrij weinig op
msi 6169 met athlon 500 zeer goed.
msi 6195 met athlon 800 zeer goed.
abit ka-7 met atlon 800 zeer goed.(heb ik nog steeds)
asus a7v133 met t-bird 1333(zie spcs hieronder)zeer goed

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FleshY
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik ben op zich wel tevreden met mn 100Mhz plankje die nu op 112Mhz <--- 133 loopt ie nie stabiel op. Dat is ook het inigste nadeel voor de rest is ie fucking stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Msi Kt7 2a plankje in pc van me ma. Loopt netjes op 100Mhz en multiplier 10, superstabiel, Ma kon toen kiezen uit Intel met via of AMD met via, dus maar voor AMD gekozen, had anders misschien wel Intel voor haar gekozen. Ik heb hem ook overklokt getest haalt dan 112 FSB is best netjes voor een Kt133 chipje.

1 Abit Kt7, van mezelf. Prima plank alleen niet al te hoge FSB maar goed daar is mee te leven, Ik heb nu ook redelijk mijn Asus7700 er op draaien, van de week opnieuw er op gezet en pas 1 keer peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep peep peep gehad bij het opstarten, valt me 100 procent mee dus.
Voor de rest prima stabiel bord, alleen klote transistoren rondom de socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er 3 gehad.
1ste was een of ander dell bord, voor een P1 200mmx, geen idee wat het was, maar deed 't prima. Nooit vage problemen mee gehad waar ik toen geen raad mee had geweten. Cpu was niet atlijd even stabiel op 233mhz, maar ach, dat 'hoeft' ook niet.

2e was een Asus K7M met een athlon 500@550 en later @700. Is een tijd stabiel geweest, maar omdat de cpu zonder cartridge te los in het slot zat toch wat problemen mee gehad.

3e en huidige; MSI K7 Master. Ik heb 'm pas sinds de HCC en ik ben nog aan het experimenteren met instellingen van vanalles en nogwat. Duron draait nu op 1242mhz (9*138), Twinmos ram vindt hoge bussnelheden niet zo leuk, anders was 8.5*144mhz ofzo wel leuk geweest. Ik lees in alle reviews dat dit bord rete stabiel is, heb het er zelf alleen nog niet zo uit gekregen. Ligt hoop ik aan mij(duron te hoog, instellingen fout, dat soort dingen) Zou ook aan het ram of voeding kunnen liggen, ben ik nog niet helemaal achter. Verder doet'ie 't prima, en is lekker snel. (AMD 761 chipset met pc2100 ram)
Hoop dat deze .13 micron palomino's gaat slikken, dan haal ik er volgend jaar zo 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abit BP6
Dual Celly 500@600

Superbordje, is diverse malen on aanraking geweest met de soldeerbout en werd er alleen maar beter van op *D

Heb alleen vervelende problemen gehad met de USB controller en de onboard HPT366. Na enig getweak was de USB wel in orde en werd de taak van de HPT366 overgenomen door een RAID hacked Promise Ultra100. Sindsdien nooit iets geks met de BP6 meegemaakt, de laatste BSOD was geloof ik een jaartje geleden, dat lag geheel aan een Winmodem modem, dat ging totaal niet samen met Win2K en Dual CPU :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Ben zelf dik tevreden met m'n MSI K7T266 Pro-Ru (MS-6380) *D

Don't give up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
MSI-6321 (694D-Pro) Dual PIII mobo. Werkt superstabiel, echt nooit meer blauwe schermen :) Overklokken heb ik nog geen ervaringen mee, maar mogelijk komt dat ook nog wel een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Asus P55T2P4 rev 1.02
Ooit Cyrix 166+, nu AMD K6-2 %00Mhz
Zeer stabiel, nooit problemen

Asus P2B rev 1.02
Ooit PII 300, nu Celeron 1000@1120
Absolute topper, komt nog steeds goed mee ondanks AGP2x en UDMA33

Asus A7V rev 1.02
Athlon 1000@1100
Zeer stabiel, nooit vastlopers of andere rare problemen. Zelf een tijd tevreden windows ME mee gedraait